Konto pracodawcy


Zbyt niskie wynagrodzenie głównym powodem decyzji o zmianie miejsca pracy

Ponad połowa Polaków, we wszystkich grupach wiekowych, jako powód rezygnacji z pracy podaje zbyt niskie wynagrodzenie – tak wynika z badania Employer Brand Research realizowanego przez Randstad. Wśród innych przyczyn odejścia z firmy znajdują się brak możliwości rozwoju, uznania i nagród, zbyt długie dojazdy do miejsca pracy oraz trudność w znalezieniu równowagi pomiędzy życiem zawodowym, a osobistym. Realizacja przez pracodawców ww. czynników jest motywacją dla zatrudnionych do pozostania w obecnym miejscu pracy.

60 proc. respondentów w badaniu Randstad Employer Brand Research wskazuje, że zbyt niskie wynagrodzenie w porównaniu z płacą oferowaną przez inne firmy jest powodem decyzji o odejściu z pracy. Czynnik ten jest dominujący we wszystkich grupach wiekowych – wskazuje go 56 proc. Polaków w wieku od 18 do 24 lat, 58 proc. w wieku od 25 do 34 lat, 61% osób pomiędzy 35 a 54 rokiem życia i 61 proc. respondentów, którzy mają od 55 do 65 lat.
- Wynagrodzenie pracowników to nie tylko pensja, ale premie, narzędzia motywacyjne i benefity. Przemodelowanie systemu, tak aby był bardziej przejrzysty, sprawiedliwy i powiązany z faktycznymi rezultatami pracowników, a także dostosowany do realiów panujących na rynku, może zmienić perspektywę zatrudnionych, mówi Monika Hryniszyn, dyrektor personalna w Randstad Polska.
Wśród pozostałych czynników, które wpływają na decyzję o zmianie miejsca pracy, znalazły się brak szans na rozwój kariery – 35 proc. badanych, nieotrzymywanie uznania bądź nagród od pracodawcy – 34 proc. respondentów, zbyt długi dojazd do pracy – 26 proc. Polaków i problem ze znalezieniem równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym – 25 proc. pracowników. - Wprowadzenie przez pracodawców rozwiązań, które pozwolą pracownikom spełniać się zawodowo, skutkuje korzyściami dla obu stron. Firmy zyskują zaangażowanych członków organizacji, którzy pracują efektywniej, rozwijają swoje kompetencje oraz rzadziej szukają nowej pracy. Co więcej, zadowolony pracownik może stać się najlepszym ambasadorem marki pracodawcy. Pozytywna opinia członka organizacji to dużo lepsza reklama niż komunikat w mediach społecznościowych albo artykuł w prasie czy internecie - mówi Monika Hryniszyn, dyrektor personalna w Randstad Polska.

Stabilność zatrudnienia tez ważna
55 proc. Polaków w wieku od 18 do 24 lat za główną motywację do pozostania w tym samym miejscu pracy podaje atrakcyjne wynagrodzenie i benefity. Na czynniki te wskazuje też 57 proc. pracowników, którzy mają 24-34 lat, oraz 62 proc. społeczeństwa w wieku od 35 do 65 lat. 46 proc. ogółu badanych twierdzi, że miła atmosfera pracy jest czynnikiem, który determinuje ich decyzję o pozostaniu w obecnej firmie. Podobny odsetek respondentów – 45 proc. zwraca także uwagę na stabilność zatrudnienia. 40 proc. Polaków wskazuje, że dogodna lokalizacja ma istotny wpływ na decyzję o niezmienianiu pracodawcy. 38 proc. pracowników stawia natomiast na możliwość rozwoju zawodowego.
25 proc. Polaków w ogóle nie jest skłonna do tego, aby oddać część swojego wynagrodzenia w zamian za stabilność zatrudnienia. Taki sam odsetek respondentów deklaruje gotowość rezygnacji z od 1 do 5 proc. pensji w zamian za gwarancję pewności wykonywanej pracy. 19% społeczeństwa jest w stanie poświęcić od 6 do 10 proc. wypłaty. 8 proc. i 5 proc. może zrezygnować z odpowiednio od 11 do 15 i 16 do 20 proc. Zaledwie 4 proc. pracujących za gwarancję stabilności zatrudnienia jest w stanie oddać z ponad 20 proc. wynagrodzenia. Co ciekawe, najwięcej, bo 29 proc. osób w wieku 55-65 lat nie poświęci nawet niewielkiej części wynagrodzenia, by zyskać stabilność zatrudnienia. Inaczej jest w przypadku pokolenia Z, czyli osób w wieku od 18 do 24 lat, gdzie stosunkowo najmniej, czyli 18 proc. osób deklaruje, że nie chce oddawać zarobionych pieniędzy, by mieć większe poczucie stabilności pracy.

(źr. Randstad)

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
Brexit w transporcie: sytuacja się normuje?
Indeks Logistyczny Agility o szansach na światowe ożywienie w 2021!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Fracht FWO Polska ogłasza kolejne rekrutacje i przedstawia kierunki rozwoju
Wzrost zadłużenia na rynku KEP - średnio dłużnik z tej branży ma do oddania ok. ...
CHEP i Zbyszko rozszerzają współpracę
Poczta Polska zbuduje swój hub w Porcie Solidarność (CPK)
Dock Doors of Giving - Prologis przekazał ponad 275 tys. euro na cele dobroczynne
UPS opublikował wyniki za 2020 – przychody wzrosły o 14,2 proc.
FM Logistic rozpoczyna budowę nowego centrum magazynowego w Wiskitkach
GLS wdrożył geokodowanie paczek
ID Logistics podsumowało 2020 rok – wzrost sprzedaży o 7,1 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC