Konto pracodawcy


Daj się złapać na ofertę pracy – kogo szukają rekruterzy na portalach społecznościowych?

GoldenLine podsumował oferty pracy i praktyki rekrutacyjne po pierwszych trzech kwartałach tego roku. Jak wynika z analiz tego portalu społecznościowego, w III kwartale 2017 r. poszukiwani byli najczęściej specjaliści z obszarów IT, ekonomia/finanse, sprzedaż oraz inżynieria i produkcja. W zależności od specjalizacji pracodawcy wykorzystywali różne narzędzia rekrutacyjne, m.in. publikację ogłoszenia o pracę oraz metodę direct search, która pozwala na bezpośrednie zaproszenie potencjalnych kandydatów do procesu rekrutacji.

W III kwartale 2017 r. za pośrednictwem wyszukiwarki kandydatów na GoldenLine wiadomość od rekruterów otrzymało 128770 osób, a dodatkowo pracodawcy opublikowali w serwisie prawie 30 tys. ogłoszeń o pracę. Metoda direct search była najczęściej wykorzystywana w celu rekrutacji specjalistów IT. Wśród 128770 osób, które otrzymały bezpośrednią wiadomość od rekrutera za pomocą wyszukiwarki kandydatów, 16 proc. miało zaznaczoną na profilu specjalizację IT - rozwój oprogramowania. Zaś oferty pracy były częściej wykorzystywane do poszukiwania innych specjalistów. W przypadku opublikowanych ogłoszeń o pracę na GoldenLine tylko 7 proc. z 29694 ofert pracy zostało skierowanych do osób o specjalizacji IT.

Rekruterzy, którzy poszukiwali kandydatów ze specjalizacją sprzedaż oraz obsługa klienta korzystali zarówno z ogłoszeń o pracę jak i z metody direct search za pomocą wyszukiwarki kandydatów. 10 proc. osób, które otrzymały bezpośrednią wiadomość od rekrutera, miało zaznaczone specjalizację sprzedaż, a 9 proc. - obsługa klienta. Zarazem 14 proc. z 29694 ofert pracy zamieszczonych w serwisie GoldenLine.pl skierowano do osób o specjalizacji sprzedaż oraz 11 proc. - do osób o specjalizacji obsługa klienta. 11 proc. osób, które otrzymały bezpośrednią wiadomość od rekrutera poprzez wyszukiwarkę kandydatów, miało na swoim profilu zaznaczoną specjalizację ekonomia/finanse. Pracodawcy korzystali również z narzędzia rekrutacyjnego, jakim są ogłoszenia o pracę - 8 proc. ze wszystkich opublikowanych ofert, dedykowanych było kandydatom właśnie z tą specjalizacją. Najwięcej ofert pracy zostało skierowanych do osób ze specjalizacją produkcja (dedykowanych im było 20 proc opublikowanych ogłoszeń na GoldenLine). Pracodawcy w rekrutacji korzystali również z metody direct search. Ze 128770 osób, które otrzymały bezpośrednią wiadomość od rekrutera, 8 proc. miało zaznaczonych specjalizację produkcja.

Wiek poszukiwanych pracowników
Najwięcej bezpośrednich wiadomości za pomocą wyszukiwarki kandydatów otrzymali kandydaci pomiędzy 27. a 35. rokiem życia (52 proc. zapytanych osób była w tym wieku), zaś 24 proc. osób, które otrzymały ofertę pracy od rekrutera jest w wieku 36-45 lat. Na trzecim miejscu uplasowały się osoby pomiędzy 18. a 26. rokiem życia (wśród osób, które otrzymały ofertę pracy od rekrutera, 15 proc. jest w tym  wieku).

Jakich umiejętności i kompetencje miękkich poszukiwano?
Większość kandydatów, którzy otrzymali wiadomość od rekrutera przez wyszukiwarkę kandydatów, posiada umiejętność obsługi pakietu Microsoft Office oraz prawo jazdy kat. B. Pozostałe często występujące umiejętności to m.in.: znajomość oprogramowania AutoCAD (11 proc.), języka programowania JavaScript (10 proc.), SQL (9 proc.) oraz Java (8 proc.). Jak wynika z analiz GoldenLine, istotną rolę odgrywały również umiejętności miękkie. U osób, które otrzymały wiadomość od rekruterów, pojawiały się takie kompetencje jak project management (10 proc.), a także zarządzanie zespołem. Równie istotna jest znajomość języków obcych. Wśród 128770 osób, które otrzymały wiadomość bezpośrednio od pracodawcy, 52 proc. włada językiem angielskim na poziomie podstawowym, dobrym lub biegłym. Innym często występującym językiem jest język niemiecki (zna go 19 proc. użytkowników, którzy otrzymali wiadomość od rekrutera) oraz rosyjski (7 proc. użytkowników). Wśród 29694 opublikowany ofert pracy 20 proc. zostało skierowanych do osób ze znajomością języka angielskiego w stopniu podstawowym, dobrym lub biegłym, a 11 proc. - do osób z językiem niemieckim.

Gdzie najłatwiej znaleźć pracę?
Większość ofert pracy zamieszczonych przez rekruterów na GoldenLine została skierowana do kandydatów zamieszkujących województwo mazowieckie (21 proc.), dolnośląskie (11 proc.), wielkopolskie (7 proc.), śląskie (7 proc.) oraz małopolskie (7 proc.). Najwięcej wiadomości od rekrutera za pomocą wyszukiwarki kandydatów  otrzymały osoby zamieszkałe w województwie mazowieckim (25 proc.), śląskim (13 proc.), dolnośląskim (12 proc.), wielkopolskim (10 proc.) oraz małopolskim (9 proc.). Wniosek z tego jest taki, że najwięcej pracowników poszukiwanych jest w dużych ośrodkach miejskich i aglomeracjach takich jak Warszawa, Wrocław, Katowice, Poznań czy Kraków.

(red./źr. GoldenLine)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile na pakiecie mobilności straci Polska?
Nadal rządzą diesle - transport drogowy w Europie musi się zmienić
Polski rynek inwestycyjny w świetnej kondycji
Wyzwania rynku dedykowanej logistyki kontraktowej – komentarz ID Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dzień Maszynisty - Koleje Mazowieckie wyszkoliły prawie 500 maszynistów
PCC ogłasza nowe połączenie kolejowe na trasie Azja - Europa
Dachser otworzył oddział w Rzeszowie
W M3 wdrożono chmurowe zarządzanie transportem - osiągnięto 35 proc. oszczędnoś ...
InPost Mansalu 2019 – do zdobycia dwa ośmiotysięczniki w ciągu jednego roku, czy ...
JF Hillebrand rozwija usługi dla enoturystyki
Zdążyć na czas – Fracht FWO Polska o transporcie wyposażenie quada na rajd w Ch ...
Połączenie mocy maszyny z ludzką sprwnością - DB Schenker bada wykorzystanie egz ...
Sprzedano część Śląskiego Centrum Logistycznego w Sosnowcu
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC