Konto pracodawcy


Kontrakt menedżerski nie jest umową o pracę

Kontrakt menedżerski nie jest umową o pracę i nie powoduje nawiązania stosunku pracy. Dlatego nie stosuje się do niego przepisów kodeksu pracy.

Istnienie i treść kontraktu menedżerskiego opiera się na kodeksie cywilnym, ponieważ jest to umowa cywilno-prawna. W związku z powyższym, do kontraktu nie mają zastosowania postanowienia kodeksu pracy, ani też wymogi związane z zatrudnieniem pracowniczym.
- Dla osoby związanej kontraktem nie zakłada się więc teczki osobowej, ponieważ taki obowiązek istnieje jedynie w stosunku do pracowników. Również urlop wypoczynkowy i dni wolne od pracy na opiekę nad dzieckiem przysługują tylko pracownikom i nie mogą z nich korzystać osoby związane kontraktem menedżerskim – mówi Marta Kosakowska, aplikant adwokacki w TGC Corporate Lawyers. - Nie powinny znajdować się w nim też zapisy, iż menedżerowi przysługuje 26 dni urlopu (zgodnie z kodeksem pracy), ani że stosuje się wobec niego obowiązujące normy czasu pracy – dodaje ekspert. Tego typu przepisy stosuje się bowiem jedynie w przypadku pracowników, a w sytuacji ewentualnego sporu sądowego mogą one stanowić podstawę do ustalenia istnienia stosunku pracy. - Jeśli menedżerowi ma przysługiwać okres wolny od świadczenia usług na rzecz spółki, a w którym będzie otrzymywał on wynagrodzenie, należy taki zapis ująć w kontrakcie menedżerskim. Trzeba jednak bezwzględnie pamiętać, iż nie jest to urlop wypoczynkowy w rozumieniu kodeksu pracy – tłumaczy Marta Kosakowska z TGC Corporate Lawyers. Czas, w którym nie będzie on świadczył usług, można raportować na przykład do wspólników spółki.

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile na pakiecie mobilności straci Polska?
Nadal rządzą diesle - transport drogowy w Europie musi się zmienić
Polski rynek inwestycyjny w świetnej kondycji
Wyzwania rynku dedykowanej logistyki kontraktowej – komentarz ID Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dzień Maszynisty - Koleje Mazowieckie wyszkoliły prawie 500 maszynistów
PCC ogłasza nowe połączenie kolejowe na trasie Azja - Europa
Dachser otworzył oddział w Rzeszowie
W M3 wdrożono chmurowe zarządzanie transportem - osiągnięto 35 proc. oszczędnoś ...
InPost Mansalu 2019 – do zdobycia dwa ośmiotysięczniki w ciągu jednego roku, czy ...
JF Hillebrand rozwija usługi dla enoturystyki
Zdążyć na czas – Fracht FWO Polska o transporcie wyposażenie quada na rajd w Ch ...
Połączenie mocy maszyny z ludzką sprwnością - DB Schenker bada wykorzystanie egz ...
Sprzedano część Śląskiego Centrum Logistycznego w Sosnowcu
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC