Konto pracodawcy


Pierwsze elektryczne ciężarówki Volvo już we flotach firm transportowych

W lutym Volvo Trucks dostarczyło swoje pierwsze w pełni elektryczne samochody ciężarowe – śmieciarkę oraz pojazd dystrybucyjny. Ich odbiorcą są przedsiębiorstwa ze Szwecji - komunalne Renova oraz DB Schenker i jej lokalny podwykonawca TGM.

Samochody ciężarowe Volvo FL Electric należą do pilotażowej partii pojazdów opracowanych we współpracy z wybranymi klientami. Ograniczona ilościowo seryjna produkcja Volvo FL Electric oraz siostrzanego modelu Volvo FE Electric, przeznaczonych na rynki europejskie, rozpocznie się w drugiej połowie 2019 r. Brak generowanego przez silnik spalinowy hałasu oraz zerowa emisja spalin przyczyniają się do poprawy warunków pracy kierowcy oraz utrzymania czystszego i cichszego środowiska miejskiego.

Kierowcy wyznaczeni do prowadzenia pojazdów elektrycznych mieli możliwość ich wypróbowania jeszcze przed dostawą, w ramach szkolenia. – Największe wrażenie wywarł na nich układ napędowy, zapewniający dynamiczne przyspieszanie i niski poziom hałasu – relacjonuje Roger Alm, prezes Volvo Trucks. – Będziemy dalej rozwijać naszą ofertę w obszarze rozwiązań zelektryfikowanych. Jednocześnie systematycznie zmniejszamy oddziaływanie klimatyczne i środowiskowe naszych pojazdów zasilanych olejem napędowym i gazem, wprowadzając układy napędowe o wysokiej sprawności – konkluduje prezes Volvo Trucks.

Volvo FL Electric i Volvo FE Electric zostały opracowane z myślą o transporcie dystrybucyjnym, wywozie odpadów oraz innych zastosowaniach w transporcie miejskim. Dopuszczalna masa całkowita Volvo FL Electric wynosi 16 ton, a Volvo FE Electric – 27 ton.

(źr. Volvo Trucks)

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
Brexit w transporcie: sytuacja się normuje?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Hillebrand uruchomił procesy recyklingu flexitanków
Piotr Hrebieniuk szefem produktu w Omnipack
Poczta Polska wdraża nową strategię – ma być szybka i nowoczesna
Rynek kurierski gotowy na większą skalę przesyłek e-commerce?
COVID-19 wyprzedza wszystkie inne ryzyka biznesowe!
Fracht FWO Polska ogłasza kolejne rekrutacje i przedstawia kierunki rozwoju
Wzrost zadłużenia na rynku KEP - średnio dłużnik z tej branży ma do oddania ok. ...
CHEP i Zbyszko rozszerzają współpracę
Poczta Polska zbuduje swój hub w Porcie Solidarność (CPK)
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC