Konto pracodawcy


Połączenie mocy maszyny z ludzką sprwnością - DB Schenker bada wykorzystanie egzoszkieletów

DB Schenker w kilku swoich magazynach testował zastosowanie egzoszkieletów. Dostawca usług logistycznych dąży do tego, aby odciążyć pracowników magazynów z zadań wymagających wysiłku fizycznego.

Egzoszkielety, znane również jako szkielety zewnętrzne lub roboty pomocnicze, są przenoszonymi na ciele elektromechanicznymi konstrukcjami podtrzymującymi. Są one zaprojektowane pod kątem poszczególnych stanowisk pracy i skonstruowane tak, aby wspierać pracowników magazynu podczas podnoszenia i obracania ciała. W szczególności chronione są kręgi lędźwiowe i mięśnie pleców. Obciążenie tych części ciała jest często przyczyną chorób i niezdolności do pracy.
Pilotaż projektu przeprowadzono na stanowisku kompletacji zamówień i sekwencjonowania paczek o wadze do 15 kilogramów. Pracownicy wyposażeni w egzoszkielet zdejmowali paczki z regałów magazynowych, a następnie układali je na paletach. Egzoszkielet wspierał sekwencję ruchów. W ramach Graduate Summer School na Uniwersytecie w Dortmundzie DB Schenker zaprosił do Kolonii około 20 doktorantów z różnych wydziałów. Na terenie parku dostawców dla renomowanego producenta samochodów wzięli oni udział w praktycznym teście egzoszkieletów.

- Opinie doktorantów i pracowników DB Schenker po teście były bardzo pozytywne i po raz kolejny potwierdziły, że długotrwałe użytkowanie w połączeniu z ergonomicznie zaprojektowanymi procesami logistycznymi może wpłynąć na lepszą ochronę zdrowia pracowników. W nadchodzących miesiącach będziemy szczegółowo analizować wyniki i weryfikować możliwość włączenia egzoszkieletów, optymalizując procesy w DB Schenker - powiedział Gerald Mueller, Head of Process and Efficiency Management w Schenker Deutschland AG.

Nawet w wysoce zautomatyzowanych magazynach personel jest nadal niezbędny i wykonuje wiele czynności, takich jak wyjmowanie ładunków z opakowań. Podczas gdy ogólne operacje podnoszenia towarów wykonywane są przez urządzenia jak wózki widłowe lub roboty, podejmowanie przesyłek na etapie kompletacji jest nadal zbyt skomplikowane dla technologii sterującej maszynami. Egzoszkielet jest idealnym rozwiązaniem, które łączy w sobie moc maszyny z ludzką sprawnością motoryczną.

(źr. DB Schenker)

kobiety w logistyce
Transformacje na 9. Forum Kobiet w Logistyce!?
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2021”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co, jeśli mleko się wylało…
Jak wysyłać częściej i nie płacić więcej? Hillebrand o łańcuchach dostaw w b ...
Polski Ład może zmobilizować do przejścia na samozatrudnienie?
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
reklama
Jaki szablon CV wybrać do podania o pracę w logistyce?
L4 tuż przed odejściem z pracy - jakie konsekwencje może tworzyć?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja branży transportowej a inflacja
Jakie zmiany wywoła elektromobilność w branży TSL?
Zatory płatnicze w MŚP – które branże i regiony potrzebują wsparcia?
Biznes sięga chmur
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Ruszyła budowa Prologis Park Warsaw – Żerań
Emirates inwestują 1 mld USD w nowe samoloty cargo i przebudowę samolotów pasażer ...
FedEx Express zwiększa przepustowość sieci lotniczej przed szczytem sezonu wysyłk ...
Trans.eu ogłasza nowe produkty i wielkie plany ekspansji
Konsumenci chętnie kupują w sieci „z drugiej ręki”
Valery Muyard nowym prezesem Renault Trucks Polska
Kuehne+Nagel jako pierwszy oferuje zrównoważone paliwo dla wszystkich przesyłek w ...
Boże Narodzenie – wzmożony popyt i wyjątkowe wyzwanie dla branży logistycznej
W 2021 roku elektryczna flota InPost przekroczy 300 aut
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC