Dodaj ogłoszenie o pracy


Rail Cargo Group wybrał Spedcont na operatora przeładunków połączenia Polska-Turcja

Austriacki operator kolejowy Rail Cargo Group (RCG) wybrał Spedcont (spółkę wchodzącą w skład Grupy PEKAES) do obsługi przeładunkowej nowego połączenia na trasie Polska-Turcja.  Faza testów zakończyła się pomyślnie i obecnie połączenia realizowane są regularnie w obu kierunkach. Poza usługami terminalowymi Spedcont realizuje odwóz samochodowy kontenerów do magazynów, tzw. ostatnią milę.

Polski operator odpowiada za procesy związane z przeładunkiem i transportem towarów pomiędzy magazynami należącymi do klientów Rail Cargo Group, a łódzkim terminalem. –Operacja polega na przeładunku kontenerów, które następnie mogą wyruszyć w kierunku Halkali (Stambuł) −  tureckiego węzła intermodalnego, który zyskuje na znaczeniu w wymianie handlowej. Z dużym optymizmem patrzymy na rozwój częstotliwości tego połączenia – mówi Marcin Dobruchowski, prezes zarządu Spedcont.

Austriacki operator realizuje obecnie raz w tygodniu połączenie importowe i eksportowe na trasie Polska-Turcja. Szlak transportowy nowego połączenia kolejowego wiedzie przez Polskę, Czechy, Słowację, Węgry, Rumunię i Bułgarię.  – Terminal Spedcont Łódź ma doskonałą lokalizację i duże możliwości operacyjne. Ponadto firma zatrudnia  pracowników z wieloletnim doświadczeniem, którzy zapewniają fachową obsługę projektów. To atuty, które doceniają kontrahenci zarówno z Europy, jak i Azji. Cieszę się, że Rail Cargo Group − jeden z czołowych europejskich operatorów intermodalnych, docenił kompetencje Spedcont i wybrał spółkę do obsługi nowego połączenia z Turcją  – skomentował Maciej Bachman, prezes zarządu PEKAES.

Na przestrzeni ostatnich czterech lat na terminalu Spedcont Łódź znacząco wzrósł wolumen obsługiwanych pociągów zarówno na relacjach krajowych, jak i na trasie Polska-Chiny. W 2018 roku firma odnotowała trzykrotny wzrost liczby pociągów w porównaniu do roku 2015.

(źr. Spedcont)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.