Konto pracodawcy


Triggo – polski pojazd elektryczny wkrótce na naszych drogach?

Polski elektryczny pojazd miejski przechodzi testy na torze i w warunkach drogowych. To kolejny krok milowy do wdrożenia produkcji i rozpoczęcia dostaw w kraju i za granicą.

Triggo to nowy elektryczny pojazd miejski zaprojektowany i zbudowany w naszym kraju. Jego unikatowa konstrukcja pozwala na pokonywanie korków i parkowanie na jednej piątej miejsca dla zwykłego samochodu. Swoje właściwości zawdzięcza konstrukcji podwozia o zmiennym rozstawie kół. Dzięki niemu przy niskich prędkościach - podczas manewrowania w korku, lub na parkingu zajmuje tylko tyle miejsca co motocykl, ale podczas jazdy z duża prędkością jest stabilny i bezpieczny jak samochód. Kierować nim może każdy posiadacz samochodowego prawa jazdy. Konstrukcja powstała w Polsce i jest rozwijana przez spółkę Triggo S.A. z siedzibą w podwarszawskich Łomiankach.
- Nasz pojazd powstał w Polsce, ale mamy międzynarodowe ambicje, a prawa własności intelektualnej radykalnie powiększają nasze szanse - mówi Rafał Budweil, prezes Triggo S.A. i autor koncepcji pojazdu. Konstrukcja została objęta międzynarodową ochroną patentową w krajach o całkowitej populacji przeszło 2,5 miliarda mieszkańców. To ogromne i perspektywiczne rynki, a po spodziewanym przyznaniu patentu w Indiach, populacja ta wzrośnie do niemal czterech miliardów - podkreśla Budweil.
Po uzyskaniu dopuszczenia do ruchu, w kwietniu tego roku, rozpoczęły się próby drogowe. Producent przystąpił również do testów pojazdu na torze, skąd pochodzi prezentowany materiał.
- Testy, czwartego już, prototypu, w pełni potwierdziły poprawność przyjętych założeń i udowodniły możliwości pojazdu. Zebrane wyniki posłużą do wprowadzenia dalszych usprawnień, które zapewnią kierowcom nie tylko sprawne narzędzie do przemieszczania się, ale niecodzienną przyjemność z jazdy. Robimy wszystko, aby pierwsi użytkownicy mogli ich doświadczyć już niedługo - mówi Budweil.

Kolejna seria prototypów ujrzy światło dzienne już na jesieni tego roku. Na pierwszą połowę przyszłego roku firma zapowiada projekty pilotażowe. Równolegle prowadzone będą działania zmierzające do wdrożenia produkcji pojazdu. Triggo nie będzie jednak można kupić. Przeznaczeniem pojazdu są intensywnie rozwijające się na świecie platformy automatycznego wynajmu pojazdów miejskich.

(źr. Triggo)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
Jak zarządzać łańcuchem dostaw po pandemii COVID-19?
Wyzwania w logistyce dla branży chemicznej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel
CEVA Logistics rozpoczęła realizację planu ekspansji w Afryce
Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory
Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów
GLS wprowadza na polski rynek rowery kurierskie
Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni beczki przed TCA w transporcie
Dachser Polska w nowej siedzibie w Strykowie k. Łodzi
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC