Konto pracodawcy

Które czynniki najbardziej wpływają na postrzeganie pracodawców?

Choć wynagrodzenie i benefity to wciąż najważniejsze kryterium wyboru pracodawcy, to co drugi Polak bierze też pod uwagę bezpieczeństwo zatrudnienia, atmosferę w pracy i równowagę pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym – tak wynika z tegorocznej edycji globalnego badania Randstad Employer Brand Research, które w Polsce prowadzone jest od ośmiu lat.


Od kilku edycji badania obserwujemy systematyczny wzrost znaczenia równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym w Polsce, ale to nie ten czynnik najbardziej zyskał w tegorocznych wynikach. Coraz bardziej cenimy sobie pracę, która wydaje nam się interesująca, stymuluje nas zawodowo. Pensje i benefity to wciąż najważniejszy w Polsce czynnik, gdy oceniamy atrakcyjność pracodawcy. Ta sytuacja nie zmienia się od początku badania Randstad Employer Brand Research, ale nigdy jeszcze w historii naszych analiz tak często nie wskazywali tego aspektu ankietowani. Ponadto to największy odsetek we wszystkich 30 badanych krajach. W stosunku do zeszłorocznego badania na znaczeniu zyskują także lokalizacja miejsca pracy, elastyczne rozwiązania w zakresie zatrudnienia, wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz społeczne zaangażowanie pracodawców. W najnowszym badaniu dobra reputacja przedsiębiorstwa nieznacznie straciła na znaczeniu w odpowiedziach ankietowanych, ale i tak w ostatnim czasie obserwujemy wyższy niż w przeszłości udział tego czynnika. – Dlatego, gdy mówimy o budowaniu marki pracodawcy, musimy pamiętać, że dziś każdą firmę widać jak na dłoni. Oznacza to, że kultura organizacyjna firmy oraz jej oferta dla pracowników w szybkim tempie mogą stać się przedmiotem dyskusji w mediach tradycyjnych i elektronicznych, wpływając na reputację przedsiębiorstwa. Trudno więc mówić o skutecznej marce pracodawcy bez wysiłków włożonych w tworzenie atrakcyjnej oferty dla swoich pracowników oraz właściwej klimatu w organizacji. – podkreśla Monika Hryniszyn, dyrektor personalna i członek zarządu Randstad Polska,.

Różnice pokoleniowe
Na podstawie Randstad Employer Brand Research widzimy też, że kobiety częściej od mężczyzn zwracają uwagę na atmosferę w pracy, rozwój kariery, szkolenia i elastyczne zatrudnienie. Mężczyźni cenią sobie bardziej niż kobiety nowoczesne technologie stosowane przez pracodawców oraz dobrą reputację firmy. Respondenci z wykształceniem podstawowym częściej wskazywali wśród czynników atrakcyjności pracodawcy jego stabilność finansową, bardzo dobrą reputację, atmosferę w miejscu pracy i korzystanie przez firmę z nowoczesnych technologii. Osoby ze średnim wykształceniem najbardziej spośród wszystkich badanych doceniały możliwości doszkalania oferowane przez pracodawców oraz stabilność zatrudnienia. Natomiast poziom wynagrodzenia i benefity, możliwości rozwoju kariery oraz elastyczne formy pracy to czynniki znacznie częściej wskazywane przez osoby, które ukończyły studia.

Młodzi stawiają na atmosferę, najstarsi – na stabilność
Zupełnie inaczej na znaczenie czynników atrakcyjności pracodawców spoglądają też respondenci z różnych grup wiekowych. Dla najmłodszych uczestników badania do 24 roku życia częściej niż wśród innych ankietowanych ważne są atmosfera w pracy, możliwości rozwoju kariery, elastyczność w zatrudnieniu i oferowane szkolenia. Osoby w wieku 25-44 lat, które na ogół wyróżniają się bardziej ustabilizowanym trybem życia, częściej stawiają na atrakcyjne wynagrodzenia, zachowywanie przez pracodawców równowagi między życie zawodowym a prywatnym oraz na lokalizację zakładu pracy. Dla osób powyżej 45 roku życia częściej natomiast liczy się stabilność zatrudnienia i interesująca treść pracy.

(red./źr. Randstad)

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
Jakie świąteczne wydatki przedsiębiorcy mogą rozliczyć w kosztach?
Nowe przepisy uregulują kwestię adresów na zwolnieniach lekarskich
Jak sprawdzić brokera usług kurierskich i nie stracić na paczkach?
Co nas czeka w cyberbezpieczeństwie w 2019 roku?
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Co zdominuje transport w 2019 roku?
Zmiany w ustawie o prawie lotniczym ułatwią realizację CPK
Motywacja tylko w korporacjach? Większość firm MŚP dostrzega korzyści z motywowania kadr, ale ponad 20 proc…
Plaga manipulacji tacho to problem, z którym musi zmierzyć się branża transportowa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Rusza rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w Porcie Gdańsk
Netto Polska i Frigo Logistics rozszerzają współpracę
Rusak Business Services otworzył nowy skład celny, podatkowy oraz magazyn krajowy
Zmiany w zarządach Grupy DB Cargo Polska
Grupa Raben uruchomiła nowe narzędzie do śledzenia przesyłek w czasie rzeczywisty ...
Trzy nowe Dragony w taborze STK
Fracht FWO Polska podsumował ostatnie 12 miesięcy i przedstawia plany na 2019
InPost obsłużył ponad 86 mln przesyłek w 2018 roku
Agility zainwestuje 100 mln USD w cyfrową platformę logistyczną Shipa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC