Dodaj ogłoszenie o pracy


DKV CARD akceptowana jako metoda płatności za e-TOLL

Od 4 października można wybrać kartę paliwową DKV jako metodę rozliczania opłat drogowych e-TOLL. To ważna zmiana, która daje bezpieczeństwo i wygodę uiszczania tych opłat: umożliwia automatyczne doładowania konta e-TOLL, a płatności sprowadza do jednej faktury raz na kilka tygodni.

Do tej pory opłaty za e-TOLL można było realizować dwiema drogami: używając boxów EETS od DKV Mobility (automatycznie) lub też wybierając na swoim koncie e-TOLL metody płatności: Mastercard, Visa lub Blik. Przy tych ostatnich, każdej transakcji należało dokonywać odrębnie, pilnując przy tym stanu środków na swoim koncie w systemie e-TOLL. Było to więc rozwiązanie uciążliwe, czasochłonne i przede wszystkim mało bezpieczne, bo groziło karami w przypadku braku zarejestrowania transferu na czas. Teraz wybór zwiększył się o możliwość zapłaty kartą paliwową. Co to zmienia?

- Dzięki dodaniu jako metody płatności karty DKV, skokowo wręcz podnosimy wygodę i bezpieczeństwo rozliczania nowych opłat drogowych – mówi Michał Bałakier, dyrektor generalny DKV Mobility Polska. Po zalogowaniu na koncie klienta e-TOLL lub w aplikacji, należy określić kwotę doładowania, a następnie wskazać DKV CARD jako źródło płatności. Wówczas konto przewoźnika naładuje się daną kwotą, a następnie – po wyczerpaniu limitu środków – system będzie automatycznie pobierać fundusze na kolejne, identyczne doładowania prosto z rachunku DKV. Właściciel karty będzie mógł natomiast rozliczać należności za e-TOLL w zbiorczych fakturach od operatora karty paliwowej, czyli raz na kilka tygodni. - Tym samym, zdejmujemy z barków klientów problem, jakim jest pilnowanie rozliczeń z e-TOLL – tłumaczy Michał Bałakier.

W kontekście e-TOLL, karta paliwowa to pierwsze rozwiązanie, które wspomaga na równi profesjonalnych przewoźników, jak i użytkowników osobowych aut firmowych. Samochody osobowe korzystają dzisiaj najczęściej z aplikacji e-TOLL, która wymusza indywidualne regulowanie płatności. Teraz, dzięki akceptacji karty paliwowej DKV, kierowcy będą mogli zautomatyzować swoje rozliczenia i zapewnić sobie wygodne fakturowanie. Wpłynie to na łatwiejsze prowadzenie biznesu, bo przy pomocy jednej karty paliwowej przedsiębiorca będzie mógł zapłacić za: paliwo, opłaty drogowe, akcesoria, warsztaty, myjnie, parkingi czy akcesoria na stacjach. A tym samym, wliczyć sobie w koszty prowadzenia działalności wszystkie powyższe pozycje – co w przypadku rozdrobnionych płatności bardzo rzadko się udaje.

EETS działa od miesiąca
Karta paliwowa to już druga metoda rozliczeń oferowana przez DKV Mobility w systemie e-Toll. Pierwszą były akceptowane międzynarodowo uniwersalne urządzenia EETS, z których korzysta profesjonalni przewoźnicy drogowi. - Już od września klienci, którzy zdeklarowali chęć regulowania opłat drogowych poprzez urządzenia DKV BOX EUROPE, mogą przy ich pomocy obsługiwać e-TOLL. Automatycznie i bez konieczności odrębnego rejestrowania się w polskim systemie – mówi Michał Bałakier.

Priorytetem dla DKV Mobility jest teraz jak najszybsze zaoferowanie wszystkim użytkownikom polskich dróg dużej puli nowych urządzeń o takiej właśnie funkcjonalności. Chodzi o to, by naliczanie myta było bezobsługowe oraz bez konieczności rejestracji do systemu opłat drogowych w Polsce poprzez stronę czy aplikację e-TOLL. DKV informuje, że zamówienia na kolejne dostawy urządzeń zostały już złożone i dołoży starań, aby wszyscy zainteresowani mogli przestawić się już wkrótce na profesjonalne, szeroko akceptowane boxy OBU (z ang. on-board unit).

(źr. DKV Mobility)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.