Dodaj ogłoszenie o pracy


Projekt m2 - DB Cargo Polska współtwórcą innowacyjnego wagonu kolejowego

DB Cargo Polska w kooperacji z DB Cargo AG, w rybnickim zakładzie taboru kolejowego, wyprodukowała prototyp innowacyjnego wagonu towarowego, z modułową konstrukcją ramy i wymiennymi pudłami. To unikalna konstrukcja i jedyny tego rodzaju, najnowocześniejszy wagon w Europie.

Projekt m2 realizowany jest w ramach współpracy grupy DB Cargo AG z firmą VTG, największym w Europie właścicielem floty taboru kolejowego na wynajem. Celem projektu jest opracowanie i komercyjne wdrożenie nowych rodzajów wagonów towarowych, których konstrukcja pozwala, w prosty i ekonomiczny sposób, dostosować tabor do różnych rodzajów ładunków, a tym samym do indywidualnych potrzeb klienta.

Wyprodukowane w rybnickim warsztacie DB Cargo Polska wagony łączą w sobie wielofunkcyjność i modułowość. Konstrukcja wagonu może być dostosowywana do aktualnych wymagań – długość ramy oraz rodzaj zabudowy mogą być każdorazowo dobierane indywidualnie, zgodnie z wymaganiami klienta. Zapewnia to nadawcom ładunków dostosowane do ich potrzeb rozwiązania transportowe, a przewoźnikom możliwość szybkiej reakcji na pojawiające się oczekiwania klientów.

- Cieszę się, że DB Cargo Polska ma tak znaczny wkład w kolejny innowacyjny projekt realizowany przez grupę DB Cargo. Od wielu lat staramy się wdrażać innowacje i kreować trendy na europejskim rynku kolejowym. Stale rozwijamy naszą największą w Europie sieć do transportu pojedynczych wagonów i grup wagonowych, wyposażamy nasze wagony w sensorykę i telematykę umożliwiającą śledzenie przebiegu wagonu, ocenę stanu ładunku, a nawet wilgotności powietrza w wagonach, pracujemy nad digitalizacją i automatyzacją naszych procesów produkcyjnych – mówi Marek Staszek, prezes Zarządu DB Cargo Polska. Projekt m2 jest kolejnym naturalnym krokiem w unowocześnianiu naszych usług. Dzięki innowacyjnym wagonom będziemy w stanie zaoferować naszym klientom elastyczne usługi oraz wzmocnimy naszą pozycję konkurencyjną – dodaje.

Wagony m2 cechuje bardzo wysoka jakość wykonania. Prototypy w całości spawane były ręcznie, metodą łukową w osłonie gazów aktywnych. Do tego celu zastosowano nowatorską technologię spawalniczą umożliwiającą wykonanie złączy o grubości przekraczającej 24mm. Opracowano cztery nowe technologie spawalnicze, pozwalające na spawanie stali o podwyższonej granicy plastyczności. Do projektu wyselekcjonowano wąską grupę spawaczy, o najwyższych umiejętnościach potwierdzonych próbą roboczą złącza. Cięcie i prefabrykacja elementów składowych konstrukcji wykonywane były przy pomocy wiązki lasera, metodą cięcia plazmowego oraz cięcia wodnego.
- Nie przez przypadek nasz rybnicki zakład taboru kolejowego został wybrany na wykonawcę wagonów m2. Doskonałe zaplecze techniczne, dobra lokalizacja oraz wysokie kompetencje i umiejętności, potwierdzone wieloletnim doświadczeniem w zakresie modernizacji i remontów wagonów z Niemiec, czy realizacją nietypowych projektów jak modernizacja wagonów platform serii Snps 468, zbudowały zaufanie, co do terminowości i wysokiej jakości wykonania – mówi Robert Nowakowski, członek zarządu ds. Produkcji DB Cargo Polska – Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim koleżankom i kolegom, którzy byli zaangażowaniu w ten projekt. Cieszę się, że po raz kolejny, potwierdziliśmy nasz wysoki stopień profesjonalizmu.

Po udanej budowie wagony prototypowe poddawane są licznym testom w terenie. Aktualnie testy hamulców pod różnymi obciążeniami zostały pomyślnie zakończone. Wykonano z sukcesem również pierwsze testy dynamiczne. Następnym krokiem są testy hałasu i testy obciążenia statycznego.

(źr. DB Cargo Polska)

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.