Konto pracodawcy


Triggo – polski pojazd elektryczny wkrótce na naszych drogach?

Polski elektryczny pojazd miejski przechodzi testy na torze i w warunkach drogowych. To kolejny krok milowy do wdrożenia produkcji i rozpoczęcia dostaw w kraju i za granicą.

Triggo to nowy elektryczny pojazd miejski zaprojektowany i zbudowany w naszym kraju. Jego unikatowa konstrukcja pozwala na pokonywanie korków i parkowanie na jednej piątej miejsca dla zwykłego samochodu. Swoje właściwości zawdzięcza konstrukcji podwozia o zmiennym rozstawie kół. Dzięki niemu przy niskich prędkościach - podczas manewrowania w korku, lub na parkingu zajmuje tylko tyle miejsca co motocykl, ale podczas jazdy z duża prędkością jest stabilny i bezpieczny jak samochód. Kierować nim może każdy posiadacz samochodowego prawa jazdy. Konstrukcja powstała w Polsce i jest rozwijana przez spółkę Triggo S.A. z siedzibą w podwarszawskich Łomiankach.
- Nasz pojazd powstał w Polsce, ale mamy międzynarodowe ambicje, a prawa własności intelektualnej radykalnie powiększają nasze szanse - mówi Rafał Budweil, prezes Triggo S.A. i autor koncepcji pojazdu. Konstrukcja została objęta międzynarodową ochroną patentową w krajach o całkowitej populacji przeszło 2,5 miliarda mieszkańców. To ogromne i perspektywiczne rynki, a po spodziewanym przyznaniu patentu w Indiach, populacja ta wzrośnie do niemal czterech miliardów - podkreśla Budweil.
Po uzyskaniu dopuszczenia do ruchu, w kwietniu tego roku, rozpoczęły się próby drogowe. Producent przystąpił również do testów pojazdu na torze, skąd pochodzi prezentowany materiał.
- Testy, czwartego już, prototypu, w pełni potwierdziły poprawność przyjętych założeń i udowodniły możliwości pojazdu. Zebrane wyniki posłużą do wprowadzenia dalszych usprawnień, które zapewnią kierowcom nie tylko sprawne narzędzie do przemieszczania się, ale niecodzienną przyjemność z jazdy. Robimy wszystko, aby pierwsi użytkownicy mogli ich doświadczyć już niedługo - mówi Budweil.

Kolejna seria prototypów ujrzy światło dzienne już na jesieni tego roku. Na pierwszą połowę przyszłego roku firma zapowiada projekty pilotażowe. Równolegle prowadzone będą działania zmierzające do wdrożenia produkcji pojazdu. Triggo nie będzie jednak można kupić. Przeznaczeniem pojazdu są intensywnie rozwijające się na świecie platformy automatycznego wynajmu pojazdów miejskich.

(źr. Triggo)

kobiety w logistyce
WISTA policzy kobiety pracujące w gospodarce i logistyce morskiej!
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Urlopy 2021 – nowe uprawnienia pracodawcy a pracownika
Od 1 lipca zmiana samochodu osobowego na ciężarowy będzie wymagała zapłaty podat ...
Zmiany w rozliczaniu wynagrodzeń kierowców zatrzęsą rynkiem transportowym?
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Volvo FE Electric już wkrótce w polskiej dystrybucji towarów
Fracht FWO rozszerza kierunki dostaw dla ładunków ciężkich i ponadnormatywnych
Bolsius przedłuża kontrakt z Raben
Frigo Logistics operatorem produktów mrożonych Auchan Retail
Dobry początek roku w Porcie Gdynia
HSF e-commerce w jednej z najbardziej ekologicznych inwestycji SEGRO CEE
CEVA Logistics uruchamia połączenie kolejowo-promowe z Chin do Europy
Kilkadziesiąt zestawów w jednej dostawie Fracht FWO
InPost w programie polskich obligacji
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC