Konto pracodawcy


Asclepios – powstał pierwszy robot do prognozowania ryzyka transportowego

Zespół badawczo-rozwojowy firmy Everoad opracował oprogramowanie wykorzystujące Machine Learning (algorytm) do przewidywania i zarządzania ryzykiem związanym z transportem towarów. Narzędzie nazwano Asclepios. Jest to pierwsze narzędzie do minimalizacji i zarządzania ryzykiem w transporcie drogowym, które w pełni wykorzystuje potencjał Big data.

Pomysł stworzenia narzędzia wziął się z obserwacji, że problem przewidywania i zarządzania ryzykiem w ostatnich latach nie został zaadresowany w żaden znaczący sposób. Zespół badawczo-rozwojowy w Everoad postanowił zmienić paradygmat zarządzania ryzykiem ze sposobu reaktywnego na proaktywny, aby pomóc działowi spedycji określać priorytety w codziennych zadaniach i znacznie poprawić relacje z klientami.  - Spędzaliśmy nasze dni na gaszeniu pożarów. Nadszedł czas, aby korzystać z dostępnych danych, aby przewidzieć ryzyka i zagrożenia każdego transportu, zarówno po stronie nadawców, jak i przewoźników - mówi Vincent Galand, analityk biznesowy w Everoad.

Narzędzie wykorzystuje wszystkie dane zebrane podczas transportów zrealizowanych przez Everoad od momentu powstania firmy w 2016 r., aby zidentyfikować́ czynniki ryzyka, a następnie ustalić́ prawdopodobieństwo wystąpienia poszczególnych zagrożeń́ w dostawach. Algorytm tworzy profile ryzyka dla danego transportu oraz nawiguje potencjalne zagrożenia na bazie różnych profili przewozów. Samouczący się̨ algorytm pozwala każdego dnia uzyskać sklasyfikowaną listę̨ zagrożeń́ transportowych od najbardziej do najmniej ryzykownego.

Narzędzie było testowane przez trzy miesiące na zleceniach opublikowanych na platformie cyfrowej Everoad i pozwoliło na zidentyfikowanie ponad 70 proc. incydentów transportowych, jednocześnie zmniejszając ich wskaźnik o 50 proc. To wielki sukces zespołu badawczego oraz ogromne możliwości dla naszych klientów.  Opracowywane są też już nowe funkcje, które wkrótce zostaną zaimplementowane, a wśród nich znajdzie się opcja przewidywania ryzyka w czasie rzeczywistym, automatyzacja powiadomień́ i uwzględnienie większej ilości parametrów, takich jak warunki pogodowe, ruch drogowy czy sezonowość. - Nie chcemy być tylko cyfrowym aktorem w branży transportowej, chcemy ułatwiać codzienne życie naszym partnerom. Dlatego nasz zespół B&R pragnie wnieść swoje umiejętności technologiczne, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów – powiedział Maxime Legardez, założyciel i CEO Everoad.

(źr. Everoad)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile Polska zarobi na rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku?
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
Co czeka logistykę, produkcję i handel w 2020 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GEFCO z certyfikatem GDP dla transportu drogowego
DPD Polska partnerem logistycznym Federacji Polskich Banków Żywności
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
Nowy dyrektor pionu operacyjnego VIVE Textile Recycling
BIK w 2019 roku podpisał umowy najmu na 40 tys. mkw. powierzchni magazynowej
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
W 7R Park Tczew powstaje kolejny BTS – tym razem dla POLOmarket
Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC