Konto pracodawcy


Zobacz jak kandydaci do pracy oceniają procesy rekrutacji!

Tylko 11 proc. kandydatów do pracy, którzy uczestniczyli w ciągu ostatniego roku w procesach rekrutacyjnych oceniło je jako prowadzone nienagannie. Najczęściej rozczarowanie specjalistów i menedżerów budzi długi czas oczekiwania na decyzję pracodawcy – z tym problemem spotkał się co drugi kandydat – tak wynika z raportu Antal „Aktywność specjalistów i menedżerów”.


Już ponad 50 proc. firm w Polsce ma obecnie problem ze znalezieniem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników. Jednocześnie aż 72 proc. specjalistów nie szuka aktywnie zatrudnienia. Bierny kandydat oczekuje, że to pracodawca do niego dotrze, a on będzie mógł wybrać najbardziej atrakcyjną ofertę. Jeśli nawet pracodawca dotrze do niego z ofertą pracy, to często popełnia błędy w procesie rekrutacji, których kandydaci nie wybaczają.

Błąd 1 - zbyt długi czas oczekiwania na decyzję pracodawcy
Z tym problemem spotkała się połowa badanych w raporcie Antal. Dla kandydata, który jest zaangażowany w proces rekrutacji, niezwykle ważne jest, by być w stałym kontakcie z działem HR. Komunikacja z kandydatem powinna przebiegać sprawnie i zrozumiale, tak, by nie generować na każdym etapie pytań czy zbędnie przedłużać procesu decyzji. To przekłada się na korzystny wizerunek organizacji i najbardziej efektywny sposób budowania marki pracodawcy. Z kolei niedotrzymanie terminu, nieprzekazanie informacji zwrotnej lub jej brak, spowodują, że kandydat podejmuje współpracę z innym pracodawcą, a sam proces oceni negatywnie.

Błąd 2 - brak informacji na temat planowanego przebiegu procesu rekrutacyjnego
Co trzeci kandydat, który brał udział w procesach rekrutacyjnych w ciągu ostatniego roku, nie otrzymał informacji na temat planowanego przebiegu rekrutacji – wynika z raportu Antal „Aktywność specjalistów i menedżerów”. Jak podkreśla Kamil Tomczyk, rekruter z Antal – aby uniknąć frustracji ze strony kandydata, pracodawca powinien jasno określić planowany przebieg procesu i formy poszczególnych etapów rekrutacji już na samym początku rozmów. – Jeżeli natomiast nie jest to możliwe, warto uczciwie przedstawić sytuację kandydatowi. Nawet jeśli rekrutacja nie zakończy się zatrudnieniem pracownika, to rzetelny i szczery pracodawca zostanie dobrze zapamiętany, a kandydat chętniej wróci do firmy przy okazji kolejnych procesów lub zarekomenduje go znajomym – dodaje ekspert.

Błąd 3 - brak dostarczenia informacji o firmie/zakresie obowiązków/dziale podczas spotkania rekrutacyjnego    
Aż 28 proc. specjalistów i menedżerów przyznaje, że po zakończonej rozmowie kwalifikacyjnej posiada niewielką ilość informacji na temat danego stanowiska i zakresu obowiązków. Ponadto, duża liczba pytań do kandydata, w zamian za zdawkowy opis ze strony pracodawcy powoduje, że potencjalny pracownik może odebrać podejście firmy jako mało profesjonalne. Oczywiście, zdarza się, że specyfika danej rekrutacji nie pozwala na zdradzenie detali i precyzyjne omówienie tematu, więc warto na samym początku uprzedzić kandydata o takiej sytuacji i przekazać możliwie jak najwięcej danych na temat samej organizacji i stanowiska – tak, by miał poczucie, że wyszedł ze spotkania z wzajemną korzyścią.

Te wyżej wymienione, to najczęściej wymieniane błędy w rekrutacji, poniżej zobacz wszystkie błędy, jakie wytknęli rekruterom kandydaci do pracy:


(red./źr. Antal)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ponad 530 mld euro wydaje się w UE na zlecenia transportu towarów
Sezon urlopowy - trudny czas dla kierowców ciężarówek
Tureckie sklepy powalczą o polskich klientów - debiutują zagraniczne platformy handlowe
Alimenciarze zza kółka nie uciekną od płatności
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Myto w Niemczech – pojazdy na gaz zwolnione z opłat!
Dachser prowadzi badania nad możliwościami wykorzystania sztucznej inteligencji
Już wkrótce Czechy zmienią system myta
Padł historyczny rekord w przeładunkach Portu Gdańsk
Akademia Logistyki DHL zgromadziła rekordową liczbę uczestników
15 lat Kolei Mazowieckich
Kuehne + Nagel przejmuje kolejne spółki i rozszerza wachlarz usług
Accolade inwestuje kolejne 38 mln euro w Szczecinie
FedEx Express nagradza uczniowską firmę
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC