Konto pracodawcy

Intralogistyka w najbliższej przyszłości – podsumowanie i nowe trendy!

Automatyka, rozwiązania ściśle dostosowane do potrzeb klientów, logistyka jako usługa oraz gospodarczy optymizm – to według przedstawicieli firmy STILL najważniejsze trendy, które wywrą wpływ na przyszłość transportu wewnętrznego.

Po rekordowym na rynku nieruchomości magazynowych roku 2016, wszystko wskazuje na to, że 2017 był co najmniej równie dobry. Jak wynika z raportu JLL, po trzech kwartałach popyt brutto wynosił 2,35 mln m.kw. Miesiące od czerwca do września stanowiły natomiast najlepszy pod względem podaży kwartał w historii polskiego rynku powierzchni magazynowo-przemysłowych. Wydaje się przy tym, że ryzyko znaczącego wzrostu odsetka pustostanów jest minimalne. – tylko 23 proc. budowanych przestrzeni ma charakter spekulacyjny. Większość jest już wynajęta. – Budowanie magazynów, centrów dystrybucyjnych i hal przemysłowych w modelu BTS, w którym istnieje możliwość dostosowania infrastruktury do potrzeb przedsiębiorstwa już na wczesnym etapie, sprzyja różnicowaniu zastosowanych rozwiązań intralogistycznych. Trudno w związku z tym mówić, że konkretny produkt był w 2017 roku szczególnie popularny. Sprzedawało się to, co najlepiej odpowiadało na wymagania klientów – mówi Paweł Włuka, dyrektor marketingu STILL Polska. – Na większym poziomie ogólności, zauważalny jest wzrost znaczenie TCO i - co za tym idzie – boom na wózki elektryczne oraz najbardziej wydajne pojazdy. Rosnącą popularnością cieszył się także wynajem długoterminowy z usługą Full Service – dodaje Paweł Włuka. Także, po spadkach w pierwszej połowie ub. roku, indeks PMI utożsamiany z prognozą sytuacji w sektorze produkcyjnym, w ostatnich miesiącach osiągał wzrosty. W listopadzie jego wartość była najwyższa od dziewięciu miesięcy. Wielkość produkcji rosła w najszybszym tempie od marca, a liczba nowych zamówień ponownie się zwiększyła. Presje na łańcuchy dostaw były najsilniejsze od niemal siedmiu lat, co odzwierciedlały znaczne opóźnienia w dostawach. Inflacja kosztów produkcji przyspieszyła czwarty miesiąc z rzędu, prowadząc do kolejnej znaczącej podwyżki cen wyrobów przemysłowych - wynika z raportu Markit. Jeśli sytuacja się utrzyma, naturalną koleją rzeczy będzie zwiększenie nakładów inwestycyjnych w przedsiębiorstwach produkcyjnych, logistycznych i transportowych.

(źr. STILL)

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
Jakie świąteczne wydatki przedsiębiorcy mogą rozliczyć w kosztach?
Nowe przepisy uregulują kwestię adresów na zwolnieniach lekarskich
Jak sprawdzić brokera usług kurierskich i nie stracić na paczkach?
Co nas czeka w cyberbezpieczeństwie w 2019 roku?
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Co zdominuje transport w 2019 roku?
Zmiany w ustawie o prawie lotniczym ułatwią realizację CPK
Motywacja tylko w korporacjach? Większość firm MŚP dostrzega korzyści z motywowania kadr, ale ponad 20 proc…
Plaga manipulacji tacho to problem, z którym musi zmierzyć się branża transportowa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Rusza rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w Porcie Gdańsk
Netto Polska i Frigo Logistics rozszerzają współpracę
Rusak Business Services otworzył nowy skład celny, podatkowy oraz magazyn krajowy
Zmiany w zarządach Grupy DB Cargo Polska
Grupa Raben uruchomiła nowe narzędzie do śledzenia przesyłek w czasie rzeczywisty ...
Trzy nowe Dragony w taborze STK
Fracht FWO Polska podsumował ostatnie 12 miesięcy i przedstawia plany na 2019
InPost obsłużył ponad 86 mln przesyłek w 2018 roku
Agility zainwestuje 100 mln USD w cyfrową platformę logistyczną Shipa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC