Konto pracodawcy


Jakie ogłoszenia o pracę są pomijane przez kandydatów?

Najbardziej zniechęca kandydatów do aplikowania brak nazwy firmy w ogłoszeniu (62 proc. wskazań), a ponad połowa rekrutowanych nie¬chętnie odpowiada na oferty pracy, w których nie jest jasno określone stanowisko pracy (53 proc.), lub gdy brakuje szczegółowych informacji na temat tego, co firma oferuje pracownikowi (51 proc.) – wynika z badania „Specjaliści na rynku pracy”przeprowadzonego przez Pracuj.pl. Decyzję o tym, czy aplikować na dane stanowisko pracy, kandydat podejmuje najczęściej w ciągu kilku sekund. W pierwszej kolejności ma na to wpływ właśnie treść ogłoszenia o pracę – twierdzą eksperci platformy rekrutacyjnej eRecruiter.
- Zadaniem rekrutera powinno być takie przygotowanie ogłoszenia, aby zachęcić kandydatów do aplikowania i wyróżnić ofertę spośród innych. Warto wiedzieć, jakie błędy najczęściej popełniamy, bo w codziennym natłoku obowiązków rekrutacyjnych zazwyczaj brakuje czasu na chwilę refleksji nad treścią ogłoszenia. Korzystamy z utartych szablonów, zmieniając tylko nazwę stanowiska i oczekiwania. A nawet w tych obszarach zdarzają się wpadki np. nieadekwatna nazwa stanowiska, zbyt rozbudowany lub odwrotnie, zbyt lakoniczny, opis wymagań wobec kandydatów – mówi Izabela Bartnicka, sales team leader w eRecruiter.
Ukryta nazwa firmy w ogłoszeniu o pracy to błąd!
Największe wątpliwości kandydatów pojawiają się wówczas, gdy widzą oni ogłoszenie o pracy, w którym nie ma podanej nazwy firmy. Tak odpowiedziało aż 62 proc. respondentów badania. Kolejnymi elementami, które zniechęcają kandydatów do aplikowania, są: brak jasno sformułowanego opisu stanowiska (53 proc. wskazań), lakoniczne informacje na temat tego, co oferuje pracodawca (51 proc.) i wygórowane wymagania (40 proc.). Co ciekawe, aż 30 proc. kandydatów chciałoby, aby w ogłoszeniu podana była wysokość wyna¬grodzenia. Osoby odpowiedzialne za rekrutacje, tworząc ogłoszeni o pracy, powinny przywiązywać do nich szcze¬gólną uwagę, gdyż brak choćby jednej z istotnych dla kandydata informacji, może przyczynić się do zebrania mniejszej liczby lub mniej wartościowych aplikacji. - W niektórych firmach odsetek nowozatrudnionych, którzy rezygnują z pracy w ciągu pierwszego roku, sięga nawet 25 proc.. Taki wynik może wskazywać na to, że proces rekrutacji i selekcji pracowników był przeprowadzony niewłaściwie. A bardzo często ma to swój początek w nieodpowiednim przygotowaniu oferty pracy – mówi Marcin Sieńczyk, business development director w eRecruiter.
Ogłoszenie o pracę jest jak wizytówka naszej firmy, a zarazem pierwszym stopniem do kontaktu z kandydatem. Celem oferty pracy jest znalezienie najbardziej wartościowych i pasujących do DNA firmy kandydatów na dane stanowisko. Aby  proces rekrutacji zakończył się pomyślnie, ogłoszenie o pracę musi zostać zauważone przez kandydatów. Tak się stanie, jeśli błędy, o których mowa wyżej, nie będą przez autorów ofert powielane. (red/eRecruiter)

Metodologia badania
Opinie kandydatów na temat ogłoszenia o pracę zostały zebrane podczas realizacji badania „Specjaliści na rynku pracy”, przeprowadzonego przez portal Pracuj.pl metodą ankiety dostępnej online na grupie 4656 osób z min. 2-letnim doświadczeniem na rynku pracy, pracujących na stanowiskach specjalistycznych, menadżerskich i wyższych. Badanie zostało przeprowadzone w październiku 2014 r.

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile Polska zarobi na rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku?
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
Co czeka logistykę, produkcję i handel w 2020 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GEFCO z certyfikatem GDP dla transportu drogowego
DPD Polska partnerem logistycznym Federacji Polskich Banków Żywności
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
Nowy dyrektor pionu operacyjnego VIVE Textile Recycling
BIK w 2019 roku podpisał umowy najmu na 40 tys. mkw. powierzchni magazynowej
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
W 7R Park Tczew powstaje kolejny BTS – tym razem dla POLOmarket
Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC