Dodaj ogłoszenie o pracy


Asclepios – powstał pierwszy robot do prognozowania ryzyka transportowego

Zespół badawczo-rozwojowy firmy Everoad opracował oprogramowanie wykorzystujące Machine Learning (algorytm) do przewidywania i zarządzania ryzykiem związanym z transportem towarów. Narzędzie nazwano Asclepios. Jest to pierwsze narzędzie do minimalizacji i zarządzania ryzykiem w transporcie drogowym, które w pełni wykorzystuje potencjał Big data.

Pomysł stworzenia narzędzia wziął się z obserwacji, że problem przewidywania i zarządzania ryzykiem w ostatnich latach nie został zaadresowany w żaden znaczący sposób. Zespół badawczo-rozwojowy w Everoad postanowił zmienić paradygmat zarządzania ryzykiem ze sposobu reaktywnego na proaktywny, aby pomóc działowi spedycji określać priorytety w codziennych zadaniach i znacznie poprawić relacje z klientami.  - Spędzaliśmy nasze dni na gaszeniu pożarów. Nadszedł czas, aby korzystać z dostępnych danych, aby przewidzieć ryzyka i zagrożenia każdego transportu, zarówno po stronie nadawców, jak i przewoźników - mówi Vincent Galand, analityk biznesowy w Everoad.

Narzędzie wykorzystuje wszystkie dane zebrane podczas transportów zrealizowanych przez Everoad od momentu powstania firmy w 2016 r., aby zidentyfikować́ czynniki ryzyka, a następnie ustalić́ prawdopodobieństwo wystąpienia poszczególnych zagrożeń́ w dostawach. Algorytm tworzy profile ryzyka dla danego transportu oraz nawiguje potencjalne zagrożenia na bazie różnych profili przewozów. Samouczący się̨ algorytm pozwala każdego dnia uzyskać sklasyfikowaną listę̨ zagrożeń́ transportowych od najbardziej do najmniej ryzykownego.

Narzędzie było testowane przez trzy miesiące na zleceniach opublikowanych na platformie cyfrowej Everoad i pozwoliło na zidentyfikowanie ponad 70 proc. incydentów transportowych, jednocześnie zmniejszając ich wskaźnik o 50 proc. To wielki sukces zespołu badawczego oraz ogromne możliwości dla naszych klientów.  Opracowywane są też już nowe funkcje, które wkrótce zostaną zaimplementowane, a wśród nich znajdzie się opcja przewidywania ryzyka w czasie rzeczywistym, automatyzacja powiadomień́ i uwzględnienie większej ilości parametrów, takich jak warunki pogodowe, ruch drogowy czy sezonowość. - Nie chcemy być tylko cyfrowym aktorem w branży transportowej, chcemy ułatwiać codzienne życie naszym partnerom. Dlatego nasz zespół B&R pragnie wnieść swoje umiejętności technologiczne, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów – powiedział Maxime Legardez, założyciel i CEO Everoad.

(źr. Everoad)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.