Konto pracodawcy


Volvo Trucks gotowe do wdrożenia nowego rozwiązaniem transportowego!?

Rosnąca konsumpcja, szybki rozwój handlu internetowego i powszechny niedobór kierowców generują coraz wyższe wymagania dotyczące efektywności rozwiązań transportowych. Volvo Trucks znalazło na to sposób - nowy rodzaj rozwiązania transportowego, opartego na autonomicznych samochodach ciężarowych z napędem elektrycznym.

– Pełny potencjał branży transportowej wciąż nie jest wykorzystywany. Wszystko na to wskazuje, że w ciągu następnej dekady globalne zapotrzebowanie na transport nadal będzie rosnąć – i to zdecydowanie. Jeżeli mamy skutecznie sprostać temu zapotrzebowaniu, musimy znaleźć nowe rozwiązania. System transportowy, który aktualnie opracowujemy, może być istotnym uzupełnieniem dzisiejszych rozwiązań transportowych i pomóc w uporaniu się z wyzwaniami, przed jakimi stoi społeczeństwo, firmy transportowe i nabywcy transportu – mów prezes Volvo Trucks, Claes Nilsson.

Proponowane przez Volvo Trucks rozwiązanie transportowe jest tworzone z myślą o realizacji regularnych, powtarzalnych zadań transportowych, charakteryzujących się stosunkowo krótkimi odległościami, dużym wolumenem oraz wysoką precyzją dostaw. Typowe przykłady to przewozy w ramach danych centrów logistycznych ale możliwe są także inne zastosowania. – Nasz system można potraktować jako rozszerzenie zaawansowanych rozwiązań logistycznych, które już dziś są wdrażane w wielu branżach. Ponieważ korzystamy z pojazdów autonomicznych, z zerową emisją spalin i bezgłośnych, ich użytkowanie może odbywać się zarówno w dzień, jak i w nocy. Rozwiązanie obejmuje istniejącą infrastrukturę drogową i jednostki transportowe, co ułatwi odzyskanie poniesionych kosztów oraz umożliwi integrację z istniejącymi systemami transportowymi – wyjaśnia Mikael Karlsson, wiceprezes Volvo Trucks ds. rozwiązań autonomicznych.
Transport jest realizowany za pomocą autonomicznych pojazdów elektrycznych skomunikowanych z chmurą danych oraz centrum kontrolnym. Pojazdy są wyposażone w nowoczesne, skuteczne systemy autonomicznej jazdy. Określają własną pozycję na drodze z dokładnością do centymetrów, dokładnie monitorują i analizują poczynania innych użytkowników drogi, a następnie wysoce precyzyjnie reagują na sytuację. Centrum kontrolne bezustannie monitoruje operacje transportowe, nadzorując pozycję każdego pojazdu, stan akumulatorów, ładunek, wymagania dotyczące obsługi technicznej i szereg innych parametrów. Tempo transportu jest dostosowywane do obsługiwanych procesów produkcyjnych, tak aby uniknąć niepotrzebnego oczekiwania i zapewnić wymaganą precyzję dostaw. Taki sposób działania pozwala zminimalizować straty w postaci nadmiernych zapasów i zwiększyć ogólną dyspozycyjność. Pojazdy obsługujące tę samą trasę współdziałają ze sobą w celu optymalizacji przepływu towarów.

W najbliższej przyszłości prezentowane rozwiązanie transportowe Volvo Trucks będzie dopracowywane we współpracy z wybranym klientami w wytypowanych, priorytetowych zastosowaniach.

Co charakteryzuje nowe rozwiązanie transportowe:
• nowy rodzaj rozwiązania transportowego przeznaczony jest do realizacji powtarzalnych zadań transportowych między stałymi punktami, które ma być uzupełnieniem obecnych rozwiązań.
• kompletne rozwiązanie transportowe obejmuje skomunikowane, autonomiczne pojazdy elektryczne oraz centrum kontrolne transportu.
• pojazdy mają postać ciągnika siodłowego przystosowanego do łączenia ze współczesnymi naczepami.
• napęd jest w całości elektryczny, co oznacza zerową emisję spalin i niski poziom hałasu. Układ napędowy i zestaw akumulatorów są tego samego rodzaju, jak we współczesnych elektrycznych samochodach ciężarowych Volvo Trucks.

(red./źr. Volvo Trucks)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile na pakiecie mobilności straci Polska?
Nadal rządzą diesle - transport drogowy w Europie musi się zmienić
Polski rynek inwestycyjny w świetnej kondycji
Wyzwania rynku dedykowanej logistyki kontraktowej – komentarz ID Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dzień Maszynisty - Koleje Mazowieckie wyszkoliły prawie 500 maszynistów
PCC ogłasza nowe połączenie kolejowe na trasie Azja - Europa
Dachser otworzył oddział w Rzeszowie
W M3 wdrożono chmurowe zarządzanie transportem - osiągnięto 35 proc. oszczędnoś ...
InPost Mansalu 2019 – do zdobycia dwa ośmiotysięczniki w ciągu jednego roku, czy ...
JF Hillebrand rozwija usługi dla enoturystyki
Zdążyć na czas – Fracht FWO Polska o transporcie wyposażenie quada na rajd w Ch ...
Połączenie mocy maszyny z ludzką sprwnością - DB Schenker bada wykorzystanie egz ...
Sprzedano część Śląskiego Centrum Logistycznego w Sosnowcu
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC