Dodaj ogłoszenie o pracy


Intralogistyka w najbliższej przyszłości – podsumowanie i nowe trendy!

Automatyka, rozwiązania ściśle dostosowane do potrzeb klientów, logistyka jako usługa oraz gospodarczy optymizm – to według przedstawicieli firmy STILL najważniejsze trendy, które wywrą wpływ na przyszłość transportu wewnętrznego.

Po rekordowym na rynku nieruchomości magazynowych roku 2016, wszystko wskazuje na to, że 2017 był co najmniej równie dobry. Jak wynika z raportu JLL, po trzech kwartałach popyt brutto wynosił 2,35 mln m.kw. Miesiące od czerwca do września stanowiły natomiast najlepszy pod względem podaży kwartał w historii polskiego rynku powierzchni magazynowo-przemysłowych. Wydaje się przy tym, że ryzyko znaczącego wzrostu odsetka pustostanów jest minimalne. – tylko 23 proc. budowanych przestrzeni ma charakter spekulacyjny. Większość jest już wynajęta. – Budowanie magazynów, centrów dystrybucyjnych i hal przemysłowych w modelu BTS, w którym istnieje możliwość dostosowania infrastruktury do potrzeb przedsiębiorstwa już na wczesnym etapie, sprzyja różnicowaniu zastosowanych rozwiązań intralogistycznych. Trudno w związku z tym mówić, że konkretny produkt był w 2017 roku szczególnie popularny. Sprzedawało się to, co najlepiej odpowiadało na wymagania klientów – mówi Paweł Włuka, dyrektor marketingu STILL Polska. – Na większym poziomie ogólności, zauważalny jest wzrost znaczenie TCO i - co za tym idzie – boom na wózki elektryczne oraz najbardziej wydajne pojazdy. Rosnącą popularnością cieszył się także wynajem długoterminowy z usługą Full Service – dodaje Paweł Włuka. Także, po spadkach w pierwszej połowie ub. roku, indeks PMI utożsamiany z prognozą sytuacji w sektorze produkcyjnym, w ostatnich miesiącach osiągał wzrosty. W listopadzie jego wartość była najwyższa od dziewięciu miesięcy. Wielkość produkcji rosła w najszybszym tempie od marca, a liczba nowych zamówień ponownie się zwiększyła. Presje na łańcuchy dostaw były najsilniejsze od niemal siedmiu lat, co odzwierciedlały znaczne opóźnienia w dostawach. Inflacja kosztów produkcji przyspieszyła czwarty miesiąc z rzędu, prowadząc do kolejnej znaczącej podwyżki cen wyrobów przemysłowych - wynika z raportu Markit. Jeśli sytuacja się utrzyma, naturalną koleją rzeczy będzie zwiększenie nakładów inwestycyjnych w przedsiębiorstwach produkcyjnych, logistycznych i transportowych.

(źr. STILL)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.