Konto pracodawcy


Projekt m2 - DB Cargo Polska współtwórcą innowacyjnego wagonu kolejowego

DB Cargo Polska w kooperacji z DB Cargo AG, w rybnickim zakładzie taboru kolejowego, wyprodukowała prototyp innowacyjnego wagonu towarowego, z modułową konstrukcją ramy i wymiennymi pudłami. To unikalna konstrukcja i jedyny tego rodzaju, najnowocześniejszy wagon w Europie.

Projekt m2 realizowany jest w ramach współpracy grupy DB Cargo AG z firmą VTG, największym w Europie właścicielem floty taboru kolejowego na wynajem. Celem projektu jest opracowanie i komercyjne wdrożenie nowych rodzajów wagonów towarowych, których konstrukcja pozwala, w prosty i ekonomiczny sposób, dostosować tabor do różnych rodzajów ładunków, a tym samym do indywidualnych potrzeb klienta.

Wyprodukowane w rybnickim warsztacie DB Cargo Polska wagony łączą w sobie wielofunkcyjność i modułowość. Konstrukcja wagonu może być dostosowywana do aktualnych wymagań – długość ramy oraz rodzaj zabudowy mogą być każdorazowo dobierane indywidualnie, zgodnie z wymaganiami klienta. Zapewnia to nadawcom ładunków dostosowane do ich potrzeb rozwiązania transportowe, a przewoźnikom możliwość szybkiej reakcji na pojawiające się oczekiwania klientów.

- Cieszę się, że DB Cargo Polska ma tak znaczny wkład w kolejny innowacyjny projekt realizowany przez grupę DB Cargo. Od wielu lat staramy się wdrażać innowacje i kreować trendy na europejskim rynku kolejowym. Stale rozwijamy naszą największą w Europie sieć do transportu pojedynczych wagonów i grup wagonowych, wyposażamy nasze wagony w sensorykę i telematykę umożliwiającą śledzenie przebiegu wagonu, ocenę stanu ładunku, a nawet wilgotności powietrza w wagonach, pracujemy nad digitalizacją i automatyzacją naszych procesów produkcyjnych – mówi Marek Staszek, prezes Zarządu DB Cargo Polska. Projekt m2 jest kolejnym naturalnym krokiem w unowocześnianiu naszych usług. Dzięki innowacyjnym wagonom będziemy w stanie zaoferować naszym klientom elastyczne usługi oraz wzmocnimy naszą pozycję konkurencyjną – dodaje.

Wagony m2 cechuje bardzo wysoka jakość wykonania. Prototypy w całości spawane były ręcznie, metodą łukową w osłonie gazów aktywnych. Do tego celu zastosowano nowatorską technologię spawalniczą umożliwiającą wykonanie złączy o grubości przekraczającej 24mm. Opracowano cztery nowe technologie spawalnicze, pozwalające na spawanie stali o podwyższonej granicy plastyczności. Do projektu wyselekcjonowano wąską grupę spawaczy, o najwyższych umiejętnościach potwierdzonych próbą roboczą złącza. Cięcie i prefabrykacja elementów składowych konstrukcji wykonywane były przy pomocy wiązki lasera, metodą cięcia plazmowego oraz cięcia wodnego.
- Nie przez przypadek nasz rybnicki zakład taboru kolejowego został wybrany na wykonawcę wagonów m2. Doskonałe zaplecze techniczne, dobra lokalizacja oraz wysokie kompetencje i umiejętności, potwierdzone wieloletnim doświadczeniem w zakresie modernizacji i remontów wagonów z Niemiec, czy realizacją nietypowych projektów jak modernizacja wagonów platform serii Snps 468, zbudowały zaufanie, co do terminowości i wysokiej jakości wykonania – mówi Robert Nowakowski, członek zarządu ds. Produkcji DB Cargo Polska – Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim koleżankom i kolegom, którzy byli zaangażowaniu w ten projekt. Cieszę się, że po raz kolejny, potwierdziliśmy nasz wysoki stopień profesjonalizmu.

Po udanej budowie wagony prototypowe poddawane są licznym testom w terenie. Aktualnie testy hamulców pod różnymi obciążeniami zostały pomyślnie zakończone. Wykonano z sukcesem również pierwsze testy dynamiczne. Następnym krokiem są testy hałasu i testy obciążenia statycznego.

(źr. DB Cargo Polska)

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
Wieziesz ładunek do UK – pamiętaj o akredytacji w Border Force
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Fakty i mity o wykorzystaniu robotyzacji procesów w Przemyśle 4.0
reklama
230 boxów EETS zdało egzamin – po pierwsze wygoda, a po drugie ekspansja na kolejne kraje
Intermodal cały czas na wzroście, mimo że globalne problemy osłabiają rozwój tego rynku
Jak wyniki wyborów w USA wpłyną na globalny rynek nieruchomości przemysłowych?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DHL Express zrealizował już 50 lotów dostarczając szczepionki na COVID-19
Euro 6D ISC-FCM – nowa norma dla pojazdów - czy TSL ma się jej bać?
Circle K oraz PCK zorganizowali świąteczną opieką seniorów w całej Polsce
DPD Polska realizuje jedno z największych zamówień na auta elektryczne w Polsce
Dachser zrealizował 100 czarterowych lotów cargo w 2020 roku
CEVA Logistics kontynuuje ekspansję w Afryce i wzmacnia obecność w kolejnych dwóc ...
Fracht FWO zakończył rok 2020 świetnym wynikiem w project cargo i zapowiada dynami ...
Grupa Raben partnerem logistycznym Szlachetnej Paczki
Zimowy atak na K2 w ramach wyprawy InPost - #GorzkowskaInPostK2Winter
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC