Konto pracodawcy


Asclepios – powstał pierwszy robot do prognozowania ryzyka transportowego

Zespół badawczo-rozwojowy firmy Everoad opracował oprogramowanie wykorzystujące Machine Learning (algorytm) do przewidywania i zarządzania ryzykiem związanym z transportem towarów. Narzędzie nazwano Asclepios. Jest to pierwsze narzędzie do minimalizacji i zarządzania ryzykiem w transporcie drogowym, które w pełni wykorzystuje potencjał Big data.

Pomysł stworzenia narzędzia wziął się z obserwacji, że problem przewidywania i zarządzania ryzykiem w ostatnich latach nie został zaadresowany w żaden znaczący sposób. Zespół badawczo-rozwojowy w Everoad postanowił zmienić paradygmat zarządzania ryzykiem ze sposobu reaktywnego na proaktywny, aby pomóc działowi spedycji określać priorytety w codziennych zadaniach i znacznie poprawić relacje z klientami.  - Spędzaliśmy nasze dni na gaszeniu pożarów. Nadszedł czas, aby korzystać z dostępnych danych, aby przewidzieć ryzyka i zagrożenia każdego transportu, zarówno po stronie nadawców, jak i przewoźników - mówi Vincent Galand, analityk biznesowy w Everoad.

Narzędzie wykorzystuje wszystkie dane zebrane podczas transportów zrealizowanych przez Everoad od momentu powstania firmy w 2016 r., aby zidentyfikować́ czynniki ryzyka, a następnie ustalić́ prawdopodobieństwo wystąpienia poszczególnych zagrożeń́ w dostawach. Algorytm tworzy profile ryzyka dla danego transportu oraz nawiguje potencjalne zagrożenia na bazie różnych profili przewozów. Samouczący się̨ algorytm pozwala każdego dnia uzyskać sklasyfikowaną listę̨ zagrożeń́ transportowych od najbardziej do najmniej ryzykownego.

Narzędzie było testowane przez trzy miesiące na zleceniach opublikowanych na platformie cyfrowej Everoad i pozwoliło na zidentyfikowanie ponad 70 proc. incydentów transportowych, jednocześnie zmniejszając ich wskaźnik o 50 proc. To wielki sukces zespołu badawczego oraz ogromne możliwości dla naszych klientów.  Opracowywane są też już nowe funkcje, które wkrótce zostaną zaimplementowane, a wśród nich znajdzie się opcja przewidywania ryzyka w czasie rzeczywistym, automatyzacja powiadomień́ i uwzględnienie większej ilości parametrów, takich jak warunki pogodowe, ruch drogowy czy sezonowość. - Nie chcemy być tylko cyfrowym aktorem w branży transportowej, chcemy ułatwiać codzienne życie naszym partnerom. Dlatego nasz zespół B&R pragnie wnieść swoje umiejętności technologiczne, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów – powiedział Maxime Legardez, założyciel i CEO Everoad.

(źr. Everoad)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile na pakiecie mobilności straci Polska?
Nadal rządzą diesle - transport drogowy w Europie musi się zmienić
Polski rynek inwestycyjny w świetnej kondycji
Wyzwania rynku dedykowanej logistyki kontraktowej – komentarz ID Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dzień Maszynisty - Koleje Mazowieckie wyszkoliły prawie 500 maszynistów
PCC ogłasza nowe połączenie kolejowe na trasie Azja - Europa
Dachser otworzył oddział w Rzeszowie
W M3 wdrożono chmurowe zarządzanie transportem - osiągnięto 35 proc. oszczędnoś ...
InPost Mansalu 2019 – do zdobycia dwa ośmiotysięczniki w ciągu jednego roku, czy ...
JF Hillebrand rozwija usługi dla enoturystyki
Zdążyć na czas – Fracht FWO Polska o transporcie wyposażenie quada na rajd w Ch ...
Połączenie mocy maszyny z ludzką sprwnością - DB Schenker bada wykorzystanie egz ...
Sprzedano część Śląskiego Centrum Logistycznego w Sosnowcu
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC