Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker otworzy nowy terminal na Lubelszczyźnie

DB Schenker przenosi operacje z obiektu w Lublinie do nowoczesnego terminala przeładunkowego, który powstanie w świdnickiej Strefie Aktywności Gospodarczej. Nowy, ekologiczny terminal rozpocznie działalność w IV kwartale 2020 roku.

Inwestycja na rzecz klientów z Lubelszczyzny zlokalizowana będzie w pobliżu lotniska i drogi krajowej S17 biegnącej szlakiem europejskiej trasy E372, która łączy południowo-wschodnią Polskę z zachodnią Ukrainą.
- Pomimo złożonej sytuacji związanej z Covid-19 nie zatrzymujemy się i inwestujemy w kolejny nowoczesny i ekologiczny obiekt. Wartość tej inwestycji wraz z kosztem zakupu gruntu o powierzchni 6 ha wyniesie około 10 mln euro. Wzmacniamy pozycję w regionie, warunki pracy i bezpieczeństwo naszych pracowników oraz jakość dostarczaną naszym klientom – mówi Piotr Zborowski, CEO North&East Europe DB Schenker.

Obiekt w Świdniku to prawie 4500 mkw. powierzchni operacyjnej i 665 mkw. przeznaczonych na część biurową. Powstaje w oparciu o najwyższe standardy nowoczesnego i ekologicznego budownictwa. Celem jest zwiększenie efektywności operacji, a przy tym bezpieczeństwa zatrudnionych ludzi i obsługiwanych przesyłek. Rozmiary działki pozwolą na optymalne zaprojektowanie powierzchni przeładunkowej, manewrowej i operacyjnej. Nowoczesne i bezpieczne wyposażenie, to m.in. ciche wózki widłowe o napędzie elektrycznym, oświetlenie typu LED, urządzenia pozwalające na odzysk ciepła i wiele innych. Co bardzo ważne dla mieszkańców Lublina, terminal będzie zlokalizowany z dala od osiedli mieszkaniowych, poza miastem, dodatkowo odseparowany od najbliższych sąsiadów barierą dźwiękochłonną.

- Terminal na Lubelszczyźnie będzie spełniać najwyższe normy pod względem oszczędności energii i redukcji emisji CO2 oraz efektywnej gospodarki wodnej i cieplnej. Podobnie jak dla wszystkich budowanych w ostatnich latach terminali, również w tym przypadku chcemy uzyskać certyfikat BREEAM, który definiuje standard najlepszych praktyk w zakresie zrównoważonego projektowania, budowania i użytkowania budynków – wyjaśnia Szymon Bielas, CFO North&East Europe DB Schenker.

(źr. DB Schenker)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.