Volvo Trucks wprowadza na rynek Volvo FH z technologią I-Save. Połączenie nowego silnika D13TC ze zmodernizowanymi funkcjami oszczędzania paliwa może obniżyć jego koszt nawet o 7 proc. w przewozach długodystansowych – bez uszczerbku dla właściwości jezdnych.
Zapotrzebowanie na usługi transportowe w Europie rośnie, a samochody ciężarowe pokonują coraz większe odległości. Jednocześnie operatorzy transportu stają w obliczu rosnących cen oleju napędowego, które silnie oddziałują na rentowność. - Naszą odpowiedzią na to wyzwanie jest Volvo FH I-Save. Jest to kompletne rozwiązanie, które łączy w sobie naszą najnowszą technologię i znacznie obniża zużycie paliwa w przewozach długodystansowych. I to bez uszczerbku dla właściwości jezdnych – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Najważniejszym elementem nowego Volvo FH I-Save jest najnowocześniejszy silnik D13TC – najbardziej ekonomiczny z dotychczasowych silników Volvo Trucks do przewozów długodystansowych. Posiada tłoki z opatentowanym wnętrzem w kształcie fali, co poprawia spalanie i zwiększa wydajność, kierując ciepło i energię do środka cylindrów. Nadmiar energii w spalinach jest następnie wykorzystywany do napędzania silnika przez dodatkową turbinę w układzie wydechowym - moduł Turbo Compound.
Silnik D13TC wytwarza do 300 Nm dodatkowego momentu obrotowego, co oznacza, że do utrzymania stałej prędkości podczas jazdy autostradowej potrzeba mniejszej liczby przyspieszeń i mniej paliwa. To idealne rozwiązanie dla firm oferujących przewozy długodystansowe. Do innych cech technologii I-Save należą nowe, paliwooszczędne osie tylne, zmodernizowany system I-See wykorzystujący mapy, który analizuje nachylenia drogi przed pojazdem i dostosowuje do nich jazdę oraz oprogramowanie do zmiany biegów zoptymalizowane pod kątem przejazdów na długich trasach. Wspólne efekty działania tych produktów i usług mogą doprowadzić do nawet 7% oszczędności paliwa w porównaniu z silnikiem D13 Euro 6 Step D.- Każdy aspekt systemu I-Save dostosowaliśmy do potrzeb przewoźników długodystansowych, szczególnie tych wykonujących ponad 120 000 km rocznie – mówi Mats Franzén, Powertrain Strategy Director w Volvo Trucks. - Im dłuższe trasy, tym większe są potencjalne oszczędności. To potężny silnik, który zapewnia płynną i niezwykle ekonomiczną jazdę.
Volvo FH I-Save jest dostępne na rynkach europejskich od 11 marca 2019 r.
(źr. Volvo Trucks)