Dodaj ogłoszenie o pracy


Wymagania kandydatów rosną – czym możesz ich skusić do pracy w twojej firmie?

Niskie bezrobocie, zwiększająca się liczba ofert pracy to pozytywne sygnały dla pracowników, ale już dla pracodawców podwyższają poprzeczkę w zakresie warunków zatrudnienia – coraz trudniej znaleźć i zachęcić do przyjęcia oferty pracy wysoko wykwalifikowanych specjalistów.   

Wynagrodzenie to główny powód, dla którego pracujemy. Rywalizacja o najbardziej rozchwytywanych specjalistów na rynku pracy, na którym (w wielu branżach) warunki dyktują pracownicy, rozgrywa się więc w oparciu o szybko rosnące propozycje finansowe. Czy można zrobić coś jeszcze? Oczywiście, bo mile widziane są świadczenia dodatkowe, które mogą pomóc w podjęciu decyzji o przyjęciu oferty pracy. Wrześniowe badanie Praca.pl pokazało, że blisko połowa Polaków nie jest zadowolona z poziomu otrzymywanego wynagrodzenia. Podobnie wygląda sytuacja ze świadczeniami dodatkowymi – 48 proc. nie otrzymuje żadnych benefitów. Pracodawcy, chcąc więc odpowiadać na potrzeby coraz bardziej wymagających pracowników, powinni dobrze przemyśleć nie tylko politykę płacową, ale również tę, dotyczącą dodatków do pensji.

„Oferujemy: przyjazną atmosferę w zespole, atrakcyjne wynagrodzenie, narzędzia do pracy: laptop, telefon służbowy i samochód” – to najczęstszy komunikat pojawiający się w ogłoszeniach o pracy. Czy skuteczny? Warto pamiętać, że, o ile nie ma możliwości używania samochodu służbowego do celów prywatnych, to nie jest on benefitem, a jedynie narzędziem do pracy. Tak samo jest z laptopem i telefonem służbowy. Ten ostatni, nawet na prywatny użytek, mocno traci na atrakcyjności w dobie darmowych połączeń.  Ważne jest to, żeby benefity nie związywały pracownikowi rąk. Jeśli pracodawca pisze w ogłoszeniu, że zaletą pracy w firmie jest work-life balance, a jednocześnie zobowiązuje pracownika do odbierania telefonu służbowego po godzinach to może szybko stracić na wiarygodności. Co zatem powinien napisać w ogłoszeniu pracodawca? W badaniu serwisu wynagrodzenia.pl pt. „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2017 roku” ankietowani wskazali trzy najbardziej kuszące:  rozszerzony pakiet medyczny, samochód służbowy do celów prywatnych, elastyczny czas pracy.  Na popularności zyskują również dodatki w postaci jedzenia – najczęściej spotykane są śniadania dla pracowników i owoce. Często pracownicy mogą liczyć na dofinansowania do obiadów w firmowych stołówkach lub do cateringu.  

Czy atrakcyjność benefitów jest zależna od branży?
Analizując różne grupy zawodowe zauważamy pewne charakterystyczne preferencje. Handlowcy z pewnością częściej wspomną o możliwości korzystania z samochodu służbowego w celach prywatnych (bo jest to narzędzie często przez nich wykorzystywane), programiści chętnie widzieliby elastyczny czas pracy (np. możliwość pracy w domu przez 2 dni w tygodniu), natomiast nawet najlepszy laptop traktują jako narzędzie pracy, finansiści mocno stawiają na udział w szkoleniach, kursach (ze względu na często zmieniające się przepisy i regulacje prawne). Coraz częściej pojawiają się już ogłoszenia rekrutacyjne, w których pracodawcy starają się spersonalizować świadczenia dodatkowe, pozostawiając pracownikowi możliwość decyzji o ich kształcie. Tego typu działania employer brandingowe będą zyskiwać na popularności, bo poza oczywistymi korzyściami jakie niosą ze sobą benefity, dają pracownikowi poczucie, że to on decyduje. A to ważne, szczególnie wśród wchodzących na rynek pracy przedstawicieli pokolenia Z, dla których pasja i radość z pracy są na pierwszym miejscu.

(red./źr. Praca.pl)


czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.