Konto pracodawcy


RemoteWork czy outsourcing pracy?

Ciekawą metodę współpracy oferuje jedna z agencji pracy zajmująca się pozyskiwaniem najlepszych talentów dla pracodawców. Chodzi o RemoteWork. Co to jest? O różnicach między outsourcingiem a modelem RemoteWork poniżej kilka zdań od firmy Crossover.


Outsourcing zaczyna cieszyć się coraz większą popularnością wśród osób poszukujących pracy. Taka forma zatrudnienia ma swoje zalety, ale też posiada wiele wad. Największą z nich stanowi płaca. Każdy z nas chciałby otrzymywać proporcjonalne wynagrodzenie za wykonaną pracę. Pracownicy wykonujący projekty outsourcingowe często nie mają świadomości jak wiele tracą przez firmę pośredniczącą. Alternatywą w takiej sytuacji może być RemoteWork.
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, w jaki sposób korporacje zlecają pracę na zewnątrz? Dwie trzecie pensji pracownika wykonującego zlecenia outsourcingowe zostaje portfelu pośrednika, czyli „Outsourcera”. - Przykładem może być specjalista zatrudniony na stanowisku Software Engineer. Jego wynagrodzenie wynosi 10$ za godzinę. Natomiast usługodawca przeznacza na realizację tego projektu 30 $. Pozostałe 20$ trafia do rąk outsourcera. Taka osoba zadaje sobie trud realizując powierzone mu zlecenie, z czego rzeczywista wartość wykonanej pracy wynosi jedną trzecią tego, co oferuje zleceniodawca – tłumaczy Marku Tornberg, dyrektor generalny Crossover Per. Odpowiedzią na to jest nowy model pracy zdalnej – RemoteWork, który ma spełniać wymagania, dając pełną satysfakcję osobie zatrudnionej i zatrudniającej.

RemoteWork czy outsourcing
Firma Crossover przyjęła zasadę transparentnego sposobu płacenia. Częstym przypadkiem występującym w outsourcingu jest wielokrotne zaniżanie płacy osoby wykonującej zlecony projekt. To stanowi istotny czynnik zniechęcający specjalistów do podjęcia takiej formy pracy. Aby w największym stopniu zadbać o komfort swoje pracownika w modelu RemoteWork, założono, że osoba pośrednicząca w zatrudnieniu pobiera 10 proc. kosztów pracownika, lecz od samego usługodawcy. Pracownik otrzymuje zatem 100 proc. należnego mu wynagrodzenia. Odpowiedzialne korporacje zdają sobie sprawę, że z poniesionych kosztów rzędu 30$ za godzinę aż 20$ przysługuje outsourcerowi. Pracownik powinien mieć swoją odpowiednią drogę rozwoju i pobierać za nie odpowiednie wynagrodzenie. Najlepsi specjaliści potrzebują bodźców w postaci wyzwań, którym będą mogli sprostać. Takich perełek jest na świecie 1 proc. Firma Crossover skupia się na rekrutacji właśnie tych najlepszych specjalistów na rynku, a w sam proces  poszukiwania potencjalnych pracodawców zaangażowanych jest sztab osób. Są oni odpowiedzialni za prowadzenie negocjacji z największymi korporacjami oraz prezentują ofertę firmy, posiadającą w portfolio najlepszych ekspertów z całego świata. Nawiązując taką współpracę firmy są w stanie zapłacić kilka procent marży, w przeciwieństwie do usług outsourcingowych, gdzie koszty rzeczywiście ponosi pracownik. Crossover nie tylko pozyskuje zleceniodawców, ale przede wszystkim poszukuje najbardziej utalentowanych specjalistów na całym świecie. Zatrudnieni pracownicy, choć pracują na zlecenie globalnych korporacji, to w praktyce ich bezpośrednim pracodawcą jest firma Crossover. W ten sposób firma bierze odpowiedzialność za cały proces rekrutacji i selekcji kandydatów oraz proces szkolenia.

Crossover posiada swoje korzenie w Austin w Teksasie. Pracownicy zatrudnieni przez firmę mają możliwość pracy zdalnej z dowolnego miejsca na ziemi, w zakresie minimum 40 godzin tygodniowo. Obecnie firma współpracuje ze specjalistami z 80 krajów. Od 2015 roku posiada również swoje przedstawicielstwo w Polsce.

(red)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile na pakiecie mobilności straci Polska?
Nadal rządzą diesle - transport drogowy w Europie musi się zmienić
Polski rynek inwestycyjny w świetnej kondycji
Wyzwania rynku dedykowanej logistyki kontraktowej – komentarz ID Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dzień Maszynisty - Koleje Mazowieckie wyszkoliły prawie 500 maszynistów
PCC ogłasza nowe połączenie kolejowe na trasie Azja - Europa
Dachser otworzył oddział w Rzeszowie
W M3 wdrożono chmurowe zarządzanie transportem - osiągnięto 35 proc. oszczędnoś ...
InPost Mansalu 2019 – do zdobycia dwa ośmiotysięczniki w ciągu jednego roku, czy ...
JF Hillebrand rozwija usługi dla enoturystyki
Zdążyć na czas – Fracht FWO Polska o transporcie wyposażenie quada na rajd w Ch ...
Połączenie mocy maszyny z ludzką sprwnością - DB Schenker bada wykorzystanie egz ...
Sprzedano część Śląskiego Centrum Logistycznego w Sosnowcu
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC