Dodaj ogłoszenie o pracy


Jakie ogłoszenia o pracę są pomijane przez kandydatów?

Najbardziej zniechęca kandydatów do aplikowania brak nazwy firmy w ogłoszeniu (62 proc. wskazań), a ponad połowa rekrutowanych nie¬chętnie odpowiada na oferty pracy, w których nie jest jasno określone stanowisko pracy (53 proc.), lub gdy brakuje szczegółowych informacji na temat tego, co firma oferuje pracownikowi (51 proc.) – wynika z badania „Specjaliści na rynku pracy”przeprowadzonego przez Pracuj.pl. Decyzję o tym, czy aplikować na dane stanowisko pracy, kandydat podejmuje najczęściej w ciągu kilku sekund. W pierwszej kolejności ma na to wpływ właśnie treść ogłoszenia o pracę – twierdzą eksperci platformy rekrutacyjnej eRecruiter.
- Zadaniem rekrutera powinno być takie przygotowanie ogłoszenia, aby zachęcić kandydatów do aplikowania i wyróżnić ofertę spośród innych. Warto wiedzieć, jakie błędy najczęściej popełniamy, bo w codziennym natłoku obowiązków rekrutacyjnych zazwyczaj brakuje czasu na chwilę refleksji nad treścią ogłoszenia. Korzystamy z utartych szablonów, zmieniając tylko nazwę stanowiska i oczekiwania. A nawet w tych obszarach zdarzają się wpadki np. nieadekwatna nazwa stanowiska, zbyt rozbudowany lub odwrotnie, zbyt lakoniczny, opis wymagań wobec kandydatów – mówi Izabela Bartnicka, sales team leader w eRecruiter.
Ukryta nazwa firmy w ogłoszeniu o pracy to błąd!
Największe wątpliwości kandydatów pojawiają się wówczas, gdy widzą oni ogłoszenie o pracy, w którym nie ma podanej nazwy firmy. Tak odpowiedziało aż 62 proc. respondentów badania. Kolejnymi elementami, które zniechęcają kandydatów do aplikowania, są: brak jasno sformułowanego opisu stanowiska (53 proc. wskazań), lakoniczne informacje na temat tego, co oferuje pracodawca (51 proc.) i wygórowane wymagania (40 proc.). Co ciekawe, aż 30 proc. kandydatów chciałoby, aby w ogłoszeniu podana była wysokość wyna¬grodzenia. Osoby odpowiedzialne za rekrutacje, tworząc ogłoszeni o pracy, powinny przywiązywać do nich szcze¬gólną uwagę, gdyż brak choćby jednej z istotnych dla kandydata informacji, może przyczynić się do zebrania mniejszej liczby lub mniej wartościowych aplikacji. - W niektórych firmach odsetek nowozatrudnionych, którzy rezygnują z pracy w ciągu pierwszego roku, sięga nawet 25 proc.. Taki wynik może wskazywać na to, że proces rekrutacji i selekcji pracowników był przeprowadzony niewłaściwie. A bardzo często ma to swój początek w nieodpowiednim przygotowaniu oferty pracy – mówi Marcin Sieńczyk, business development director w eRecruiter.
Ogłoszenie o pracę jest jak wizytówka naszej firmy, a zarazem pierwszym stopniem do kontaktu z kandydatem. Celem oferty pracy jest znalezienie najbardziej wartościowych i pasujących do DNA firmy kandydatów na dane stanowisko. Aby  proces rekrutacji zakończył się pomyślnie, ogłoszenie o pracę musi zostać zauważone przez kandydatów. Tak się stanie, jeśli błędy, o których mowa wyżej, nie będą przez autorów ofert powielane. (red/eRecruiter)

Metodologia badania
Opinie kandydatów na temat ogłoszenia o pracę zostały zebrane podczas realizacji badania „Specjaliści na rynku pracy”, przeprowadzonego przez portal Pracuj.pl metodą ankiety dostępnej online na grupie 4656 osób z min. 2-letnim doświadczeniem na rynku pracy, pracujących na stanowiskach specjalistycznych, menadżerskich i wyższych. Badanie zostało przeprowadzone w październiku 2014 r.

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.