Dodaj ogłoszenie o pracy


Rośnie współczynnik ryzyka występowania naruszeń w transporcie drogowym

Główny Inspektor Transportu Drogowego określił współczynnik ryzyka występowania naruszeń za rok 2017. Jego wartość to 31, co oznacza, że w porównaniu z rokiem poprzednim wzrósł aż o 11 punktów. Będzie to podstawą do zwiększenia kontroli w siedzibach przewoźników.

Wysoki współczynnik ryzyka występowania naruszeń pozwala na wytypowanie firm transportowych, w których występuje największe ryzyko popełniania naruszeń. Główny Inspektor Transportu Drogowego co roku określa wartość współczynnika i ma obowiązek wydania oficjalnego rozporządzenia w tej sprawie do końca marca. Na podstawie tych danych inspektorzy przeprowadzają kontrole w siedzibach firm transportowych. - Do tej pory wartość współczynnika malała na przestrzeni lat. Jednak jego wartość za 2017 rok wzrosła aż o 11 punktów, względem poprzedniego roku. Należy zdawać sobie sprawę, że im niższy współczynnik, tym większe ryzyko kontroli w przedsiębiorstwie – tłumaczy Mateusz Włoch, ekspert marki INELO.
Współczynnik dla każdej z firm transportowych określany jest na podstawie średniej liczby punktów za naruszenia z przeprowadzonych kontroli drogowych z całego roku kalendarzowego. Obecnie, przedsiębiorstwa, które przekroczyły 31 punktów w 2017 r., będą podlegały kontroli w bieżącym roku, zgodnie z ustawą o swobodzie działalności gospodarczej. - W 2018 r. współczynnik ten (na podstawie danych o przeprowadzonych kontrolach przedsiębiorców w 2017 r. zgromadzonych w Centralnej Ewidencji Naruszeń) został określony mocą zarządzenia Głównego Inspektora nr 8/2018 na co najmniej 31, co oznacza, że przedsiębiorcy o tym współczynniku i powyżej podlegają kontroli przez poszczególne wojewódzkie inspektoraty transportu drogowego w 2018 r. Przyporządkowanie firm do kontroli w siedzibie przedsiębiorcy  przez poszczególne inspektoraty jest uzależnione od siedziby przedsiębiorców na terenie poszczególnych województw. Z uwagi na dużą liczbę firm zarejestrowanych na terenie województwa mazowieckiego – najwięcej firm podlega kontroli na podstawie ryzyka w tym województwie (50 w 2018 r.). W województwach mniejszych, o małej liczbie zarejestrowanych firm transportowych na ich terytorium kontroli podlega ok. 4-10 przedsiębiorców na podstawie przeprowadzonej oceny ryzyka. Łączna liczba firm o współczynniku powyżej 31 wyznaczonych do kontroli na 2018 r. wynosi 260 i jest podobna do roku ubiegłego – 259 przedsiębiorców – mówi przedstawiciel Wydziału Komunikacji GITD.
Wysokiego współczynnika występowania naruszeń nie należy mylić z postępowaniami dotyczącymi oceny dobrej reputacji oraz ze średnią bardzo poważnych naruszeń, zgodnie z Ustawą o Transporcie Drogowym oraz Rozporządzeniem 403/2016/UE. Dokładny sposób obliczenia tego współczynnika, wraz z punktacją za poszczególne naruszenia można znaleźć w rozporządzeniu ministra infrastruktury na stronie: www.prawo.sejm.gov.pl

(źr. INELO) 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.