Konto pracodawcy


DHL Parcel wdraża nowoczesne systemy HR w tym kadrowe serwisy samoobsługowe

DHL Parcel wdrożył szereg nowoczesnych rozwiązań z obszaru HR, usprawniających procesy kadrowo-administracyjne. Dostawcą rozwiązań jest Gavdi Polska. W ramach systemu uruchomione zostały m.in. serwisy samoobsługowe dla menedżerów i pracowników.

Zintegrowany system pozwala kadrze kierowniczej zarządzać czasem pracy oraz procesami podwyżek, a pracownikom samodzielnie podejmować działania np. w zakresie planowania urlopów, czy też możliwość dostępu do swoich danych. Przeniesienie całości rozwiązań HR do chmury nie tylko usprawnia pracę, ale znacznie ogranicza papierowy obieg dokumentów w firmie.
– Obsługa administracyjna ponad 3 tys. pracowników w strukturze rozporoszonej jest dużym wyzwaniem dla działu HR oraz dla samych menedżerów. Szukaliśmy więc rozwiązań, które nie tylko usprawnią naszą pracę i pozwolą płynnie działać niezależnie od lokalizacji, w której się znajdujemy, ale również ułatwią pracę menedżerom – mówi Agata Boroń, dyrektor działu wynagrodzeń i administracji personalnej w DHL Parcel.

Zarządzanie czasem pracy
Wśród narzędzi zaimplementowanych w DHL Parcel znalazły się m.in. Gavdi Time management Platform, który wraz z pakietem TM BOX wykorzystuje standardowe funkcjonalności SAP HCM, rozwijając je w obszarach dotyczących polskiej specyfiki czasu pracy. Rozwiązanie usprawnia zarządzanie czasem pracy i optymalizuje jego planowanie. Przełożony ma na bieżąco wgląd do grafiku swojego zespołu co pozwala mu, w przypadku nagłych nieobecności, sprawnie go przeorganizować, a o zmianach natychmiast poinformować pracowników, których one dotyczą. Wszelkie modyfikacje są natomiast automatycznie weryfikowane pod kątem zgodności z przepisami Kodeksu Pracy oraz wewnętrznymi uregulowaniami w firmie.
Do prowadzenia ewidencji czasu pracy wykorzystane są z kolei specjalne czytniki RCP. Rozwiązanie umożliwia dokładną analizę czasu pracy, zarówno w ujęciu dziennym, jak i godzinowym. Dzięki temu w znacznym stopniu ułatwiona jest codzienna kontrola wykonania pracy przez zespół.
Wprowadzony przez firmę Gavdi Polska pakiet Time Management Platform jest oparty na technologii chmurowej z wykorzystaniem intuicyjnego interfejsu Fiori. Daje to użytkownikom systemu dostęp do platformy na różnych typach urządzeń, niezależnie od miejsca, w którym przebywają.
– Wszyscy pracownicy DHL Parcel mają dostęp do portalu samoobsługowego, w którym mogą korzystać z wielu funkcjonalności. Każda zatrudniona osoba ma wgląd w swój grafik pracy oraz dokumenty kadrowe, takie jak paski płacowe czy formularze PIT, czy też dostęp do danych dotyczących rodzaju umowy czy przysługujących benefitów – podkreśla Agata Boroń.

Automatyzacja procesu podwyżkowego
Wdrożenie objęło również uruchomienie SAP SuccessFactors – Employee Central oraz Compensation. Pierwsze narzędzie umożliwia wszystkim pracownikom firmy m.in. natychmiastowy dostęp do swoich danych kadrowych – na przykład ważności badań lekarskich – co w efekcie znacznie ogranicza ilość pytań kierowanych do zespołów kadrowych. Drugie rozwiązanie wspiera z kolei zarządzanie wynagrodzeniami, w tym podwyżkami. Wdrożone funkcjonalności w tym obszarze pozwalają również na sprawną kontrolę poszczególnych danych – m.in. bieżącego stanu budżetu, przeznaczanego na podwyżki płac. System, w oparciu o zastosowane algorytmy, jest też w stanie zarekomendować „widełki” podwyżkowe i kontroluje czy wprowadzane kwoty mieszczą się w ich przedziale. Menedżerowie mogą na bieżąco otrzymywać raporty, które mogą być łączone z informacjami pochodzącymi z innych obszarów systemu z uwagi na zastosowanie jednolitej, zintegrowanej platformy systemu SuccessFactors. Dzięki temu intuicyjna oraz przejrzysta strona główna w jedynym miejscu agreguje wszystkie funkcjonalności związane z zarządzaniem czasem pracy, procesem podwyżkowym oraz podstawowymi danymi kadrowymi.

– W DHL Parcel wdrożono jednolite zintegrowane rozwiązanie w zakresie samoobsługi procesów HR. Zastosowane narzędzia pozwoliły nie tylko zautomatyzować wiele czynności, ale też dostarczyły nowych funkcjonalności wspierających rozwój biznesu oraz budujących kulturę self-service. Ponadto generują one oszczędność czasu i kosztów – wyjaśnia Michał Rupik, kierownik zespołu konsultantów w Gavdi Polska.

(źr. Gavdi Polska)

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
Brexit w transporcie: sytuacja się normuje?
Indeks Logistyczny Agility o szansach na światowe ożywienie w 2021!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Fracht FWO Polska ogłasza kolejne rekrutacje i przedstawia kierunki rozwoju
Wzrost zadłużenia na rynku KEP - średnio dłużnik z tej branży ma do oddania ok. ...
CHEP i Zbyszko rozszerzają współpracę
Poczta Polska zbuduje swój hub w Porcie Solidarność (CPK)
Dock Doors of Giving - Prologis przekazał ponad 275 tys. euro na cele dobroczynne
UPS opublikował wyniki za 2020 – przychody wzrosły o 14,2 proc.
FM Logistic rozpoczyna budowę nowego centrum magazynowego w Wiskitkach
GLS wdrożył geokodowanie paczek
ID Logistics podsumowało 2020 rok – wzrost sprzedaży o 7,1 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC