Dodaj ogłoszenie o pracy


Jakie ogłoszenia o pracę są pomijane przez kandydatów?

Najbardziej zniechęca kandydatów do aplikowania brak nazwy firmy w ogłoszeniu (62 proc. wskazań), a ponad połowa rekrutowanych nie¬chętnie odpowiada na oferty pracy, w których nie jest jasno określone stanowisko pracy (53 proc.), lub gdy brakuje szczegółowych informacji na temat tego, co firma oferuje pracownikowi (51 proc.) – wynika z badania „Specjaliści na rynku pracy”przeprowadzonego przez Pracuj.pl. Decyzję o tym, czy aplikować na dane stanowisko pracy, kandydat podejmuje najczęściej w ciągu kilku sekund. W pierwszej kolejności ma na to wpływ właśnie treść ogłoszenia o pracę – twierdzą eksperci platformy rekrutacyjnej eRecruiter.
- Zadaniem rekrutera powinno być takie przygotowanie ogłoszenia, aby zachęcić kandydatów do aplikowania i wyróżnić ofertę spośród innych. Warto wiedzieć, jakie błędy najczęściej popełniamy, bo w codziennym natłoku obowiązków rekrutacyjnych zazwyczaj brakuje czasu na chwilę refleksji nad treścią ogłoszenia. Korzystamy z utartych szablonów, zmieniając tylko nazwę stanowiska i oczekiwania. A nawet w tych obszarach zdarzają się wpadki np. nieadekwatna nazwa stanowiska, zbyt rozbudowany lub odwrotnie, zbyt lakoniczny, opis wymagań wobec kandydatów – mówi Izabela Bartnicka, sales team leader w eRecruiter.
Ukryta nazwa firmy w ogłoszeniu o pracy to błąd!
Największe wątpliwości kandydatów pojawiają się wówczas, gdy widzą oni ogłoszenie o pracy, w którym nie ma podanej nazwy firmy. Tak odpowiedziało aż 62 proc. respondentów badania. Kolejnymi elementami, które zniechęcają kandydatów do aplikowania, są: brak jasno sformułowanego opisu stanowiska (53 proc. wskazań), lakoniczne informacje na temat tego, co oferuje pracodawca (51 proc.) i wygórowane wymagania (40 proc.). Co ciekawe, aż 30 proc. kandydatów chciałoby, aby w ogłoszeniu podana była wysokość wyna¬grodzenia. Osoby odpowiedzialne za rekrutacje, tworząc ogłoszeni o pracy, powinny przywiązywać do nich szcze¬gólną uwagę, gdyż brak choćby jednej z istotnych dla kandydata informacji, może przyczynić się do zebrania mniejszej liczby lub mniej wartościowych aplikacji. - W niektórych firmach odsetek nowozatrudnionych, którzy rezygnują z pracy w ciągu pierwszego roku, sięga nawet 25 proc.. Taki wynik może wskazywać na to, że proces rekrutacji i selekcji pracowników był przeprowadzony niewłaściwie. A bardzo często ma to swój początek w nieodpowiednim przygotowaniu oferty pracy – mówi Marcin Sieńczyk, business development director w eRecruiter.
Ogłoszenie o pracę jest jak wizytówka naszej firmy, a zarazem pierwszym stopniem do kontaktu z kandydatem. Celem oferty pracy jest znalezienie najbardziej wartościowych i pasujących do DNA firmy kandydatów na dane stanowisko. Aby  proces rekrutacji zakończył się pomyślnie, ogłoszenie o pracę musi zostać zauważone przez kandydatów. Tak się stanie, jeśli błędy, o których mowa wyżej, nie będą przez autorów ofert powielane. (red/eRecruiter)

Metodologia badania
Opinie kandydatów na temat ogłoszenia o pracę zostały zebrane podczas realizacji badania „Specjaliści na rynku pracy”, przeprowadzonego przez portal Pracuj.pl metodą ankiety dostępnej online na grupie 4656 osób z min. 2-letnim doświadczeniem na rynku pracy, pracujących na stanowiskach specjalistycznych, menadżerskich i wyższych. Badanie zostało przeprowadzone w październiku 2014 r.

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.