Konto pracodawcy


Autonomiczny transport pomiędzy centrum logistycznym a portem - to już możliwe!

Elektryczny, połączony z siecią i autonomiczny pojazd Volvo Trucks Vera wejdzie w skład zintegrowanego rozwiązania do transportu towarów z centrum logistycznego do terminalu portowego w Göteborgu, w Szwecji. Zadanie to jest wynikiem nowo nawiązanej współpracy pomiędzy Volvo Trucks i DFDS.

Celem współpracy jest zastosowanie autonomicznego pojazdu - Vera w rzeczywistych zadaniach, co umożliwi stworzenie połączonego z siecią systemu ciągłego przepływu towarów z centrum logistycznego DFDS do portowego terminala i dalszej dystrybucji na świecie. W 2018 r. Volvo Trucks zaprezentowało swoje pierwsze elektryczne, połączone z siecią i autonomiczne rozwiązanie zaprojektowane pod kątem wykonywania powtarzalnych zadań w centrach logistyki, fabrykach i portach. Pojazd Vera jest odpowiedni do precyzyjnego transportowania dużych ładunków na krótkich dystansach. - Teraz mamy szansę wdrożenia Very w idealnych warunkach i dalszego rozwijania jej możliwości do wykonywania podobnych operacji – mówi Mikael Karlsson, wiceprezes ds. rozwiązań autonomicznych w Volvo Trucks. Celem jest wdrożenie połączonego z siecią systemu składającego się z kilku pojazdów Vera monitorowanych przez wieżę kontrolną. Chodzi o umożliwienie płynnego i ciągłego przepływu towarów, stanowiącego odpowiedź na potrzeby większej efektywności, elastyczności i zrównoważonego rozwoju. Współpraca z DFDS jest pierwszym krokiem na drodze do zastosowania Very w rzeczywistych zadaniach transportowych wykonywanych na wcześniej wyznaczonych drogach publicznych w obszarze przemysłowym.  
- Chcemy znaleźć się w czołówce połączonego z siecią i autonomicznego transportu. Ta współpraca pozwoli nam stworzyć efektywne, elastyczne i ekologiczne długoterminowe rozwiązanie do przyjmowania pojazdów autonomicznych na naszym terenie, co będzie z korzyścią dla naszych klientów, środowiska i działalności – mówi Torben Carlsen, prezes i dyrektor naczelny DFDS.

Zanim autonomiczne rozwiązanie transportowe stanie się w pełni funkcjonalne, będzie nadal rozwijane pod względem technologicznym, zarządzania operacjami i dostosowań infrastruktury. Zostaną także podjęte konieczne środki ostrożności, aby spełnić społeczne wymagania dotyczące bezpiecznej drogi do transportu autonomicznego.
W miarę gromadzenia doświadczeń przez Volvo Trucks coraz bardziej możliwe staje się wykorzystanie Very w podobnych zastosowaniach, jako uzupełnienia obecnych rozwiązań transportowych.
- Transport autonomiczny o niskim poziomie hałasu i braku emisji spalin odegra w przyszłości ważną rolę w logistyce i będzie korzystny zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i społeczeństwa. Uważamy tę współpracę za ważny początek i chcemy stymulować postęp w tej dziedzinie. Prędkość Very może być ograniczona, ale nasza nie. Testy już się rozpoczęły i zamierzamy wdrożyć to rozwiązanie w najbliższych latach – dodaje Mikael Karlsson.

Informacje:
• Zadanie polega na przetransportowaniu kontenerów z centrum logistycznego DFDS w Göteborgu do portowego terminalu zgodnie z potrzebami.
• System autonomiczny jest monitorowany przez operatora w wieży kontrolnej odpowiadającego także za transport.
• Rozwiązanie jest przygotowane do wykonywania powtarzalnych przejazdów z prędkością 40 km/h.
• Dostosowania infrastruktury wchodzą w zakres implementacji całego systemu transportowego, włącznie z automatycznymi bramami na terminalach.
• Volvo Trucks i DFDS są głównymi partnerami, ale w przeprowadzeniu pierwszego zadania Very uczestniczą także inne podmioty.
• DFDS oferuje usługi promowe i transportowe w Europie i Turcji, a roczne przychody firmy wynoszą ok. 17 mld DKK. Firma zatrudnia 8000 pracowników na statkach i w biurach w 20 krajach. DFDS ma siedzibę w Kopenhadze i jest notowana na giełdzie NASDAQ w Kopenhadze.
• Inicjatywa jest realizowana przy wsparciu szwedzkiej agencji ds. innowacji Vinnova, szwedzkiego Urzędu Transportowego i szwedzkiej Agencji ds. Energii w ramach strategicznego programu FFI poświęconego badaniu pojazdów i innowacjom.

(źr. Volvo Trucks Poland)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile Polska zarobi na rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku?
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
Co czeka logistykę, produkcję i handel w 2020 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GEFCO z certyfikatem GDP dla transportu drogowego
DPD Polska partnerem logistycznym Federacji Polskich Banków Żywności
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
Nowy dyrektor pionu operacyjnego VIVE Textile Recycling
BIK w 2019 roku podpisał umowy najmu na 40 tys. mkw. powierzchni magazynowej
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
W 7R Park Tczew powstaje kolejny BTS – tym razem dla POLOmarket
Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC