Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker planuje uruchomienie autonomicznego statku o zerowej emisji

Statek będzie pierwszą tego typu jednostką. DB Schenker przedstawił swój plan uruchomienia innowacyjnego, bezemisyjnego kontenerowca przybrzeżnego w Norwegii. W pełni elektryczna jednostka ma unikalną konstrukcję. To pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie.

Po podpisaniu wstępnej umowy, spółka DB Schenker i współpracujący z nią partnerzy – Ekornes i projektant statków Naval Dynamics, wraz z firmami Konsberg i Massterly, podjęli pierwsze kroki w ambitnym, wspólnym przedsięwzięciu. Celem jest zastąpienie tradycyjnych statków wykorzystywanych wzdłuż linii wybrzeża Norwegii w okolicach Ikornnes i Ålesund. Nowy, autonomiczny, elektryczny, krótkodystansowy kontenerowiec bazuje na opracowanej we współpracy z Konsberg i Massterly koncepcji NDS AutoBarge 250 firmy Naval Dynamics.

Statek będzie pływał między rodzimym portem Ekornes, Ikornnes i Ålesund, który obsługuje główne morskie porty towarowe w Europie. Jednostka pokona trasę 43 km (23 NM) w ciągu trzech godzin z prędkością 7,7 węzła. Długość statku wyniesie 50 metrów, nośność całkowita to 300 ton. Począwszy już od stępki, to konstrukcja przeznaczona do autonomicznego i bezemisyjnego działania. Jest to jednostka bezzałogowa, ale będzie monitorowana i sterowana przez personel centrum zdalnej obsługi Massterly. Członkami zespołu będą m.in. certyfikowani nawigatorzy i inżynierowie. Planowane rozwiązanie w zakresie dwukierunkowej transmisji danych między statkiem i centrum zdalnej obsługi ma szansę stać się rewolucyjnym rozwiązaniem w sektorze transportu morskiego.

– Cieszymy się, że możemy dalej zacieśniać już i tak silne relacje z naszym klientem Ekornes. To wyjątkowy projekt i kolejny ważny krok w kierunku bardziej ekologicznych łańcuchów dostaw. Doskonale wpisuje się w nasz ogólny program zrównoważonego rozwoju w transporcie morskim, w którym, wraz z naszymi partnerami, przejmujemy inicjatywę - powiedział Knut Eriksmoen, dyrektor generalny DB Schenker w Norwegii.

– Nieustannie pracujemy nad osiągnięciem naszego celu, jakim jest pozycja wiodącego producenta ekologicznych mebli klasy premium. Dzięki temu przełomowemu przedsięwzięciu osiągniemy wytyczone przez nas cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, stosując najbardziej innowacyjne technologie, jakie są tylko dostępne. Wykorzystując autonomiczny i elektryczny statek do bezpośredniego odbioru naszych produktów Stressless z doku załadunkowego w Ikornnes, znacznie zredukujemy nasz całkowity ślad węglowy. Zyskamy również lepszą kontrolę nad własną logistyką, a także większą elastyczność - podkreślił Roger Lunde, dyrektor generalny Ekornes AS.

Liczne zalety tego rozwiązania to m.in. zerowa emisja spalin, szybszy i bardziej efektywny transport oraz wpływ na zmniejszenie ruchu drogowego. Jako że wszystko to prowadzi do neutralności klimatycznej, wspólnym interesem stron jest, po zaprezentowaniu tego pionierskiego rozwiązania w Norwegii, podjęcie kolejnych kluczowych kroków w kierunku uzyskania zgody norweskiego Urzędu Morskiego, jak również rządowych zachęt do dalszego zrównoważonego rozwoju i technologii.

(źr. DB Schenker)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.