Konto pracodawcy


Standardowy proces rekrutacji odchodzi do lamusa – na rynku pracy rządzą aplikacje mobilne!

45 procent osób w Polsce i średnio 52 proc. na świecie chciałoby zgłaszać chęć udziału w procesie rekrutacyjnym przez aplikacje mobilne zainstalowane na ich smartfonach. Najbardziej zainteresowani tą formą są millenialsi – tak wynika z raportu „Swipe Right: „Preferencje kandydatów dotyczące korzystania z nowych technologii w procesie rekrutacji”.

Ponad połowa kandydatów z całego świata chciałaby dzisiaj używać aplikacji mobilnych na swoich smartfonach do odpowiedzi na ogłoszenia, a ich liczba rośnie w zawrotnym tempie – podaje ManpowerGroup na podstawie opublikowanego raportu Swipe Right. Na czterech z pięciu rynków pracy, które obserwowano w ciągu ostatnich dwóch lat (Chiny, Stany Zjednoczone, Australia, Meksyk i Wielka Brytania), rekrutacje prowadzone z wykorzystaniem aplikacji znacznie zyskały na popularności. W ciągu jednego roku liczba kandydatów, którzy wyrazili chęć ubiegania się o pracę za pośrednictwem programów w telefonie wzrosła o ok. 30 proc. w Meksyku, 60 proc. w USA i 80 proc. w Wielkiej Brytanii i Australii.

Na całym świecie aplikacji używa się do niemal wszystkiego. Jednym z kluczowych powodów jest wygoda, ponieważ dzięki smartfonom proces poszukiwania pracy jest niezależny od ekranu komputera, a co się z tym wiąże kandydaci mogą jej szukać siedząc w kawiarni, autobusie czy na szczycie góry. Portale pracy również sukcesywnie rozszerzają swoją ofertę przez aplikacje. Wśród 19 przebadanych państw widać znaczne różnice w stopniu zainteresowania kandydatów korzystaniem z aplikacji. Kostaryka (76 proc.), Peru (74 proc.), Meksyk (71 proc.) i Panama (71 proc.) – to kraje z największą liczbą kandydatów, którzy chcą aplikować na oferty pracy za pomocą smartfonów. Na drugim końcu rankingu znajdują się Japonia (23 proc.) i Niemcy (29 proc.) – państwa, w których znajduje się najmniejsza liczba potencjalnych pracowników zainteresowanych aplikacjami.

A w Polsce? Nie odstajemy od reszty świata, przez smartfony chciałoby aplikować o pracę 45 proc. osób, czyli nieco mniej niż średnia na świecie (52 proc.). Najczęściej przez aplikacje mobilne poszukują pracy millenialsi, czyli osoby w wieku 19-34 (64 proc.). Z badania wynika także, że osoby, które chcą korzystać ze smartfonów w procesie rekrutacji są bardziej otwarci na relokację do innego miasta (30 proc.), czy kraju (31 proc.), podczas gdy średnia światowa wynosi odpowiednio 27 proc. i 26 proc. Jest również znacznie bardziej prawdopodobne, że te same osoby postrzegają możliwość awansu jako bodziec do natychmiastowej zmiany pracy. Wynagrodzenie i rodzaj pracy pozostają głównymi czynnikami motywującymi, jednak możliwość awansu jest prawie dwukrotnie ważniejsza (17 proc.) dla osób korzystających z aplikacji, niż dla tych, którzy tego nie robią (10 proc.).

W badaniu ujęto także temat wideokonferencji używanych coraz częściej w procesie rekrutacji. Jest to preferowana forma „spotkania” w Indiach (17 proc.), Kolumbii (15 proc.) i Peru (13 proc.), natomiast dużo mniej osób wybiera ją jako korzystniejszą w Japonii (4 proc.), Niemczech i Polsce (po 5 proc.). Wideokonferencje są szczególnie przydatne przy rekrutacji kandydatów spoza obszarów miejskich. Podczas gdy państwa takie jak Chiny, Australia i Stany Zjednoczone mogą odnieść znaczne korzyści z technologii wideo, ten sposób rekrutacji może być mniej przydatny w mniejszych państwach lub krajach o wysokiej koncentracji ludności miejskiej. Jednak należy pamiętać, że na niektórych rynkach wciąż cenione jest bezpośrednie, osobiste zaangażowanie w proces rekrutacji. Ponadto występuje spora różnica między płciami w kwestii wideokonferencji – aż 58 proc. kobiet nie czuje się swobodnie podczas rozmów wideo, z kolei dla 56 proc. mężczyzn jest to preferowana metoda rekrutacji.
Rekruterze zapomnij o automatycznym mailingu
Średnio 42 proc. kandydatów na całym świecie nie uważa wygenerowanych automatycznie komunikatów informacyjnych o stanowiskach za rzeczywiście do nich skierowanych, a takie które podważają wiarygodność pracodawcy. Ponad połowa badanych rynków przekroczyła średnią światową. 48 proc. respondentów w Polsce uważa, że wygenerowane automatycznie wiadomości szkodzą reputacji pracodawcy. Jak pokazuje raport, preferencje kandydata i korzystanie z różnych rodzajów technologii (aplikacji, wideokonferencji, itp.) są odwrotnie skorelowane z pasywnymi kandydatami (tymi, którzy aplikowali do maksymalnie dwóch miejsc pracy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy). Tylko 42 proc. pasywnych kandydatów jest skłonna korzystać z aplikacji mobilnych do wyszukiwania pracy (przy średniej krajowej na poziomie 52 proc.). Zaledwie 8 proc. z nich wykorzystuje je do aplikowania na oferty, a tylko 7 proc. preferuje rozmowy o pracę w formie wideokonferencji.

(źr. ManpowerGroup)

kobiety w logistyce
Ellina Lolis country managerem JF Hillebrand – operatora logistycznego rynku napojów i alkoholi
Polka awansowała w globalnej strukturze Grupy GEFCO
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Do czego polski przewoźnik ma najwięcej pytań?
Dachser radzi jak przygotować się na twardy Brexit
Jak przygotować kierowcę do kontroli?
Prowadzisz magazyn – lepiej sprawdź czy masz instrukcję bhp prac transportowych
Jak obniżyć koszty operacyjne firm?
Duże zmiany na rynku transportów do 3,5
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja polskiego transportu drogowego będzie słabnąć?
Cofnięty licznik plagą na polskim rynku samochodów używanych?
Czy na rynku nieruchomości logistycznych czekają nas kolejne rekordy – Prologis prognozuje rok 2019
10 lat rynku magazynowego w Polsce i 10 zmiennych, które znaczyły najwięcej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker modernizuje sieć krajową wdrażając 800 nadwozi wymiennych
Gefco uruchomiło przewozy kolejowe towarów ADR do Chin
Agility podsumowało 2018 rok
Prologis stworzył nowy rodzaj umowy najmu powierzchni magazynowej
7R ruszyło z kolejną inwestycją na Śląsku
Robot zamiast kuriera - FedEx Express wprowadza nowe rozwiązanie w dostawach ze skle ...
Ladies' Winter Tea 2019
W porcie gdańskim powstanie nowoczesna przestrzeń dla startupów, edukacji młodzie ...
Rail Cargo Group wybrał Spedcont na operatora przeładunków połączenia Polska-Tur ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC