Konto pracodawcy


Pierwsze elektryczne ciężarówki Volvo już we flotach firm transportowych

W lutym Volvo Trucks dostarczyło swoje pierwsze w pełni elektryczne samochody ciężarowe – śmieciarkę oraz pojazd dystrybucyjny. Ich odbiorcą są przedsiębiorstwa ze Szwecji - komunalne Renova oraz DB Schenker i jej lokalny podwykonawca TGM.

Samochody ciężarowe Volvo FL Electric należą do pilotażowej partii pojazdów opracowanych we współpracy z wybranymi klientami. Ograniczona ilościowo seryjna produkcja Volvo FL Electric oraz siostrzanego modelu Volvo FE Electric, przeznaczonych na rynki europejskie, rozpocznie się w drugiej połowie 2019 r. Brak generowanego przez silnik spalinowy hałasu oraz zerowa emisja spalin przyczyniają się do poprawy warunków pracy kierowcy oraz utrzymania czystszego i cichszego środowiska miejskiego.

Kierowcy wyznaczeni do prowadzenia pojazdów elektrycznych mieli możliwość ich wypróbowania jeszcze przed dostawą, w ramach szkolenia. – Największe wrażenie wywarł na nich układ napędowy, zapewniający dynamiczne przyspieszanie i niski poziom hałasu – relacjonuje Roger Alm, prezes Volvo Trucks. – Będziemy dalej rozwijać naszą ofertę w obszarze rozwiązań zelektryfikowanych. Jednocześnie systematycznie zmniejszamy oddziaływanie klimatyczne i środowiskowe naszych pojazdów zasilanych olejem napędowym i gazem, wprowadzając układy napędowe o wysokiej sprawności – konkluduje prezes Volvo Trucks.

Volvo FL Electric i Volvo FE Electric zostały opracowane z myślą o transporcie dystrybucyjnym, wywozie odpadów oraz innych zastosowaniach w transporcie miejskim. Dopuszczalna masa całkowita Volvo FL Electric wynosi 16 ton, a Volvo FE Electric – 27 ton.

(źr. Volvo Trucks)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile Polska zarobi na rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku?
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
Co czeka logistykę, produkcję i handel w 2020 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GEFCO z certyfikatem GDP dla transportu drogowego
DPD Polska partnerem logistycznym Federacji Polskich Banków Żywności
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
Nowy dyrektor pionu operacyjnego VIVE Textile Recycling
BIK w 2019 roku podpisał umowy najmu na 40 tys. mkw. powierzchni magazynowej
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
W 7R Park Tczew powstaje kolejny BTS – tym razem dla POLOmarket
Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC