Dodaj ogłoszenie o pracy


CEVA Logistics przejmuje Spedag Interfreight i rozwija sieć w Afryce

CEVA Logistics, realizując strategiczny plan rozwoju, ogłasza zamknięcie transakcji przejęcia Spedag Interfreight, specjalizującego się w spedycji międzynarodowej w krajach Afryki Wschodniej. Ogłoszenie akwizycji poprzedziło sfinalizowanie wszystkich warunków zamknięcia transakcji, w tym uzyskanie zgód regulacyjnych od odpowiednich organów. CEVA przejęła spółkę od M+R Spedag Group, rodzinnej firmy transportowo-logistycznej z siedzibą w Szwajcarii.

Spedag Interfreight jest jednym z najbardziej kompetentnych i niezawodnych dostawców usług logistycznych w Afryce Wschodniej. Jego zespoły mają już duże doświadczenie w obsłudze firm z różnych sektorów, m.in. energetycznej i infrastruktury, pomocy humanitarnej, oil&gas oraz innych surowców. W wyniku zamknięcia transakcji do zespołu CEVA dołączyło ok. 400 pracowników z 24 lokalizacji w Kenii, Ugandzie, Tanzanii, Rwandzie oraz Sudanie Południowym.

CEVA Logistics kontynuuje realizację strategii rozwoju „myśl globalnie, działaj lokalnie". Przejęcie Spedag Interfreight wzmacnia jej globalne możliwości w zakresie logistyki end-to-end. Dziś CEVA Logistics obecna jest w 44 krajach Afryki. Ambicją firmy jest to, aby do 2025 roku rynek afrykański stanowił znaczącą część jej przychodów, a to przejęcie ma dać CEVA nowe możliwości wykorzystania potencjału wzrostu Afryki Wschodniej. Przykładem może być Kenia, która uważana jest za kluczową bramę morską dla tego regionu. Dzięki zakończonemu niedawno projektowi rozbudowy i modernizacji, w 2023 roku port w Mombasie ma przeładowywać ponad 1,7 mln TEU. Jak prognozuje Kenya Ports Authority, do 2032 r. port będzie obsługiwać 47 mln ton ładunków, o 57 proc. więcej niż obecnie.

(źr. CEVA Logistics)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.