Dodaj ogłoszenie o pracy


FedEx Express zawiera partnerstwo z Zonos

FedEx Express łączy siły z Zonos, specjalistą w dziedzinie technologii transgranicznych, aby poprawić globalną obsługę e-commerce poprzez zapewnienie przejrzystości procesów celnych i związanych z nimi opłat. Partnerstwo wspiera sprzedawców detalicznych z UE, w tym z Polski, w ekspansji na nowe rynki, jednocześnie zapewniając zadowolenie ich klientów dzięki terminowym i przejrzystym dostawom.

Współpraca FedEx i Zanos pojawia się w kluczowym momencie - według badania przeprowadzonego przez Juniper Research w 2023 r., szacuje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat wartość transgranicznych transakcji e-commerce wzrośnie o 107%, osiągając wartość 3,4 bln Euro. Badanie Statista z 2021 r. wskazuje, że 59% konsumentów przy dostawie spodziewa się dodatkowych opłat lub cła, o których nie zostali wcześniej poinformowani. Natomiast 66% zakłada, że ich międzynarodowe zakupy dotrą później niż zadeklarowano. Statystyki te podkreślają potrzebę przejrzystości i wydajności w obszarze transgranicznego e-handlu– to luka, którą partnerstwo FedEx z Zonos ma na celu wypełnić.

Wykorzystując innowacyjną technologię Zonos do obsługi handlu transgranicznego oraz rozległą sieć i usługi logistyczne FedEx, współpraca ta bezpośrednio odpowiada na obawy klientów, pomagając wyeliminować nieoczekiwane opłaty i zmniejszyć ewentualne opóźnienia w dostawach. Dzięki zautomatyzowanym rozwiązaniom oferowanym przez Zonos, kupujący są informowani o całkowitym koszcie zakupów, umożliwiając im opłacenie wszystkich ceł, podatków i opłat już przy kasie. Dzięki temu mechanizmowi wysyłane paczki są już w pełni opłacone. W połączeniu z automatycznym generowaniem kodów Systemu Zharmonizowanego (ang. Harmonised System – HS) i dokładną dokumentacją celną, proces odprawy celnej zostaje znacznie przyspieszony, co zdecydowanie zmniejsza ryzyko zatrzymania paczek. FedEx oferuje przejrzyste koszty dostawy, w tym szereg opcji dostarczania przesyłek z opłaconymi z góry opłatami celnymi, a także pełne śledzenie przesyłek. Dodatkowo, współpraca oferuje rozwiązania automatyzujące kwestie zgodności z przepisami dotyczącymi poboru i przekazywania podatku w obszarze handlu transgranicznego oraz wymogami unijnego Systemu Kontroli Importu 2 (ang. Import Control System 2 – ICS2), upraszczając krajobraz regulacyjny dla sprzedawców detalicznych.

- W momencie, gdy globalny rynek e-commerce przeżywa dynamiczny rozwój, polskie firmy mają doskonałą okazję, aby wykorzystać ten wzrost, wchodząc na międzynarodowy rynek e-handlu – powiedział Mariusz Mik, Vice President Ground Operations Eastern Europe, FedEx Express. - Dzięki współpracy z Zonos nie tylko dodajemy kolejne narzędzie do naszego portfolio rozwiązań dla e-commerce, ale przede wszystkim wspieramy międzynarodowe aspiracje naszych klientów – małych i średnich przedsiębiorstw w Europie, w tym w Polsce. Naszym celem jest uproszczenie procesu wysyłki dla e-commerce i uwolnienie ich potencjału rozwoju na rynkach międzynarodowych. - Zonos zawsze wspierał klientów FedEx sprzedających globalnie; a teraz to wsparcie będzie jeszcze większe. Ta współpraca oznacza, że możemy wdrażać klientów FedEx szybciej, integrując ich z naszym systemem płynniej niż kiedykolwiek wcześniej” – powiedział Clint Reid, założyciel i CEO Zonos. „Międzynarodowy e-commerce jest skomplikowany, ale dzięki partnerstwu z FedEx robimy kolejny krok, aby uczynić go prostszym, jednocześnie zwiększając zadowolenie klientów i napędzając wzrost sprzedawców detalicznych.

(źr. FedEx)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.