Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowe usprawnienia w autach Volvo Trucks oszczędzają coraz więcej paliwa

Zmodernizowane silniki wysokoprężne D11 i D13 Volvo Trucks, przeznaczone do pojazdów Volvo FH, FM i FMX, spełniają nową normę emisji spalin Euro 6 Step D i zawierają w sobie szereg udoskonaleń, dzięki którym operatorzy transportu mogą zmniejszyć koszty paliwa.

– Mając świadomość, że koszty paliwa mogą stanowić nawet jedną trzecią całkowitych kosztów działalności firmy transportowej, dokładamy wszelkich starań, by znajdować coraz to nowsze sposoby na ograniczenie zużycia paliwa w naszych samochodach ciężarowych – mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks. – Tym razem wprowadzenie kilku drobnych zmian przełożyło się na znaczne oszczędności dla naszych klientów, bez kompromisu pod względem wydajności i osiągów.

Nowa norma Euro 6 Step D koncentruje się na zagwarantowaniu zgodności z wymaganiami w zakresie emisji spalin w trakcie regularnego użytkowania pojazdów. Volvo Trucks  spełniło tę bardziej rygorystyczną normę m.in. poprzez zastosowanie nowego oprogramowania oraz nowych powłok w układzie oczyszczana spalin.
W zmodernizowanym silniku wysokoprężnym D13 wprowadzono także nowy gatunek oleju smarującego klasy VDS-5 o małej lepkości oraz nowe pierścienie zgarniające tłoków, co przełożyło się na zmniejszenie tarcia wewnętrznego i zużycia paliwa. Dodatkowo w wersji silnika o mocy 500 KM zwiększono stopień sprężania do poziomu identycznego jak w jednostkach o mocy 460 i 420 KM.

Funkcja I-See bazująca na mapach analizuje topografię drogi przed pojazdem i dostosowuje do niej wybór biegu, przyspieszanie i hamowanie silnikiem. Została zaprojektowana tak, by w maksymalnym stopniu wykorzystywać energię kinetyczną samochodu ciężarowego. Również funkcję I-See poddano zmianom, polegającym m.in. na zaimplementowaniu nowej strategii wyboru przełożeń oraz selektywnego swobodnego wybiegu pojazdu w celu skuteczniejszego wykorzystania funkcji wolnego koła I-Roll. – Wszystkie te udoskonalenia ułatwią naszym klientów spełnienie nowych przepisów dotyczących emisji spalin, zapewniając jednocześnie lepszą ekonomikę paliwową naszych samochodów ciężarowych Volvo FH,  FM i FMX – mówi Claes Nilsson.

Zmodernizowane silniki pojawią się w ofercie pod koniec grudnia 2018 r.

(źr. Volvo Trucks Poland)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.