Dodaj ogłoszenie o pracy


Triggo – polski pojazd elektryczny wkrótce na naszych drogach?

Polski elektryczny pojazd miejski przechodzi testy na torze i w warunkach drogowych. To kolejny krok milowy do wdrożenia produkcji i rozpoczęcia dostaw w kraju i za granicą.

Triggo to nowy elektryczny pojazd miejski zaprojektowany i zbudowany w naszym kraju. Jego unikatowa konstrukcja pozwala na pokonywanie korków i parkowanie na jednej piątej miejsca dla zwykłego samochodu. Swoje właściwości zawdzięcza konstrukcji podwozia o zmiennym rozstawie kół. Dzięki niemu przy niskich prędkościach - podczas manewrowania w korku, lub na parkingu zajmuje tylko tyle miejsca co motocykl, ale podczas jazdy z duża prędkością jest stabilny i bezpieczny jak samochód. Kierować nim może każdy posiadacz samochodowego prawa jazdy. Konstrukcja powstała w Polsce i jest rozwijana przez spółkę Triggo S.A. z siedzibą w podwarszawskich Łomiankach.
- Nasz pojazd powstał w Polsce, ale mamy międzynarodowe ambicje, a prawa własności intelektualnej radykalnie powiększają nasze szanse - mówi Rafał Budweil, prezes Triggo S.A. i autor koncepcji pojazdu. Konstrukcja została objęta międzynarodową ochroną patentową w krajach o całkowitej populacji przeszło 2,5 miliarda mieszkańców. To ogromne i perspektywiczne rynki, a po spodziewanym przyznaniu patentu w Indiach, populacja ta wzrośnie do niemal czterech miliardów - podkreśla Budweil.
Po uzyskaniu dopuszczenia do ruchu, w kwietniu tego roku, rozpoczęły się próby drogowe. Producent przystąpił również do testów pojazdu na torze, skąd pochodzi prezentowany materiał.
- Testy, czwartego już, prototypu, w pełni potwierdziły poprawność przyjętych założeń i udowodniły możliwości pojazdu. Zebrane wyniki posłużą do wprowadzenia dalszych usprawnień, które zapewnią kierowcom nie tylko sprawne narzędzie do przemieszczania się, ale niecodzienną przyjemność z jazdy. Robimy wszystko, aby pierwsi użytkownicy mogli ich doświadczyć już niedługo - mówi Budweil.

Kolejna seria prototypów ujrzy światło dzienne już na jesieni tego roku. Na pierwszą połowę przyszłego roku firma zapowiada projekty pilotażowe. Równolegle prowadzone będą działania zmierzające do wdrożenia produkcji pojazdu. Triggo nie będzie jednak można kupić. Przeznaczeniem pojazdu są intensywnie rozwijające się na świecie platformy automatycznego wynajmu pojazdów miejskich.

(źr. Triggo)

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.