Konto pracodawcy

Daj się złapać na ofertę pracy – kogo szukają rekruterzy na portalach społecznościowych?

GoldenLine podsumował oferty pracy i praktyki rekrutacyjne po pierwszych trzech kwartałach tego roku. Jak wynika z analiz tego portalu społecznościowego, w III kwartale 2017 r. poszukiwani byli najczęściej specjaliści z obszarów IT, ekonomia/finanse, sprzedaż oraz inżynieria i produkcja. W zależności od specjalizacji pracodawcy wykorzystywali różne narzędzia rekrutacyjne, m.in. publikację ogłoszenia o pracę oraz metodę direct search, która pozwala na bezpośrednie zaproszenie potencjalnych kandydatów do procesu rekrutacji.

W III kwartale 2017 r. za pośrednictwem wyszukiwarki kandydatów na GoldenLine wiadomość od rekruterów otrzymało 128770 osób, a dodatkowo pracodawcy opublikowali w serwisie prawie 30 tys. ogłoszeń o pracę. Metoda direct search była najczęściej wykorzystywana w celu rekrutacji specjalistów IT. Wśród 128770 osób, które otrzymały bezpośrednią wiadomość od rekrutera za pomocą wyszukiwarki kandydatów, 16 proc. miało zaznaczoną na profilu specjalizację IT - rozwój oprogramowania. Zaś oferty pracy były częściej wykorzystywane do poszukiwania innych specjalistów. W przypadku opublikowanych ogłoszeń o pracę na GoldenLine tylko 7 proc. z 29694 ofert pracy zostało skierowanych do osób o specjalizacji IT.

Rekruterzy, którzy poszukiwali kandydatów ze specjalizacją sprzedaż oraz obsługa klienta korzystali zarówno z ogłoszeń o pracę jak i z metody direct search za pomocą wyszukiwarki kandydatów. 10 proc. osób, które otrzymały bezpośrednią wiadomość od rekrutera, miało zaznaczone specjalizację sprzedaż, a 9 proc. - obsługa klienta. Zarazem 14 proc. z 29694 ofert pracy zamieszczonych w serwisie GoldenLine.pl skierowano do osób o specjalizacji sprzedaż oraz 11 proc. - do osób o specjalizacji obsługa klienta. 11 proc. osób, które otrzymały bezpośrednią wiadomość od rekrutera poprzez wyszukiwarkę kandydatów, miało na swoim profilu zaznaczoną specjalizację ekonomia/finanse. Pracodawcy korzystali również z narzędzia rekrutacyjnego, jakim są ogłoszenia o pracę - 8 proc. ze wszystkich opublikowanych ofert, dedykowanych było kandydatom właśnie z tą specjalizacją. Najwięcej ofert pracy zostało skierowanych do osób ze specjalizacją produkcja (dedykowanych im było 20 proc opublikowanych ogłoszeń na GoldenLine). Pracodawcy w rekrutacji korzystali również z metody direct search. Ze 128770 osób, które otrzymały bezpośrednią wiadomość od rekrutera, 8 proc. miało zaznaczonych specjalizację produkcja.

Wiek poszukiwanych pracowników
Najwięcej bezpośrednich wiadomości za pomocą wyszukiwarki kandydatów otrzymali kandydaci pomiędzy 27. a 35. rokiem życia (52 proc. zapytanych osób była w tym wieku), zaś 24 proc. osób, które otrzymały ofertę pracy od rekrutera jest w wieku 36-45 lat. Na trzecim miejscu uplasowały się osoby pomiędzy 18. a 26. rokiem życia (wśród osób, które otrzymały ofertę pracy od rekrutera, 15 proc. jest w tym  wieku).

Jakich umiejętności i kompetencje miękkich poszukiwano?
Większość kandydatów, którzy otrzymali wiadomość od rekrutera przez wyszukiwarkę kandydatów, posiada umiejętność obsługi pakietu Microsoft Office oraz prawo jazdy kat. B. Pozostałe często występujące umiejętności to m.in.: znajomość oprogramowania AutoCAD (11 proc.), języka programowania JavaScript (10 proc.), SQL (9 proc.) oraz Java (8 proc.). Jak wynika z analiz GoldenLine, istotną rolę odgrywały również umiejętności miękkie. U osób, które otrzymały wiadomość od rekruterów, pojawiały się takie kompetencje jak project management (10 proc.), a także zarządzanie zespołem. Równie istotna jest znajomość języków obcych. Wśród 128770 osób, które otrzymały wiadomość bezpośrednio od pracodawcy, 52 proc. włada językiem angielskim na poziomie podstawowym, dobrym lub biegłym. Innym często występującym językiem jest język niemiecki (zna go 19 proc. użytkowników, którzy otrzymali wiadomość od rekrutera) oraz rosyjski (7 proc. użytkowników). Wśród 29694 opublikowany ofert pracy 20 proc. zostało skierowanych do osób ze znajomością języka angielskiego w stopniu podstawowym, dobrym lub biegłym, a 11 proc. - do osób z językiem niemieckim.

Gdzie najłatwiej znaleźć pracę?
Większość ofert pracy zamieszczonych przez rekruterów na GoldenLine została skierowana do kandydatów zamieszkujących województwo mazowieckie (21 proc.), dolnośląskie (11 proc.), wielkopolskie (7 proc.), śląskie (7 proc.) oraz małopolskie (7 proc.). Najwięcej wiadomości od rekrutera za pomocą wyszukiwarki kandydatów  otrzymały osoby zamieszkałe w województwie mazowieckim (25 proc.), śląskim (13 proc.), dolnośląskim (12 proc.), wielkopolskim (10 proc.) oraz małopolskim (9 proc.). Wniosek z tego jest taki, że najwięcej pracowników poszukiwanych jest w dużych ośrodkach miejskich i aglomeracjach takich jak Warszawa, Wrocław, Katowice, Poznań czy Kraków.

(red./źr. GoldenLine)

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
Jakie świąteczne wydatki przedsiębiorcy mogą rozliczyć w kosztach?
Nowe przepisy uregulują kwestię adresów na zwolnieniach lekarskich
Jak sprawdzić brokera usług kurierskich i nie stracić na paczkach?
Co nas czeka w cyberbezpieczeństwie w 2019 roku?
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Co zdominuje transport w 2019 roku?
Zmiany w ustawie o prawie lotniczym ułatwią realizację CPK
Motywacja tylko w korporacjach? Większość firm MŚP dostrzega korzyści z motywowania kadr, ale ponad 20 proc…
Plaga manipulacji tacho to problem, z którym musi zmierzyć się branża transportowa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Rusza rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w Porcie Gdańsk
Netto Polska i Frigo Logistics rozszerzają współpracę
Rusak Business Services otworzył nowy skład celny, podatkowy oraz magazyn krajowy
Zmiany w zarządach Grupy DB Cargo Polska
Grupa Raben uruchomiła nowe narzędzie do śledzenia przesyłek w czasie rzeczywisty ...
Trzy nowe Dragony w taborze STK
Fracht FWO Polska podsumował ostatnie 12 miesięcy i przedstawia plany na 2019
InPost obsłużył ponad 86 mln przesyłek w 2018 roku
Agility zainwestuje 100 mln USD w cyfrową platformę logistyczną Shipa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC