Konto pracodawcy


Wymagania kandydatów rosną – czym możesz ich skusić do pracy w twojej firmie?

Niskie bezrobocie, zwiększająca się liczba ofert pracy to pozytywne sygnały dla pracowników, ale już dla pracodawców podwyższają poprzeczkę w zakresie warunków zatrudnienia – coraz trudniej znaleźć i zachęcić do przyjęcia oferty pracy wysoko wykwalifikowanych specjalistów.   

Wynagrodzenie to główny powód, dla którego pracujemy. Rywalizacja o najbardziej rozchwytywanych specjalistów na rynku pracy, na którym (w wielu branżach) warunki dyktują pracownicy, rozgrywa się więc w oparciu o szybko rosnące propozycje finansowe. Czy można zrobić coś jeszcze? Oczywiście, bo mile widziane są świadczenia dodatkowe, które mogą pomóc w podjęciu decyzji o przyjęciu oferty pracy. Wrześniowe badanie Praca.pl pokazało, że blisko połowa Polaków nie jest zadowolona z poziomu otrzymywanego wynagrodzenia. Podobnie wygląda sytuacja ze świadczeniami dodatkowymi – 48 proc. nie otrzymuje żadnych benefitów. Pracodawcy, chcąc więc odpowiadać na potrzeby coraz bardziej wymagających pracowników, powinni dobrze przemyśleć nie tylko politykę płacową, ale również tę, dotyczącą dodatków do pensji.

„Oferujemy: przyjazną atmosferę w zespole, atrakcyjne wynagrodzenie, narzędzia do pracy: laptop, telefon służbowy i samochód” – to najczęstszy komunikat pojawiający się w ogłoszeniach o pracy. Czy skuteczny? Warto pamiętać, że, o ile nie ma możliwości używania samochodu służbowego do celów prywatnych, to nie jest on benefitem, a jedynie narzędziem do pracy. Tak samo jest z laptopem i telefonem służbowy. Ten ostatni, nawet na prywatny użytek, mocno traci na atrakcyjności w dobie darmowych połączeń.  Ważne jest to, żeby benefity nie związywały pracownikowi rąk. Jeśli pracodawca pisze w ogłoszeniu, że zaletą pracy w firmie jest work-life balance, a jednocześnie zobowiązuje pracownika do odbierania telefonu służbowego po godzinach to może szybko stracić na wiarygodności. Co zatem powinien napisać w ogłoszeniu pracodawca? W badaniu serwisu wynagrodzenia.pl pt. „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2017 roku” ankietowani wskazali trzy najbardziej kuszące:  rozszerzony pakiet medyczny, samochód służbowy do celów prywatnych, elastyczny czas pracy.  Na popularności zyskują również dodatki w postaci jedzenia – najczęściej spotykane są śniadania dla pracowników i owoce. Często pracownicy mogą liczyć na dofinansowania do obiadów w firmowych stołówkach lub do cateringu.  

Czy atrakcyjność benefitów jest zależna od branży?
Analizując różne grupy zawodowe zauważamy pewne charakterystyczne preferencje. Handlowcy z pewnością częściej wspomną o możliwości korzystania z samochodu służbowego w celach prywatnych (bo jest to narzędzie często przez nich wykorzystywane), programiści chętnie widzieliby elastyczny czas pracy (np. możliwość pracy w domu przez 2 dni w tygodniu), natomiast nawet najlepszy laptop traktują jako narzędzie pracy, finansiści mocno stawiają na udział w szkoleniach, kursach (ze względu na często zmieniające się przepisy i regulacje prawne). Coraz częściej pojawiają się już ogłoszenia rekrutacyjne, w których pracodawcy starają się spersonalizować świadczenia dodatkowe, pozostawiając pracownikowi możliwość decyzji o ich kształcie. Tego typu działania employer brandingowe będą zyskiwać na popularności, bo poza oczywistymi korzyściami jakie niosą ze sobą benefity, dają pracownikowi poczucie, że to on decyduje. A to ważne, szczególnie wśród wchodzących na rynek pracy przedstawicieli pokolenia Z, dla których pasja i radość z pracy są na pierwszym miejscu.

(red./źr. Praca.pl)


kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile Polska zarobi na rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku?
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
Co czeka logistykę, produkcję i handel w 2020 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GEFCO z certyfikatem GDP dla transportu drogowego
DPD Polska partnerem logistycznym Federacji Polskich Banków Żywności
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
Nowy dyrektor pionu operacyjnego VIVE Textile Recycling
BIK w 2019 roku podpisał umowy najmu na 40 tys. mkw. powierzchni magazynowej
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
W 7R Park Tczew powstaje kolejny BTS – tym razem dla POLOmarket
Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC