Wychodząc naprzeciw potrzebom managerów i czerpiąc z najnowszych badań odnośnie skuteczności gamifikacji, Grupa Raben postanowiła uruchomić zupełnie innowacyjny program rozwojowy o nazwie „Manager of Choice”. Chce zaangażować w niego prawie 1000 managerów, 13 krajów, umożliwić im 4-miesieczną rywalizację i rozdać ponad 400 nagród. Program już wystartował i potrwa do grudnia 2020 r.
Gamifikacja „Manager of Choice” podzielona jest na 5 etapów: rekrutacja, onboarding, rozwój, codzienna praca, odejście z organizacji. Managerowie w trakcie programu mogą więc zdobywać wiedzę zgodnie z cyklem doświadczeń pracownika. Zadania, z którymi się spotkają dotyczą bardzo różnorodnych sytuacji. Dzięki programowi udało się wypracować najlepsze praktyki zarządzania, czyli kompleksowy, zawierający konkretne przykłady pozytywnych zachowań materiał edukacyjny dla managerów. W pierwszej kolejności materiał ten został przekazany managerom w trakcie sesji szkoleniowych. Po etapie szkoleń dla utrwalenia zdobytej wiedzy firma zorganizowała na platformie gamifikacyjna grę dla managerów. Aby znajdujące się na platformie zadania były jak najbardziej angażujące i różnorodne, większość z nich wymaga odpowiedzi otwartych lub rzeczywistych działań i współpracy ze swoim zespołem. Dlatego, został powołany zespół ponad 40 asesorów (managerów HR z całej Grupy), którzy w trakcie tych czterech miesięcy będą na bieżąco sprawdzać odpowiedzi managerów.
- Grywalizacja polega na przekazaniu partii wiedzy, w taki sposób, aby całość w swej strukturze przypominała fabułę gry. Uczestnicy programu w wirtualnym, sfabularyzowanych świecie gamifikacji zdobywają unikalne dobra (np. nasiona czy owoce) i walczą z przeciwnościami losu (np. atak szkodników), tak aby osiągnąć upragniony cel i nagrody. Gamifikacja to przede wszystkim rywalizacja, współpraca…i dobra zabawa. Przyswajanie nowej wiedzy w tej sytuacji wiąże się z przypływem dopaminy i wieloma pozytywnymi doświadczeniami – mówi Anita Koralewska-Ratajczak, grupowy dyrektor HR, Grupa Raben.
Wartością dodaną całej rozgrywki jest wsparcie podopiecznych Fundacji „Uśmiech i Radość Dziecka”. Managerowie, którzy ukończą określony etap gry udzielając min. 60 proc. poprawnych odpowiedzi otrzymają żeton, który pozwali na sfinansowanie jednej lekcji języka obcego, spotkania z psychologiem lub logopedą dla podopiecznych fundacji. Fundacja „Uśmiech i Radość Dziecka” zajmuje się niesieniem pomocy dzieciom niepełnosprawnym i chorym, w szczególności ofiarom wypadków drogowych, a także niesienie pomocy dzieciom krzywdzonym w rodzinie; z ubogich rodzin, szczególnie wielodzietnych oraz wsparcie dzieci będących w trudnej sytuacji życiowej. Fundacja powstała w 2016 roku i została założona przez Ilonę i Ewalda Raben.
(źr. Grupa Raben)