Dodaj ogłoszenie o pracy


Coraz więcej ofert pracy w produkcji i logistyce

Zbliża się koniec wakacji, a czas ten sprzyja zwiększeniu liczby ofert pracy. Dlatego moment ten jest dobry na poszukiwanie nowego pracodawcy. Po letnim odpoczynku warto śledzić w mediach pojawiające się oferty – można bowiem trafić na dobrą okazję do podjęcia lub zmiany pracy.
 
Jesień w wielu firmach to czas realizacji nowych projektów oraz okres wykorzystania budżetów, które z powodu niepewnej sytuacji na rynku, nie zostały wykorzystane w ciągu roku. Już od września wiele firm produkcyjnych zaczyna także przygotowania do świąt Bożego Narodzenia. W tym okresie wzrastają wielkości zamówień, a z tym związana jest bezpośrednio potrzeba zwiększenia zatrudnienia. Dlatego też, już niebawem pojawi się więcej ofert dla specjalistów w sektorze produkcyjnym i logistyce. Na interesujące oferty mogą liczyć specjaliści w zakresie zarządzania procesami produkcyjnymi, rozwojowymi, jakościowymi i technologicznymi. Największe zapotrzebowanie na pracowników odnotowują w końcówce 3. i na początku 4. kwartału centra dystrybucyjne (magazyny, centra logistyczne) oraz producenci kosmetyków, którzy już teraz przygotowują swoje produkty dla konsumentów na święta.
 
Sytuacja w regionach
Ofert pracy na rynku jest sporo, jednak często ich dostępność jest ona uzależniona od charakteru regionu oraz od cyklu konkretnej, dominującej w regionie branży. Przykładowo branża samochodowa, która jest bardzo silna na Śląsku, w wakacje spowalnia cykl produkcyjny, a tym samym potrzebuje mniej ludzi do pracy. Po letnim przestoju, cykl produkcyjny jest wznawiany i tym samym, w tej cenionej przez pracowników branży, także można liczyć na oferty pracy. W regionie południowym oraz na Dolnym Śląsku w porównaniu z ubiegłą jesienią, także odnotowuje się zwiększoną liczbę ogłoszeń o pracę m.in. dlatego że pojawiło się kilku nowych inwestorów, którzy obecnie zaczynają rekrutować.
Na Pomorzu, w Małopolsce oraz Wielkopolsce wiele firm ulokowało swoje centra usług wspólnych, będące scentralizowanymi, wydzielonymi działami danej firmy świadczącymi różne rodzaje usług dla swoich wewnętrznych pracowników. Do takich centrów poszukiwani są pracownicy na stanowiska m.in. w takich obszarach, jak finanse i księgowość, zarządzanie zamówieniami i logistyka, obsługa klienta oraz wsparcie IT. Ze względu na międzynarodowy charakter takich centrów, poszukiwani są pracownicy z bardzo dobrą znajomością języka angielskiego. W wielu przypadkach niezbędna jest także znajomość drugiego języka, m.in.: niemieckiego, holenderskiego, hiszpańskiego, szwedzkiego czy fińskiego, dlatego w tym obszarze szanse na zatrudnienie mają absolwenci filologii. Na rynku widać także zapotrzebowanie na wykwalifikowanych fachowców - coraz więcej ofert pracy mogą znaleźć specjaliści z uprawnieniami i certyfikatami, jak operatorzy wózków widłowych, ślusarze, elektrycy czy tokarze.
 
- W czwartym kwartale br. przewidywany jest wzrost liczby ofert w obszarze pracy tymczasowej. Stawka godzinowa dla niewykwalifikowanego pracownika tymczasowego w branżach sprzedażowej oraz magazynowej, które najwięcej będą zatrudniać przed świętami, kształtuje się w okolicach 12 złotych brutto, a im wyższe stanowisko, tym wyższa stawka. Przykładowo w branży sprzedażowej, na stanowiska telefonicznych sprzedawców z obszaru eksperckiej opieki biznesowej dla firm można zarobić obecnie około 20 złotych brutto za godzinę - podkreśla Dagmara Chudzińska-Matysiak, manager Regionu Wschodniego w Randstad Staffing, podkreśla. - W dużych miastach w tym oczywiście w Warszawie, posiadamy obecnie także oferty pracy za zastępstwo na stanowiska biurowe. W tym sektorze można zarobić około 2500 brutto miesięcznie - dodaje Dagmara Chudzińska-Matysiak.
 
Liczą się miękkie kompetencje
Myśląc o zmianie pracy, warto również wziąć pod uwagę zmianę branży. Często wydaje się na pierwszy rzut oka, że jest to zawodowy krok w tył, jednak taki ruch może być początkiem nowej perspektywy rozwoju. Niezależnie od branży, pracodawcy coraz bardziej stawiają na miękkie kompetencje. Dlatego szukając nowej pracy w innej branży, poza spójnością swoich doświadczeń zawodowych z interesującą nas ofertą, warto przemyśleć i uwypuklić w swoim CV oraz w rozmowie rekrutacyjnej swoje doświadczenia właśnie pod tym kątem. Przykładowo pracujący w kawiarni kelner posiada zwykle silnie rozwinięte zdolności komunikacyjne oraz umiejętność budowania relacji z klientem – są to cenne kompetencje, którymi warto się pochwalić przed przyszłym pracodawcą np. z branży sprzedażowej. Podobnie pracownicy call center mogą pochwalić się takimi umiejętnościami jak doskonały kontakt z klientem, praca pod presją czasu czy osiąganie celów sprzedażowych. Takie cechy pożądane są na stanowiskach związanych z obsługą klienta (np. oddział banku).
Pracodawcy obecnie bardzo cenią sobie także takie kompetencje, jak kreatywność, komunikatywność, łatwość radzeniem sobie ze stresem, umiejętność działania w zespole oraz zdolność analitycznego myślenia.
 
(źr. za inf. Randstad)
 
 
Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.