Konto pracodawcy


Asclepios – powstał pierwszy robot do prognozowania ryzyka transportowego

Zespół badawczo-rozwojowy firmy Everoad opracował oprogramowanie wykorzystujące Machine Learning (algorytm) do przewidywania i zarządzania ryzykiem związanym z transportem towarów. Narzędzie nazwano Asclepios. Jest to pierwsze narzędzie do minimalizacji i zarządzania ryzykiem w transporcie drogowym, które w pełni wykorzystuje potencjał Big data.

Pomysł stworzenia narzędzia wziął się z obserwacji, że problem przewidywania i zarządzania ryzykiem w ostatnich latach nie został zaadresowany w żaden znaczący sposób. Zespół badawczo-rozwojowy w Everoad postanowił zmienić paradygmat zarządzania ryzykiem ze sposobu reaktywnego na proaktywny, aby pomóc działowi spedycji określać priorytety w codziennych zadaniach i znacznie poprawić relacje z klientami.  - Spędzaliśmy nasze dni na gaszeniu pożarów. Nadszedł czas, aby korzystać z dostępnych danych, aby przewidzieć ryzyka i zagrożenia każdego transportu, zarówno po stronie nadawców, jak i przewoźników - mówi Vincent Galand, analityk biznesowy w Everoad.

Narzędzie wykorzystuje wszystkie dane zebrane podczas transportów zrealizowanych przez Everoad od momentu powstania firmy w 2016 r., aby zidentyfikować́ czynniki ryzyka, a następnie ustalić́ prawdopodobieństwo wystąpienia poszczególnych zagrożeń́ w dostawach. Algorytm tworzy profile ryzyka dla danego transportu oraz nawiguje potencjalne zagrożenia na bazie różnych profili przewozów. Samouczący się̨ algorytm pozwala każdego dnia uzyskać sklasyfikowaną listę̨ zagrożeń́ transportowych od najbardziej do najmniej ryzykownego.

Narzędzie było testowane przez trzy miesiące na zleceniach opublikowanych na platformie cyfrowej Everoad i pozwoliło na zidentyfikowanie ponad 70 proc. incydentów transportowych, jednocześnie zmniejszając ich wskaźnik o 50 proc. To wielki sukces zespołu badawczego oraz ogromne możliwości dla naszych klientów.  Opracowywane są też już nowe funkcje, które wkrótce zostaną zaimplementowane, a wśród nich znajdzie się opcja przewidywania ryzyka w czasie rzeczywistym, automatyzacja powiadomień́ i uwzględnienie większej ilości parametrów, takich jak warunki pogodowe, ruch drogowy czy sezonowość. - Nie chcemy być tylko cyfrowym aktorem w branży transportowej, chcemy ułatwiać codzienne życie naszym partnerom. Dlatego nasz zespół B&R pragnie wnieść swoje umiejętności technologiczne, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów – powiedział Maxime Legardez, założyciel i CEO Everoad.

(źr. Everoad)

kobiety w logistyce
8. Forum Kobiet w Logistyce już 20 maja!
Women in Work Index 2019 – Polska na 8. miejscu w rankingu PwC
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Jak sprzedać ofertę pracy dla handlowca?
Koszty wdrożenia cyfrowego tacho
Czwarta zmiana – co wiedzieć powinieneś o cyfrowym tachografie
Uwaga na świąteczne zakazy ruchu dla ciężarówek w UE!
Czym firmy z sektora MŚP motywują swoich pracowników?
Dmuchanie w gwizdek, czyli jak walczyć z oszustwami i korupcją w firmie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Spada liczba upadłości firm
10 lat sukcesu rynku magazynowego we Wrocławiu i co dalej?
HR-owcy w Polsce nie znają pojęcia wellbeing!
Europosłowie przegłosowali tachografy w busach
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
To jest jubileusz – 175 lat JF Hillebrand na rynku logistyki alkoholi i napojów!
Raben zwiększa udziały i wzmacnia pozycję na rynku włoskim
Urządzenia ratownicze z Polski na Tasmanię – ciekawa dostawa Agility Logistics
Grupa Gefco rozwija współpracę z BWI
Ruszyła budowa 7R Park Rzeszów
InPost otwiera kolejną sortownię
Wyniki UPS za pierwszy kwartał 2019
ID Logistics rozszerza współpracę z Volkswagenem
DPD Strefa Paczki w strukturach DPD Polska
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC