Dodaj ogłoszenie o pracy


Volvo Trucks wprowadza nowy system bezpieczeństwa dla rowerzystów i pieszych

W warunkach dużego natężenia ruchu, nawet najbardziej doświadczony kierowca ma trudności z dostrzeżeniem wszystkiego, co znajduje się wokół samochodu ciężarowego. Aby zapobiec stresującym dla kierowcy sytuacjom, Volvo Trucks wdrozyło nowy system bezpieczeństwa. Wykorzystując podwójny radar, po każdej stronie samochodu ciężarowego, system wykrywa, kiedy inni użytkownicy drogi, na przykład rowerzyści, wkraczają w obszar zagrożenia.

- Wypadek może zdarzyć się w ułamku sekundy. Nasze szeroko zakrojone badania nad wypadkami opierają się na dekadach analizowania rzeczywistych sytuacji, a ten nowy system bezpieczeństwa pomaga kierowcy zapobiegać potencjalnym kolizjom - mówi Anna Wrige Berling, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i produktów w Volvo Trucks.

Gdy ktoś znajdzie się w strefie martwego pola, układ o nazwie Side Collision Avoidance Support informuje kierowcę za pomocą czerwonego światła na odpowiednim lusterku bocznym. Jeśli kierowca zasygnalizuje zmianę pasa ruchu kierunkowskazem, czerwone światło zaczyna migać, a od strony potencjalnej kolizji rozlega się dźwięk ostrzegawczy. Kierowca zostaje zaalarmowany i może wyhamować samochód ciężarowy, umożliwiając na przykład przejazd rowerzysty.
- W Volvo Trucks naszą długoterminową wizją jest zero wypadków, a bezpieczeństwo jest podstawą wszystkiego, co robimy. Ten nowy system jest kolejnym przykładem naszych wysiłków na rzecz osiągnięcia tych celów - podsumowuje Anna Wrige.
Nowy system będzie dostępny na całym świecie w modelach Volvo FH, FM i FMX z silnikami wysokoprężnymi, gazowymi i elektrycznymi, począwszy od września tego roku. Modele Volvo FL i FE otrzymają nowy system bezpieczeństwa w 2023 r.

(źr. Volvo Trucks)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.