Dodaj ogłoszenie o pracy


Przekazanie odpowiedzialności za procesy HR

Outsourcing procesów i funkcji HR cieszy się coraz większa popularnością. A to dlatego, że wydzielenie określonych zadań na zewnątrz przedsiębiorstwa znacząco obniża koszty jego działalności, a tym samym podnosi atrakcyjność oferowanych usług. Wiąże się to z szeregiem korzyści wynikających z tytułu przeniesienia odpowiedzialność i ma bezpośredni wpływ na wzrost efektywności oraz konkurencyjności firmy.  
    
Korzystanie z outsourcingu procesów i funkcji HR oznacza dla pracodawców, nie tylko zmniejszenie ponoszonych kosztów i optymalizację działań, ale również zyskanie czasu, który mogą poświęcić na pozostałe, korowe dla firmy, zadania. Z tego innowacynego rozwiązania korzysta większość międzynarodowych firm działających w Polsce. Chętnie wdrażają je przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją, logistyką, sprzedażą, czy też promocją. W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, coraz więcej firm z zakresu doradztwa personalnego tworzy oddzielne komórki specjalizujące się w outsourcingu procesów i funkcji HR. Korzyści, które mogą wnieść do przedsiębiorstw korzystających z ich usług są cenne.

Wyspecjalizowane firmy zewnętrzne nie tylko odpowiadają za pozyskanie i oddelegowanie do pracy na rzecz klienta poszukiwanych pracowników, ale również za prowadzenia obsługi kadrowo–płacowej. Dbają też o optymalne dopasowanie kadry do zadań, właściwe wyszkolenie pracowników, ich motywację, organizację, a także kontrolę pracy składającego się z nich zespołu. Po ich stronie leżą też wszelkie kwestie związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, a nawet zapewnienia niezbędnych do jej wykonywania narzędzi, jak np. komputer, czy telefon. Profesjonalni outsourcerzy dysponują też zasobem specjalistów, którzy dodatkowo nadzorują efektywność pracowników poprzez rozliczanie ich z wyników wykonywanych działań. Praca podlega zatem ciągłym pomiarom. Waga i różnorodność obszarów, które sa przekazywane na zewnątrz sprawia, że firmy podwykonawcze ponoszą odpowiedzialność również za efekty finalne wydzielonych procesów.

– Dzięki wsparciu firm HR wykonanie wielu procesów i funkcji w całości lub części może zostać przejęta przez ekspertów, – mówi Justyna Skopińska, kierownik projektu w firmie ManpowerGroup Solutions. – Wykorzystywane przez nas nowoczesne techniki z zakresu rozwoju, motywacji, komunikacji sprawiają, że oferowana usługa staje się bardzie efektywna i wydajna pod względem pracy dla naszych klientów. Sięgnięcie po outsourcingu procesów i funkcji HR wiąże się też z przekazaniem odpowiedzialności za obszary istotnie wpływające na funkcjonowanie ich firm. To duże odciążenie, ale również i odpowiedzialność. Dlatego też bardzo ważny jest etap odpowiedniego wyboru profesjonalnej firmy, która będzie taki outsourcing świadczyła. Docelowo podwykonawca procesów i funkcji HR powinien stać się realnym partnerem dla swojego klienta, – objaśnia Justyna Skopińska.

Istotną kwestią przy wyborze dostawcy outsourcingu procesów i usług jest jego doświadczenie, zasięg geograficzny jego firmy, a także struktura organizacyjna zespołu wykonującego usługę. Duży procent sprzedaży w rynku nowoczesnym jest osiągany przez szybkie, niezawodne i profesjonalne dotarcie do klienta. Rozpoczęcie współpracy z firmą oferującą outsourcing procesów i funkcji jest poprzedzone bardzo szczegółowymi przygotowaniami. Składają się na nie wielotygodniowe rozmowy polegające na precyzyjnym ustalaniu zobowiązań obydwu stron oraz zakresu ich odpowiedzialności. W etapie wdrożenia obejmuje również testy wydajnościowe i organizacyjne, a także szkolenia dla usługodawcy.
– Standardowym podejściem w ramach pracy nad projektami outsourcingu procesów i funkcji jest wspólne przeanalizowanie z klientem w jakich obszarach i w jaki sposób możemy wesprzeć go w realizowaniu podstawowej działalności. Oferowane doradztwo to ważny element i dodatkowa wartość, z oferowania której nigdy nie rezygnujemy. Tym bardziej, że oferowane przez nas usługi świadczone są w okresie od kilku miesięcy do kilku lat. Dobre opracowanie i przygotowanie ich już na starcie, rzutuje zatem na dalszy proces, – wymienia Marcin Macewicz kierownik ds. sprzedaży w ManpowerGroup Solutions
By działania w jak najlepszy sposób przełożyły się na oczekiwany efekt, w ramach grupy projektowej przygotowującej przyszłą współpracę po obu stronach powinni pracować przedstawiciele najwyższego szczebla zarządzania strategicznego i operacyjnego. Poszukiwanymi u firmy podwykonawczej cechami powinny być z jednej strony doświadczenie, znajomość procesu i branży. Jednocześnie powinna wykazywać się ona innowacyjnością, a także wysoką elastycznością i otwartością na stosowanie rozwiązań funkcjonujących na rynku. Niezbędne są również wiedza ekspercka z zarządzania projektami, procesami oraz pracownikami.
Ta złożoność całego procesu wdrożenia usługi sprawia, że jest to rozwiązanie, z którego korzystają w Polsce najchętniej międzynarodowe, oczekujące innowacji przedsiębiorstwa.  

(źr. za inf. ManpowerGroup Solution)



 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.