Dodaj ogłoszenie o pracy


Czwarty prom Stena Line wchodzi na trasę Gdynia - Karlskrona

Linia promowa Stena Line z Gdyni do Karlskrony uruchomiła czwarty prom pasażersko-frachtowy. W swój pierwszy rejs do Szwecji wyruszył  8 października.

Łączna liczba kursów na tej trasie zwiększy się do rekordowych 46 rejsów w obie strony tygodniowo. Stena Line posiada obecnie aż cztery jednostki obsługujące to połączenie z Gdyni: Stena Spirit, Stena Vision, Stena Baltica oraz nową Stena Nordica. Wszystkie to promy ro-pax, zabierające zarówno pasażerów, samochody osobowe, jak i jednostki frachtowe (ciężarówki, naczepy itp.). Nowy statek pomieści nawet 450 osób. Dodatkowo, dzięki linii ładunkowej o długości prawie 2 km, Stena Nordica może zabrać znaczną liczbę samochodów ciężarowych lub około 300 osobowych.
- Ogromny popyt na nasze usługi tego lata utwierdził nas w przekonaniu, że ciągle rosnący rynek potrzebuje nowych inwestycji. Dopasowanie naszych możliwości przewozowych do potrzeb naszych klientów jest dla nas priorytetem. Dlatego do floty na linii Gdynia-Karlskrona dołączamy dziś nową jednostkę – Stena Nordica. To sprawdzony i lubiany przez naszych klientów statek. Dodatkowo cieszy nas, że jest to prom ro-pax, a więc będziemy mogli zaoferować zarówno przewozy pasażerskie jak i frachtowe wszystkimi statkami na linii Gdynia-Karlskrona. - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor linii promowych na Bałtyku Południowym w Stena Line.
Stena Nordica to statek zbudowany w roku 2000, oraz kilkakrotnie modernizowany. To nowoczesna jednostka, która łączy wygodę podróżowania tak ważną dla pasażerów z dużą pojemnością frachtową. Stena Nordica jest przystosowana do wykorzystywania dwóch poziomów ramp najazdowych, co znacznie skraca czas załadunku. W ostatnich latach przestrzenie publiczne statku zostały przebudowane, a ich styl zmodernizowany. Komfortowe wnętrza cieszą oko oraz oferują wszystko, czego potrzeba w podróży. Na pokładzie pasażerowie mogą korzystać z wygodnych kabin, restauracji i baru, lub spędzić czas na pokładzie słonecznym.  Ze względu na podobną funkcjonalność do pozostałych trzech statków na trasie Gdynia-Karlskrona, Stena Nordica będzie dobrym uzupełnieniem floty na tej linii.

Linia promowa Stena Line z Gdyni do Karlskrony prom Stena Nordica:
Liczba pasażerów: 450
Czas rejsu: 10,5 godziny
Długość: 170 metrów
Szerokość: 26 metrów
Pojemność ładunkowa: 1950 m

Operator promowy Stena Line obsługuje obecnie dwie linie promowe z Polski: z Gdyni do Karlskrony oraz z Gdyni do Nynäshamn. Linia do Karlskrony w południowej Szwecji funkcjonuje już od ponad 20 lat. Natomiast linia promowa z Gdyni do Nynäshamn (port w okolicach Sztokholmu) wystartowała pod koniec 2017 roku.

(źr. Stena Line)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.