Dodaj ogłoszenie o pracy


Volvo Trucks rozpoczyna klienckie testy elektrycznych samochodów ciężarowych

W październiku Volvo Trucks rozpocznie testowanie w warunkach rzeczywistych całkowicie elektrycznego rozwiązania transportowego dla branży budowlanej. Dwa samochody ciężarowe o dużej ładowności zostaną dostarczone do klienta Swerock w celu spełnienia rosnącego zapotrzebowania na mniejszy hałas i emisje — szczególnie w wrażliwych obszarach miejskich.

Po udanym wprowadzeniu seryjnie produkowanych elektrycznych samochodów ciężarowych do transportu miejskiego oraz zadań komunalnych, Volvo Trucks wdraża obecnie dwa w pełni elektryczne pojazdy budowlane wraz z rozwiązaniami do ładowania, które mają zostać przetestowane przez klientów w rzeczywistych warunkach.

- Samochody ciężarowe w segmencie budowlanym zazwyczaj wymagają większej mocy i wytrzymałości niż w wielu innych segmentach, a pojazdy elektryczne nie są wyjątkiem — mówi Jonas Odermalm, wiceprezes ds. elektromobilności w Volvo Trucks. - Nasze rozwiązania komercyjne muszą spełniać wymagania w zakresie wysokiej produktywności i dyspozycyjności, zapewniając jednocześnie korzyści wynikające z obniżenia emisji i zmniejszenia hałasu, oferowane przez w pełni elektryczny układ napędowy. Testy terenowe i współpraca z klientami są ważne dla procesu rozwoju.

W ramach testów elektryczny samochód ciężarowy Volvo FM zabudowany jako betonomieszarka będzie dostarczać klientom beton. Ponadto elektryczny samochód ciężarowy Volvo FMX wyposażony w urządzenie hakowe będzie używany w większych projektach infrastrukturalnych.
Zamierzeniem projektu jest ocena możliwości wykorzystania elektrycznych samochodów ciężarowych w celu zwiększenia wydajności pracy przy jednoczesnym zmniejszeniu niekorzystnego oddziaływania na klimat. Oprócz analizy osiągów samych pojazdów, testy będą dotyczyły również całości systemu elektromobilności w celu znalezienia metod ładowania, które zapewnią wysoką produktywność. Korzyści wynikające ze stosowania pojazdów elektrycznych w środowisku miejskim zostaną oszacowane pod kątem zmniejszenia hałasu oraz bezpieczeństwa transportu i komfortu kierowcy.
- Wartość tego typu testów wynika z tego, że pomagają nam one lepiej zrozumieć działania klientów i wpływ elektryfikacji na codzienne funkcjonowanie branży, cykle jazdy, ładowność, dyspozycyjność, zasięg oraz pozostałe parametry — uwzględniając wszystkie korzyści płynące z wykorzystania cichszego i czystszego transportu - mówi Ebba Bergbom Wallin, menedżer ds. elektromobilności w Volvo Trucks.

Testowanie dwóch elektrycznych samochodów ciężarowych w rzeczywistych warunkach będzie okazją do oceny sposobu ich wykorzystania oraz wskazania potencjalnych ulepszeń, wymaganych zanim możliwe będzie szersze zastosowanie operacyjne.

- Razem z Volvo Trucks robimy duży krok w kierunku transportu przyjaznego klimatowi. To przybliży nas znacznie do przyszłych samochodów ciężarowych, które zmniejszą emisje z paliw kopalnych. Mamy już 15 hybrydowych betonomieszarek, a dzięki temu projektowi testujemy pojazdy, które są całkowicie zasilane energią elektryczną — mówi Hans Orest, kierownik oddziału w Swerock należącym do grupy PEAB.

(źr. Volvo Trucks)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.