Konto pracodawcy


Które czynniki najbardziej wpływają na postrzeganie pracodawców?

Choć wynagrodzenie i benefity to wciąż najważniejsze kryterium wyboru pracodawcy, to co drugi Polak bierze też pod uwagę bezpieczeństwo zatrudnienia, atmosferę w pracy i równowagę pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym – tak wynika z tegorocznej edycji globalnego badania Randstad Employer Brand Research, które w Polsce prowadzone jest od ośmiu lat.


Od kilku edycji badania obserwujemy systematyczny wzrost znaczenia równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym w Polsce, ale to nie ten czynnik najbardziej zyskał w tegorocznych wynikach. Coraz bardziej cenimy sobie pracę, która wydaje nam się interesująca, stymuluje nas zawodowo. Pensje i benefity to wciąż najważniejszy w Polsce czynnik, gdy oceniamy atrakcyjność pracodawcy. Ta sytuacja nie zmienia się od początku badania Randstad Employer Brand Research, ale nigdy jeszcze w historii naszych analiz tak często nie wskazywali tego aspektu ankietowani. Ponadto to największy odsetek we wszystkich 30 badanych krajach. W stosunku do zeszłorocznego badania na znaczeniu zyskują także lokalizacja miejsca pracy, elastyczne rozwiązania w zakresie zatrudnienia, wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz społeczne zaangażowanie pracodawców. W najnowszym badaniu dobra reputacja przedsiębiorstwa nieznacznie straciła na znaczeniu w odpowiedziach ankietowanych, ale i tak w ostatnim czasie obserwujemy wyższy niż w przeszłości udział tego czynnika. – Dlatego, gdy mówimy o budowaniu marki pracodawcy, musimy pamiętać, że dziś każdą firmę widać jak na dłoni. Oznacza to, że kultura organizacyjna firmy oraz jej oferta dla pracowników w szybkim tempie mogą stać się przedmiotem dyskusji w mediach tradycyjnych i elektronicznych, wpływając na reputację przedsiębiorstwa. Trudno więc mówić o skutecznej marce pracodawcy bez wysiłków włożonych w tworzenie atrakcyjnej oferty dla swoich pracowników oraz właściwej klimatu w organizacji. – podkreśla Monika Hryniszyn, dyrektor personalna i członek zarządu Randstad Polska,.

Różnice pokoleniowe
Na podstawie Randstad Employer Brand Research widzimy też, że kobiety częściej od mężczyzn zwracają uwagę na atmosferę w pracy, rozwój kariery, szkolenia i elastyczne zatrudnienie. Mężczyźni cenią sobie bardziej niż kobiety nowoczesne technologie stosowane przez pracodawców oraz dobrą reputację firmy. Respondenci z wykształceniem podstawowym częściej wskazywali wśród czynników atrakcyjności pracodawcy jego stabilność finansową, bardzo dobrą reputację, atmosferę w miejscu pracy i korzystanie przez firmę z nowoczesnych technologii. Osoby ze średnim wykształceniem najbardziej spośród wszystkich badanych doceniały możliwości doszkalania oferowane przez pracodawców oraz stabilność zatrudnienia. Natomiast poziom wynagrodzenia i benefity, możliwości rozwoju kariery oraz elastyczne formy pracy to czynniki znacznie częściej wskazywane przez osoby, które ukończyły studia.

Młodzi stawiają na atmosferę, najstarsi – na stabilność
Zupełnie inaczej na znaczenie czynników atrakcyjności pracodawców spoglądają też respondenci z różnych grup wiekowych. Dla najmłodszych uczestników badania do 24 roku życia częściej niż wśród innych ankietowanych ważne są atmosfera w pracy, możliwości rozwoju kariery, elastyczność w zatrudnieniu i oferowane szkolenia. Osoby w wieku 25-44 lat, które na ogół wyróżniają się bardziej ustabilizowanym trybem życia, częściej stawiają na atrakcyjne wynagrodzenia, zachowywanie przez pracodawców równowagi między życie zawodowym a prywatnym oraz na lokalizację zakładu pracy. Dla osób powyżej 45 roku życia częściej natomiast liczy się stabilność zatrudnienia i interesująca treść pracy.

(red./źr. Randstad)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Pakiet mobilności – jeszcze nie wszystko stracone
Ponad 530 mld euro wydaje się w UE na zlecenia transportu towarów
Sezon urlopowy - trudny czas dla kierowców ciężarówek
Tureckie sklepy powalczą o polskich klientów - debiutują zagraniczne platformy handlowe
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker w Polsce otwiera nowy magazyn dla Nissens Automotive
Myto w Niemczech – pojazdy na gaz zwolnione z opłat!
Dachser prowadzi badania nad możliwościami wykorzystania sztucznej inteligencji
Już wkrótce Czechy zmienią system myta
Padł historyczny rekord w przeładunkach Portu Gdańsk
Akademia Logistyki DHL zgromadziła rekordową liczbę uczestników
15 lat Kolei Mazowieckich
Kuehne + Nagel przejmuje kolejne spółki i rozszerza wachlarz usług
Od magazyniera po managera - ID Logistics prowadzi wielką rekrutację 800 osób na r ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC