Konto pracodawcy


LPP zakończyło rozbudowę Centrum Dystrybucyjnego w Pruszczu Gdańskim

LPP, polski producent odzieży, konsekwentnie rozbudowuje swoją sieć dystrybucji. Zakończona właśnie rozbudowa Centrum Dystrybucyjnego LPP w Pruszczu Gdańskim, to kolejny krok w kierunku integracji kanałów sprzedaży i wzrostu efektywności procesów logistycznych całej Grupy.

Centrum Dystrybucyjne LPP w Pruszczu Gdańskim, to jedno z największych i najnowocześniejszych centrów dystrybucyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Powstało w 2008 roku, a w latach 2013. – 2015 przeszło swoją pierwszą modernizację i rozbudowę. W odpowiedzi na dynamicznie rosnące zapotrzebowanie na dodatkową strefę składowania oraz konieczność zwiększenia wydajności procesów przyjęcia i wysyłki towaru – w 2018 roku pomorska spółka zdecydowała o kolejnej rozbudowie kompleksu.
Inwestycja o wartości blisko 200 mln zł to 21 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej oraz 4,4 tys. mkw. powierzchni biurowej, pozwalającej na centralizację działów logistyki i zatrudnionych w nich 120 osób odpowiedzialnych za zarządzanie łańcuchem dostaw w firmie. Łączna powierzchnia centrum wynosi obecnie 91,4 tys. mkw.  
- Centrum Dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim nadal będzie pełnić kluczową rolę dla całego łańcucha dostaw LPP. To właśnie stąd realizowana jest dalsza obsługa sieci salonów w Polsce, jak  i za granicą, a także zaopatrzenie regionalnych Fulfillment Centers. Biorąc pod uwagę skalę naszej działalności, koncentracja na automatyzacji procesów magazynowych jest dla nas kluczowa. Dzięki inwestycji wydajność tego obiektu wzrosła z 1,5 mln do 1,84 mln sztuk odzieży wysyłanych dziennie – podkreśla Sebastian Sołtys, dyrektor logistyki w LPP.

Dobudowana część zyskała 29 dodatkowych alejek magazynu automatycznego, z czego każda ma 18 metrów wysokości oraz 83 metry długości, zapewniając miejsce składowe dla 522 tys. kartonów. Nowa przestrzeń daje również firmie z Pomorza możliwość realizacji dodatkowo blisko 90 tys. operacji magazynu MiniLoad dziennie oraz niemal 50 tys. kartonów przyjęć i wysyłek każdego dnia. - Obecnie nasz MiniLoad liczy 58 alejek - to unikatowa na miarę Europy Środkowej skala magazynu automatycznego – dodaje Sebastian Sołtys.
W rozbudowanej części Centrum Dystrybucyjnego pojawiło się także kolejnych 10 tuneli RFID oraz 10 stacji RFiD, których zadaniem jest identyfikacja pojedynczego produktu w łańcuchu dostaw oraz dokładna kontrola przychodzących i wychodzących towarów. Pojemność składowa naszego centrum wzrosła łącznie do blisko 1,5 mln. sztuk kartonów. Nad większą dynamiką i bardziej optymalnym zsynchronizowaniem przepływu towarów w całym łańcuchu dostaw czuwa zaawansowany system zarządzania magazynem WMS. Dodatkowo wart podkreślenia jest również fakt, że dzięki centralizacji w obiekcie działów logistyki, jesteśmy w stanie jeszcze efektywniej rozwijać elastyczność procesów logistycznych całej Grupy LPP, a tym samym szybciej reagować na potrzeby rynku – podsumowuje Sebastian Sołtys.       

Globalna sieć zaopatrzenia i dystrybucji Grupy LPP jest zarządzana centralnie i składa się ze zintegrowanego systemu Centrów Dystrybucyjnych oraz Fulfillment Centers (FC). W związku z dynamicznym rozwojem grupy, w 2020 roku do dotychczasowych FC w Gdańsku, Strykowie, Moskwie i Rumunii dołączy kolejny na Słowacji. Dwa lata później, obecną sieć centrów dystrybucyjnych znajdujących się w Pruszczu i Moskwie – uzupełni kolejne w Brześciu Kujawskim, o powierzchni 120 tys. mkw. Biorąc również pod uwagę roczną sprzedaż ponad 200 mln sztuk odzieży oraz obecność oferty marek LPP na 39 rynkach Europy, Azji i Afryki – rozwój sieci zaopatrzenia i integracja kanałów sprzedaży jest naturalnym kierunkiem rozwoju dla spółki z Pomorza.

(źr. LPP)

kobiety w logistyce
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Osoby fizyczne mają złożyć PIT do 30 kwietnia, odroczenia płatności dla pracoda ...
Koronawirus - KE opublikowała wytyczne dla transportu
Koronawirus: Jakie wyzwania stoją przed pracownikami?
Holandia wprowadza obowiązek zgłaszania pracowników delegowanych w kabotażu
Duńska płaca minimalna obejmie transport kombinowany i kabotaż
Eksport alkoholi do Rosji - Hillebrand o wymogach i znalezieniu kontrahenta
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Covid-19 – osłabienie walut wpływa na rynek nieruchomości
Jak utrzymać ciągłość łańcuchów dostaw na rynku beverage w czasach epidemii?
Potrzebne są regulacje pracy zdalnej w przepisach Kodeksu pracy
Koronawirus wymusi uregulowanie prawne pracy zdalnej?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Agility dostarcza ponad 500 ładunków do Omanu
Emirates zawiesiły większość lotów pasażerskich, połączenia cargo bez zmian
Dachser rozszerza most powietrzny do Chin
Rynek magazynowy odporny na koronawirusa?
CEVA Logistics wyczarterowała 86 frachtowców aby wesprzeć łańcuchy dostaw
Lublin w czołówce miast CEE
Grupa Fracht uruchamia regularne loty cargo na trasie Europa - USA
GEFCO Polska uruchamia regularne przewozy do Maroka
Omega Pilzno zwiększa flotę o 50 nowych ciągników siodłowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC