Konto pracodawcy


Które czynniki najbardziej wpływają na postrzeganie pracodawców?

Choć wynagrodzenie i benefity to wciąż najważniejsze kryterium wyboru pracodawcy, to co drugi Polak bierze też pod uwagę bezpieczeństwo zatrudnienia, atmosferę w pracy i równowagę pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym – tak wynika z tegorocznej edycji globalnego badania Randstad Employer Brand Research, które w Polsce prowadzone jest od ośmiu lat.


Od kilku edycji badania obserwujemy systematyczny wzrost znaczenia równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym w Polsce, ale to nie ten czynnik najbardziej zyskał w tegorocznych wynikach. Coraz bardziej cenimy sobie pracę, która wydaje nam się interesująca, stymuluje nas zawodowo. Pensje i benefity to wciąż najważniejszy w Polsce czynnik, gdy oceniamy atrakcyjność pracodawcy. Ta sytuacja nie zmienia się od początku badania Randstad Employer Brand Research, ale nigdy jeszcze w historii naszych analiz tak często nie wskazywali tego aspektu ankietowani. Ponadto to największy odsetek we wszystkich 30 badanych krajach. W stosunku do zeszłorocznego badania na znaczeniu zyskują także lokalizacja miejsca pracy, elastyczne rozwiązania w zakresie zatrudnienia, wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz społeczne zaangażowanie pracodawców. W najnowszym badaniu dobra reputacja przedsiębiorstwa nieznacznie straciła na znaczeniu w odpowiedziach ankietowanych, ale i tak w ostatnim czasie obserwujemy wyższy niż w przeszłości udział tego czynnika. – Dlatego, gdy mówimy o budowaniu marki pracodawcy, musimy pamiętać, że dziś każdą firmę widać jak na dłoni. Oznacza to, że kultura organizacyjna firmy oraz jej oferta dla pracowników w szybkim tempie mogą stać się przedmiotem dyskusji w mediach tradycyjnych i elektronicznych, wpływając na reputację przedsiębiorstwa. Trudno więc mówić o skutecznej marce pracodawcy bez wysiłków włożonych w tworzenie atrakcyjnej oferty dla swoich pracowników oraz właściwej klimatu w organizacji. – podkreśla Monika Hryniszyn, dyrektor personalna i członek zarządu Randstad Polska,.

Różnice pokoleniowe
Na podstawie Randstad Employer Brand Research widzimy też, że kobiety częściej od mężczyzn zwracają uwagę na atmosferę w pracy, rozwój kariery, szkolenia i elastyczne zatrudnienie. Mężczyźni cenią sobie bardziej niż kobiety nowoczesne technologie stosowane przez pracodawców oraz dobrą reputację firmy. Respondenci z wykształceniem podstawowym częściej wskazywali wśród czynników atrakcyjności pracodawcy jego stabilność finansową, bardzo dobrą reputację, atmosferę w miejscu pracy i korzystanie przez firmę z nowoczesnych technologii. Osoby ze średnim wykształceniem najbardziej spośród wszystkich badanych doceniały możliwości doszkalania oferowane przez pracodawców oraz stabilność zatrudnienia. Natomiast poziom wynagrodzenia i benefity, możliwości rozwoju kariery oraz elastyczne formy pracy to czynniki znacznie częściej wskazywane przez osoby, które ukończyły studia.

Młodzi stawiają na atmosferę, najstarsi – na stabilność
Zupełnie inaczej na znaczenie czynników atrakcyjności pracodawców spoglądają też respondenci z różnych grup wiekowych. Dla najmłodszych uczestników badania do 24 roku życia częściej niż wśród innych ankietowanych ważne są atmosfera w pracy, możliwości rozwoju kariery, elastyczność w zatrudnieniu i oferowane szkolenia. Osoby w wieku 25-44 lat, które na ogół wyróżniają się bardziej ustabilizowanym trybem życia, częściej stawiają na atrakcyjne wynagrodzenia, zachowywanie przez pracodawców równowagi między życie zawodowym a prywatnym oraz na lokalizację zakładu pracy. Dla osób powyżej 45 roku życia częściej natomiast liczy się stabilność zatrudnienia i interesująca treść pracy.

(red./źr. Randstad)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
Jak zarządzać łańcuchem dostaw po pandemii COVID-19?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel
CEVA Logistics rozpoczęła realizację planu ekspansji w Afryce
Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory
Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów
GLS wprowadza na polski rynek rowery kurierskie
Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni beczki przed TCA w transporcie
Dachser Polska w nowej siedzibie w Strykowie k. Łodzi
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC