Konto pracodawcy


Autonomiczny transport pomiędzy centrum logistycznym a portem - to już możliwe!

Elektryczny, połączony z siecią i autonomiczny pojazd Volvo Trucks Vera wejdzie w skład zintegrowanego rozwiązania do transportu towarów z centrum logistycznego do terminalu portowego w Göteborgu, w Szwecji. Zadanie to jest wynikiem nowo nawiązanej współpracy pomiędzy Volvo Trucks i DFDS.

Celem współpracy jest zastosowanie autonomicznego pojazdu - Vera w rzeczywistych zadaniach, co umożliwi stworzenie połączonego z siecią systemu ciągłego przepływu towarów z centrum logistycznego DFDS do portowego terminala i dalszej dystrybucji na świecie. W 2018 r. Volvo Trucks zaprezentowało swoje pierwsze elektryczne, połączone z siecią i autonomiczne rozwiązanie zaprojektowane pod kątem wykonywania powtarzalnych zadań w centrach logistyki, fabrykach i portach. Pojazd Vera jest odpowiedni do precyzyjnego transportowania dużych ładunków na krótkich dystansach. - Teraz mamy szansę wdrożenia Very w idealnych warunkach i dalszego rozwijania jej możliwości do wykonywania podobnych operacji – mówi Mikael Karlsson, wiceprezes ds. rozwiązań autonomicznych w Volvo Trucks. Celem jest wdrożenie połączonego z siecią systemu składającego się z kilku pojazdów Vera monitorowanych przez wieżę kontrolną. Chodzi o umożliwienie płynnego i ciągłego przepływu towarów, stanowiącego odpowiedź na potrzeby większej efektywności, elastyczności i zrównoważonego rozwoju. Współpraca z DFDS jest pierwszym krokiem na drodze do zastosowania Very w rzeczywistych zadaniach transportowych wykonywanych na wcześniej wyznaczonych drogach publicznych w obszarze przemysłowym.  
- Chcemy znaleźć się w czołówce połączonego z siecią i autonomicznego transportu. Ta współpraca pozwoli nam stworzyć efektywne, elastyczne i ekologiczne długoterminowe rozwiązanie do przyjmowania pojazdów autonomicznych na naszym terenie, co będzie z korzyścią dla naszych klientów, środowiska i działalności – mówi Torben Carlsen, prezes i dyrektor naczelny DFDS.

Zanim autonomiczne rozwiązanie transportowe stanie się w pełni funkcjonalne, będzie nadal rozwijane pod względem technologicznym, zarządzania operacjami i dostosowań infrastruktury. Zostaną także podjęte konieczne środki ostrożności, aby spełnić społeczne wymagania dotyczące bezpiecznej drogi do transportu autonomicznego.
W miarę gromadzenia doświadczeń przez Volvo Trucks coraz bardziej możliwe staje się wykorzystanie Very w podobnych zastosowaniach, jako uzupełnienia obecnych rozwiązań transportowych.
- Transport autonomiczny o niskim poziomie hałasu i braku emisji spalin odegra w przyszłości ważną rolę w logistyce i będzie korzystny zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i społeczeństwa. Uważamy tę współpracę za ważny początek i chcemy stymulować postęp w tej dziedzinie. Prędkość Very może być ograniczona, ale nasza nie. Testy już się rozpoczęły i zamierzamy wdrożyć to rozwiązanie w najbliższych latach – dodaje Mikael Karlsson.

Informacje:
• Zadanie polega na przetransportowaniu kontenerów z centrum logistycznego DFDS w Göteborgu do portowego terminalu zgodnie z potrzebami.
• System autonomiczny jest monitorowany przez operatora w wieży kontrolnej odpowiadającego także za transport.
• Rozwiązanie jest przygotowane do wykonywania powtarzalnych przejazdów z prędkością 40 km/h.
• Dostosowania infrastruktury wchodzą w zakres implementacji całego systemu transportowego, włącznie z automatycznymi bramami na terminalach.
• Volvo Trucks i DFDS są głównymi partnerami, ale w przeprowadzeniu pierwszego zadania Very uczestniczą także inne podmioty.
• DFDS oferuje usługi promowe i transportowe w Europie i Turcji, a roczne przychody firmy wynoszą ok. 17 mld DKK. Firma zatrudnia 8000 pracowników na statkach i w biurach w 20 krajach. DFDS ma siedzibę w Kopenhadze i jest notowana na giełdzie NASDAQ w Kopenhadze.
• Inicjatywa jest realizowana przy wsparciu szwedzkiej agencji ds. innowacji Vinnova, szwedzkiego Urzędu Transportowego i szwedzkiej Agencji ds. Energii w ramach strategicznego programu FFI poświęconego badaniu pojazdów i innowacjom.

(źr. Volvo Trucks Poland)

kobiety w logistyce
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Osoby fizyczne mają złożyć PIT do 30 kwietnia, odroczenia płatności dla pracoda ...
Koronawirus - KE opublikowała wytyczne dla transportu
Koronawirus: Jakie wyzwania stoją przed pracownikami?
Holandia wprowadza obowiązek zgłaszania pracowników delegowanych w kabotażu
Duńska płaca minimalna obejmie transport kombinowany i kabotaż
Eksport alkoholi do Rosji - Hillebrand o wymogach i znalezieniu kontrahenta
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Covid-19 – osłabienie walut wpływa na rynek nieruchomości
Jak utrzymać ciągłość łańcuchów dostaw na rynku beverage w czasach epidemii?
Potrzebne są regulacje pracy zdalnej w przepisach Kodeksu pracy
Koronawirus wymusi uregulowanie prawne pracy zdalnej?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Agility dostarcza ponad 500 ładunków do Omanu
Emirates zawiesiły większość lotów pasażerskich, połączenia cargo bez zmian
Dachser rozszerza most powietrzny do Chin
Rynek magazynowy odporny na koronawirusa?
CEVA Logistics wyczarterowała 86 frachtowców aby wesprzeć łańcuchy dostaw
Lublin w czołówce miast CEE
Grupa Fracht uruchamia regularne loty cargo na trasie Europa - USA
GEFCO Polska uruchamia regularne przewozy do Maroka
Omega Pilzno zwiększa flotę o 50 nowych ciągników siodłowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC