Konto pracodawcy


Volvo Trucks gotowe do wdrożenia nowego rozwiązaniem transportowego!?

Rosnąca konsumpcja, szybki rozwój handlu internetowego i powszechny niedobór kierowców generują coraz wyższe wymagania dotyczące efektywności rozwiązań transportowych. Volvo Trucks znalazło na to sposób - nowy rodzaj rozwiązania transportowego, opartego na autonomicznych samochodach ciężarowych z napędem elektrycznym.

– Pełny potencjał branży transportowej wciąż nie jest wykorzystywany. Wszystko na to wskazuje, że w ciągu następnej dekady globalne zapotrzebowanie na transport nadal będzie rosnąć – i to zdecydowanie. Jeżeli mamy skutecznie sprostać temu zapotrzebowaniu, musimy znaleźć nowe rozwiązania. System transportowy, który aktualnie opracowujemy, może być istotnym uzupełnieniem dzisiejszych rozwiązań transportowych i pomóc w uporaniu się z wyzwaniami, przed jakimi stoi społeczeństwo, firmy transportowe i nabywcy transportu – mów prezes Volvo Trucks, Claes Nilsson.

Proponowane przez Volvo Trucks rozwiązanie transportowe jest tworzone z myślą o realizacji regularnych, powtarzalnych zadań transportowych, charakteryzujących się stosunkowo krótkimi odległościami, dużym wolumenem oraz wysoką precyzją dostaw. Typowe przykłady to przewozy w ramach danych centrów logistycznych ale możliwe są także inne zastosowania. – Nasz system można potraktować jako rozszerzenie zaawansowanych rozwiązań logistycznych, które już dziś są wdrażane w wielu branżach. Ponieważ korzystamy z pojazdów autonomicznych, z zerową emisją spalin i bezgłośnych, ich użytkowanie może odbywać się zarówno w dzień, jak i w nocy. Rozwiązanie obejmuje istniejącą infrastrukturę drogową i jednostki transportowe, co ułatwi odzyskanie poniesionych kosztów oraz umożliwi integrację z istniejącymi systemami transportowymi – wyjaśnia Mikael Karlsson, wiceprezes Volvo Trucks ds. rozwiązań autonomicznych.
Transport jest realizowany za pomocą autonomicznych pojazdów elektrycznych skomunikowanych z chmurą danych oraz centrum kontrolnym. Pojazdy są wyposażone w nowoczesne, skuteczne systemy autonomicznej jazdy. Określają własną pozycję na drodze z dokładnością do centymetrów, dokładnie monitorują i analizują poczynania innych użytkowników drogi, a następnie wysoce precyzyjnie reagują na sytuację. Centrum kontrolne bezustannie monitoruje operacje transportowe, nadzorując pozycję każdego pojazdu, stan akumulatorów, ładunek, wymagania dotyczące obsługi technicznej i szereg innych parametrów. Tempo transportu jest dostosowywane do obsługiwanych procesów produkcyjnych, tak aby uniknąć niepotrzebnego oczekiwania i zapewnić wymaganą precyzję dostaw. Taki sposób działania pozwala zminimalizować straty w postaci nadmiernych zapasów i zwiększyć ogólną dyspozycyjność. Pojazdy obsługujące tę samą trasę współdziałają ze sobą w celu optymalizacji przepływu towarów.

W najbliższej przyszłości prezentowane rozwiązanie transportowe Volvo Trucks będzie dopracowywane we współpracy z wybranym klientami w wytypowanych, priorytetowych zastosowaniach.

Co charakteryzuje nowe rozwiązanie transportowe:
• nowy rodzaj rozwiązania transportowego przeznaczony jest do realizacji powtarzalnych zadań transportowych między stałymi punktami, które ma być uzupełnieniem obecnych rozwiązań.
• kompletne rozwiązanie transportowe obejmuje skomunikowane, autonomiczne pojazdy elektryczne oraz centrum kontrolne transportu.
• pojazdy mają postać ciągnika siodłowego przystosowanego do łączenia ze współczesnymi naczepami.
• napęd jest w całości elektryczny, co oznacza zerową emisję spalin i niski poziom hałasu. Układ napędowy i zestaw akumulatorów są tego samego rodzaju, jak we współczesnych elektrycznych samochodach ciężarowych Volvo Trucks.

(red./źr. Volvo Trucks)

kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Rząd wprowadza pakiet Slim VAT – co to oznacza dla przedsiębiorców?
Co to jest SENT i jak wygląda monitorowanie pojazdów?
Pakiet mobilności i jego możliwe konsekwencje
Oszczędność Volvo FH z I-Save wynosi nawet do 10 procent
Trzy dni na zwrot środków z rachunku VAT – idą zmiany w split payment
Dodatkowe 2 h jazdy na zjazd do domu – czyli art. 12 Rozporządzenia 561/2006
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy akcyzowa pułapka wstrząśnie branżą olejów smarowych?
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Aż 95 proc. Polaków chce kaucji za opakowania po napojach – czy rząd wprowadzi t ...
Poczta Polska przywróciła obsługę przesyłek do Gruzji i Tajwanu
Szczepionka na Covid-19 w IV kwartale 2020? – DHL już opracował jej łańcuch dos ...
reklama
Podróż z jednym boxem EETS
Delta Trans zakończyła wdrażanie systemu WMS
Prologis podnosi standardy w obszarze ochrony środowiska - Raport ESG 2019
King of Innovation – międzynarodowy sukces ID Logistics Polska
Speedmail wprowadza GPS on-line do przesyłek listowych
GLS Poland z certyfikatem Great Place to Work
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC