Konto pracodawcy

Prawie wszyscy przewoźnicy w Polsce chcą w tym roku rozwijać swoje firmy i floty

Blisko 98 proc. polskich przedsiębiorców transportowych planuje rozwijać swoje firmy w 2018 roku. Według przewidywań ekspertów nie są to jedynie puste deklaracje, gdyż polski transport, pomimo utrudnień prawnych, nadal jest ceniony na arenie międzynarodowej i firmom zależy na utrzymaniu wysokiego statusu. W opinii przewoźników inwestycja w modernizację lub powiększenie floty to najlepsza metoda na rozwój i zapewnienie wysokiej jakości usług.

W jaki sposób w ciągu najbliższego roku planują rozwijać firmy transportowe ich właściciele, aż 59 proc. z nich udzieliło odpowiedzi dotyczącej inwestycji we flotę pojazdów. Ponad 20 proc. wskazało na czynnik ludzki – zatrudnienie nowych pracowników, a prawie co piąty ankietowany zadeklarował zakup nowoczesnych urządzeń telematycznych. Z czego wynikają takie plany rozwoju w 2018 roku, według CEO marki VIAON, Bartosza Najmana - w ubiegłym roku, Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce oceniło, że około 200 tysięcy polskich ciężarówek przewozi towary po całej Europie, co zapewnia pracę dla prawie 300 tysięcy kierowców. Oznacza to, że udział polskich przewoźników w rynku europejskim nie pozostaje bez znaczenia. Patrząc na nasz kraj prawie ¾ całego transportu to transport drogowy. Firmy zdają sobie sprawę, że powiększenie czy wymiana floty na nowszą jest po prostu konieczną inwestycją, a  korzyści finansowe mogą być zauważalne nawet w tym samym roku, w którym dokonano zakupu pojazdów.

Początek nowego roku przyniósł branży transportowej kolejne zmiany w stawkach płacy minimalnej obowiązujących na terenie Francji, Holandii i Polski. Jednak przedsiębiorstwa z końcem ubiegłego roku zadeklarowały, że istniejący system europejski dotyczący rozliczania czasu pracy i płacy minimalnej kierowców delegowanych nie stanowi dla nich problemu. Tego zdania było prawie 50 proc. osób pracujących w branży (łącznie odpowiedzi Bardzo dobrze rozumiem i Rozumiem).  Zaledwie dla 6 proc. badanych przepisy są całkowicie niezrozumiałe, przez co mogą sprawiać utrudnienia w prowadzeniu i zarządzaniu firmą transportową. Na pytanie o to, co stanowi największy problem przy analizie i rozliczaniu płacy dla kierowców zawodowych najczęściej wskazywaną odpowiedzią jest niedokładność pracowników w określaniu czasu trwania poszczególnych aktywności. Utrudnienie to zauważa aż 44 proc. ankietowanych. Jeśli chodzi o rozliczanie delegacji to sprawia ono problem 30 proc. badanych, a co piąty z nich narzeka na trudności w określeniu faktycznego czasu przekroczenia granicy.

Kwestie wskazywane przez respondentów jako najczęstsze problemy przy rozliczaniu czasu pracy i płacy dla kierowców zawodowych pokazują, że w Polsce brakuje pełnej świadomości w zakresie zastosowania urządzeń telematycznych. Światowe koncerny doceniły już możliwości wynikające z zastosowania telematyki. - U nas natomiast potrzebna jest nadal edukacja na ten temat, by jeszcze większa liczba firm dostrzegła związek pomiędzy zakupem takich rozwiązań a niedługim okresem zwrotu z inwestycji – komentuje Kamil Korbuszewski z GBOX.

Badanie zostało przeprowadzone przez markę VIAON podczas Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki TransPoland w listopadzie 2017 roku. Celem ankiety było zbadanie opinii przedstawicieli branży transportowej na temat potencjalnych szans i zagrożeń dla rozwoju tej gałęzi w Polsce. Wśród respondentów znaleźli się m.in. właściciele firm transportowych, dyrektorzy zarządzający, managerowie wyższego szczebla, spedytorzy oraz logistycy.

(źr. VIAON)

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
Jakie świąteczne wydatki przedsiębiorcy mogą rozliczyć w kosztach?
Nowe przepisy uregulują kwestię adresów na zwolnieniach lekarskich
Jak sprawdzić brokera usług kurierskich i nie stracić na paczkach?
Co nas czeka w cyberbezpieczeństwie w 2019 roku?
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Co zdominuje transport w 2019 roku?
Zmiany w ustawie o prawie lotniczym ułatwią realizację CPK
Motywacja tylko w korporacjach? Większość firm MŚP dostrzega korzyści z motywowania kadr, ale ponad 20 proc…
Plaga manipulacji tacho to problem, z którym musi zmierzyć się branża transportowa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Rusza rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w Porcie Gdańsk
Netto Polska i Frigo Logistics rozszerzają współpracę
Rusak Business Services otworzył nowy skład celny, podatkowy oraz magazyn krajowy
Zmiany w zarządach Grupy DB Cargo Polska
Grupa Raben uruchomiła nowe narzędzie do śledzenia przesyłek w czasie rzeczywisty ...
Trzy nowe Dragony w taborze STK
Fracht FWO Polska podsumował ostatnie 12 miesięcy i przedstawia plany na 2019
InPost obsłużył ponad 86 mln przesyłek w 2018 roku
Agility zainwestuje 100 mln USD w cyfrową platformę logistyczną Shipa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC