Konto pracodawcy


Na co postawić w tym roku, aby przyciągnąć talenty z rynku do firmy?

Koniunktura, rozwój technologii i nowe pokolenia kandydatów na rynku pracy nadają kierunek trendom w rekrutacji. Na co w tym roku postawić, aby przyciągnąć talenty z rynku? Odpowiadają eksperci LeasingTeam Group.

Talenty a media społecznościowe
Efektem coraz lepszej koniunktury i stabilnego wzrostu  gospodarczego jest coraz większe zatrudnienie, a co za tym idzie rosnący popyt na pracowników. Firmy częściej szukają ludzi do pracy, ale mają znacznie większy problem ze znalezieniem kandydatów o odpowiednich kwalifikacjach. Od pewnego czasu mówi się o powrocie rynku pracownika. To zjawisko staje się coraz bardziej rozpowszechnione i wygląda na to, że w 2016 r. dalej będzie się umacniać. Prognoza ta jest optymistyczna dla kandydatów, ale już niekoniecznie dla pracodawców i rekruterów. Ci, którzy przez ostatnie lata inwestowali w employer branding raczej nie będą się przejmować tą sytuacją, bo dodatkowo dysponując rozwiązaniami technologiczne w obszarze HR i narzędziami, pozwoli im to zatrzymać najcenniejszych pracowników lub ułatwi zdobycie nowych. Teraz firmy walcząc o kandydatów ze swoją konkurencją będą musiały jeszcze częściej sięgać po tzw. pasywnych kandydatów, którzy w danej chwili nie są zainteresowani zmianą pracy. W tej sytuacji pozyskiwanie kandydatów nie może się już ograniczać tylko do zamieszczenia ogłoszenia w sieci i wyczekiwania na spływ aplikacji. Specjaliści do spraw rekrutacji będą musieli biegle posługiwać się mediami społecznościowymi, aby skutecznie docierać do talentów w sieci, nawiązywać z nimi kontakt i skłaniać ich do udziału w procesie rekrutacji.
- Aktywne uczestnictwo w mediach społecznościowych stanie się niezbędne do odniesienia sukcesu w obszarze rekrutacji. Kandydaci coraz poważniej traktują swoje wizytówki biznesowe w Internecie i oczekują kontaktu od potencjalnych pracodawców i rekruterów. Obecność profesjonalistów online i ich otwartość na nawiązywanie kontaktów, sprawia, że dostęp do talentów jest ułatwiony, ale warunkiem jest biegłość w obszarze mediów społecznościowych. Kiedyś dla rekruterów był to alternatywny sposób pozyskiwania kandydatów, w czasach rekrutacji on-line to już konieczność – komentuje Anna Kurczewska-Formela, kierownik Działu Rekrutacji w LeasingTeam Group.
Rekruter z kompetencjami sprzedażowymi
Każdy doświadczony rekruter wie, że pozyskanie aplikacji to dopiero początek. Podczas rozmowy rekrutacyjnej należy nie tylko zweryfikować doświadczenie zawodowe i kompetencje kandydata, ale także zbudować w nim motywację do dalszego udziału w procesie rekrutacji. Właśnie dlatego rekruter powinien posiadać kompetencje sprzedażowe, dzięki którym będzie w stanie przekonać do udziału w procesie rekrutacji nawet osobę, która aktualnie nie myśli o zmianie pracy. Konieczność częstszego niż do tej pory sięgania po pasywnych kandydatów sprawi, że marketing rekrutacji nabierze szczególnego znaczenia. Rekruterzy będą musieli rozwijać swoje kompetencje sprzedażowe, aby biegle operować językiem korzyści i trafnie dopasowywać argumenty i komunikaty do swojego odbiorcy. W końcu to, w jaki sposób przekażą informacje na temat możliwości rozwoju, awansu, dostępnych benefitów pracowniczych, czy kultury organizacyjnej firmy, będzie decydowało o zaangażowaniu kandydata w proces rekrutacji.
Wartość employer brandingu
To, w jaki sposób postrzegana jest firma ma wpływ na to jacy ludzie do niej trafiają. W związku z tym coraz więcej firm zwiększa swoje budżety na employer branding i działania promocyjne skierowane do kandydatów. Pracodawcy chętniej inwestują w prowadzenie profili firmowych na portalach społecznościowych i to nie tylko biznesowych. Coraz ważniejsze staje się uczestnictwo w targach pracy dla studentów i absolwentów, a także współpraca z uczelniami wyższymi. Prowadząc zajęcia czy warsztaty na uczelni firma może docierać do osób, które w ciągu najbliższych lat staną się dla niej cennymi kandydatami. Innymi sposobami na wzmocnienie wizerunku dobrego pracodawcy jest pisanie artykułów branżowych i tworzenie profesjonalnych zakładek kariery na www. Pamiętajmy, że kandydaci tak samo wyszukują informacje o pracodawcy, jak pracodawca o nich, właśnie dlatego posiadanie atrakcyjnej i angażującej strony internetowej staje się coraz ważniejsze.
- Kandydaci zaczynają oceniać marki pracodawców w taki sam sposób, w jaki oceniają produkty na półkach sklepowych. Jeśli brand nic nie mówi, trudniej podjąć decyzję o zakupie produktu. Podobnie działa to w przypadku szukania pracy. Jeśli kandydat nic nie wie o pracodawcy, jaką ma mieć motywację do tego, aby u niego pracować? W dzisiejszych czasach świadomość marki i wizerunek dobrego pracodawcy często decydują o powodzeniu procesu rekrutacji – podsumowuje Anna Kurczewska-Formela z LeasingTeam Group.   
Siła w poleceniach
Programy polecające są jednym z najskuteczniejszych i najtańszych rozwiązań rekrutacyjnych, zazwyczaj atrakcyjnym dla wszystkich zaangażowanych stron. Nie dość, że nie wymagają dużych nakładów finansowych, to jeszcze znacząco skracają czas realizacji procesu – nic więc dziwnego, że cały czas rosną w siłę. Osoby polecające najczęściej bardzo dobrze znają już firmę, jej wartości i kulturę organizacyjną, dlatego wiedzą, kto najlepiej odnajdzie się w strukturach przedsiębiorstwa. Dla potencjalnego kandydata taki pracownik jest wiarygodnym źródłem informacji, często o znacznie większej sile przekonywania niż rekruter. Z kolei zarekomendowanie pracownika wiąże się z gratyfikacją finansową dla polecającego. To sprawia, że pracodawcy korzystający z programów polecających obserwują wzrost zaangażowania, satysfakcji z pracy i motywacji swoich pracowników.
W sieci technologii
Nowe pokolenia na rynku pracy, przyzwyczajone do korzystania z najnowszych rozwiązań technologicznych, od lat wymuszają na pracodawcach i rekruterach zmianę sposobu realizacji procesu rekrutacji. Aplikowanie on-line, w tym za pośrednictwem urządzeń mobilnych, stało się już czymś naturalnym. Kandydaci, którzy na co dzień korzystają z różnych aplikacji mobilnych, będą mieli rosnące oczekiwania wobec rozwiązań rekrutacyjnych w tym obszarze. Dla nich coraz mocniej liczą się dwie rzeczy: jak szybko można znaleźć ofertę i czy w łatwy sposób można na nią odpowiedzieć. Nadal bardzo ważne będzie maksymalne upraszczanie procesu aplikacji, a przy tym umożliwianie uzyskania informacji o firmie, perspektywach rozwoju czy kulturze organizacyjnej w możliwie prosty i przystępny sposób. Z kolei dla pracodawców bardzo istotna będzie integracja aplikacji mobilnych z systemami HR, aby w prosty sposób można było zarządzać danymi zbieranymi za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
 - Jakie będą trendy w rekrutacji mobilnej? Na pewno upraszczanie formularzy aplikacyjnych i zadbanie o to, aby kandydaci wynosili pozytywne doświadczenia z pierwszego kontaktu, co wymaga inwestycji w dopasowanie www do urządzeń mobilnych. Nie można także zapominać o tym, że w dzisiejszych czasach rekrutacyjne aplikacje mobilne bez mediów społecznościowych, są jak rekruter bez telefonu. Dzielenia się ofertami w social media jest szczególnie ważne dla najmłodszych pokoleń. To z myślą o nich działy rekrutacji inwestują w mobile czy gry rekrutacyjne odwzorowujące pracę w firmie i testy on-line – podkreśla Anna Kurczewska-Formela z LeasingTeam Group. - Wykorzystywanie najnowszych rozwiązań technologicznych w rekrutacji przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy, skraca czas realizacji procesu rekrutacji, a co najważniejsze pomaga przyciągać najlepszych kandydatów – dodaje Kurczewska-Formela.

Powrót rynku pracownika i postępujący rozwój technologii w dużym stopniu zdeterminują sposób pozyskiwania talentów w 2016 roku. Konieczność częstszego sięgania po pasywnych kandydatów sprawi, że rekruterzy będą musieli nie tylko biegle posługiwać się mediami społecznościowymi, ale także rozwijać swoje kompetencje sprzedażowe. Rekruterom łatwiej będzie pozyskiwać talenty dla pracodawców, jeśli ci zaczną dbać o swój wizerunek i inwestować w działania employer branding. Dla oszczędniejszych sprawdzą się programy polecające, które pozwolą na pozyskiwanie kandydatów za pośrednictwem zaufanych pracowników. Jeśli jednak w grupie docelowej firmy znajdują się najmłodsze pokolenia, z pewnością nie obejdzie się bez inwestycji w rekrutacyjne aplikacje mobilne. Czy te prognozy ekspertów LeasingTeam Group się sprawdzą? Ocenimy już za rok.   

(red/źr. LeasingTeam)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Pakiet mobilności - jeszcze kilka wskazówek
FedEx Express opublikował zestaw wytycznych dla rowerzystów
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
W 2020 roku powierzchnia magazynów urośnie o co najmniej 10 proc. - najwięcej na Mazowszu i Śląsku
Druga dekada XXI wieku była złotą erą gospodarki, a co po niej…
Jak rozwija się polski transport zasilany paliwami alternatywnymi?
Ryzyko cybernetyczne największym zagrożeniem dla firm
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
SPEDCONT rozpoczyna dostawy gazu
RTV EURO AGD – wprowadza płatność kartą przy dostawie zamówienia
CHEP Polska z tytułem Top Employer
Poczta Polska zawiesza przyjmowanie przesyłek do Chin
60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy
DHL partnerem logistycznym 25. filmu o Jamesie Bondzie „Nie czas umierać”
PEKAES otworzył 20. Oddział sieci drobnicowej
CEVA Logistics wzmacnia organizację i zapowiada dynamiczny rozwój w 2020 roku
Loconi inwestuje w innowacyjne systemy – tworzy platformy rezerwacyjne i listy prze ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC