Konto pracodawcy


DHL Parcel wdraża nowoczesne systemy HR w tym kadrowe serwisy samoobsługowe

DHL Parcel wdrożył szereg nowoczesnych rozwiązań z obszaru HR, usprawniających procesy kadrowo-administracyjne. Dostawcą rozwiązań jest Gavdi Polska. W ramach systemu uruchomione zostały m.in. serwisy samoobsługowe dla menedżerów i pracowników.

Zintegrowany system pozwala kadrze kierowniczej zarządzać czasem pracy oraz procesami podwyżek, a pracownikom samodzielnie podejmować działania np. w zakresie planowania urlopów, czy też możliwość dostępu do swoich danych. Przeniesienie całości rozwiązań HR do chmury nie tylko usprawnia pracę, ale znacznie ogranicza papierowy obieg dokumentów w firmie.
– Obsługa administracyjna ponad 3 tys. pracowników w strukturze rozporoszonej jest dużym wyzwaniem dla działu HR oraz dla samych menedżerów. Szukaliśmy więc rozwiązań, które nie tylko usprawnią naszą pracę i pozwolą płynnie działać niezależnie od lokalizacji, w której się znajdujemy, ale również ułatwią pracę menedżerom – mówi Agata Boroń, dyrektor działu wynagrodzeń i administracji personalnej w DHL Parcel.

Zarządzanie czasem pracy
Wśród narzędzi zaimplementowanych w DHL Parcel znalazły się m.in. Gavdi Time management Platform, który wraz z pakietem TM BOX wykorzystuje standardowe funkcjonalności SAP HCM, rozwijając je w obszarach dotyczących polskiej specyfiki czasu pracy. Rozwiązanie usprawnia zarządzanie czasem pracy i optymalizuje jego planowanie. Przełożony ma na bieżąco wgląd do grafiku swojego zespołu co pozwala mu, w przypadku nagłych nieobecności, sprawnie go przeorganizować, a o zmianach natychmiast poinformować pracowników, których one dotyczą. Wszelkie modyfikacje są natomiast automatycznie weryfikowane pod kątem zgodności z przepisami Kodeksu Pracy oraz wewnętrznymi uregulowaniami w firmie.
Do prowadzenia ewidencji czasu pracy wykorzystane są z kolei specjalne czytniki RCP. Rozwiązanie umożliwia dokładną analizę czasu pracy, zarówno w ujęciu dziennym, jak i godzinowym. Dzięki temu w znacznym stopniu ułatwiona jest codzienna kontrola wykonania pracy przez zespół.
Wprowadzony przez firmę Gavdi Polska pakiet Time Management Platform jest oparty na technologii chmurowej z wykorzystaniem intuicyjnego interfejsu Fiori. Daje to użytkownikom systemu dostęp do platformy na różnych typach urządzeń, niezależnie od miejsca, w którym przebywają.
– Wszyscy pracownicy DHL Parcel mają dostęp do portalu samoobsługowego, w którym mogą korzystać z wielu funkcjonalności. Każda zatrudniona osoba ma wgląd w swój grafik pracy oraz dokumenty kadrowe, takie jak paski płacowe czy formularze PIT, czy też dostęp do danych dotyczących rodzaju umowy czy przysługujących benefitów – podkreśla Agata Boroń.

Automatyzacja procesu podwyżkowego
Wdrożenie objęło również uruchomienie SAP SuccessFactors – Employee Central oraz Compensation. Pierwsze narzędzie umożliwia wszystkim pracownikom firmy m.in. natychmiastowy dostęp do swoich danych kadrowych – na przykład ważności badań lekarskich – co w efekcie znacznie ogranicza ilość pytań kierowanych do zespołów kadrowych. Drugie rozwiązanie wspiera z kolei zarządzanie wynagrodzeniami, w tym podwyżkami. Wdrożone funkcjonalności w tym obszarze pozwalają również na sprawną kontrolę poszczególnych danych – m.in. bieżącego stanu budżetu, przeznaczanego na podwyżki płac. System, w oparciu o zastosowane algorytmy, jest też w stanie zarekomendować „widełki” podwyżkowe i kontroluje czy wprowadzane kwoty mieszczą się w ich przedziale. Menedżerowie mogą na bieżąco otrzymywać raporty, które mogą być łączone z informacjami pochodzącymi z innych obszarów systemu z uwagi na zastosowanie jednolitej, zintegrowanej platformy systemu SuccessFactors. Dzięki temu intuicyjna oraz przejrzysta strona główna w jedynym miejscu agreguje wszystkie funkcjonalności związane z zarządzaniem czasem pracy, procesem podwyżkowym oraz podstawowymi danymi kadrowymi.

– W DHL Parcel wdrożono jednolite zintegrowane rozwiązanie w zakresie samoobsługi procesów HR. Zastosowane narzędzia pozwoliły nie tylko zautomatyzować wiele czynności, ale też dostarczyły nowych funkcjonalności wspierających rozwój biznesu oraz budujących kulturę self-service. Ponadto generują one oszczędność czasu i kosztów – wyjaśnia Michał Rupik, kierownik zespołu konsultantów w Gavdi Polska.

(źr. Gavdi Polska)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
Jak zarządzać łańcuchem dostaw po pandemii COVID-19?
Wyzwania w logistyce dla branży chemicznej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel
CEVA Logistics rozpoczęła realizację planu ekspansji w Afryce
Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory
Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów
GLS wprowadza na polski rynek rowery kurierskie
Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni beczki przed TCA w transporcie
Dachser Polska w nowej siedzibie w Strykowie k. Łodzi
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC