Konto pracodawcy


Volvo Trucks wprowadza nowy interfejs usług cyfrowych

Nowy portal skupiający cyfrowe usługi i funkcje w ramach jednolitego interfejsu - Volvo Connect, klienci Volvo Trucks będą mogli w pełni wykorzystać zalety cyfryzacji i komunikacji.

Szeroki zestaw usług elektronicznych i zdalnych został zgrupowany w jednym, przyjaznym dla użytkownika portalu - Volvo Connect. System zostanie uruchomiony we wrześniu 2018 r. Będzie regularnie rozwijany i aktualizowany w nadchodzących latach. – Poza zarządzaniem flotą i planowaniem obsługi technicznej, wspieranych będzie wiele innych aspektów działalności transportowej, w tym dotyczących administracji i przestrzegania przepisów prawa. Volvo Connect będzie także platformą sprzedaży, umożliwiającą zamawianie i aktywację dodatkowych usług. Użytkownicy zyskają możliwość dostosowania interfejsu do własnych potrzeb, tak aby najważniejsze dla nich informacje i usługi były szybko i łatwo dostępne - wyjaśnia Carina Holm, menedżer projektu ds. Volvo Connect.

Dane w chmurze
Dodatkowo Volvo Trucks wprowadza Data Access (dostęp do danych w chmurze), umożliwiające przechowywanie danych pojazdu i dostęp do nich za pośrednictwem chmury, w oparciu o protokół rFMS (Remote FMS). Dzięki temu możliwa jest integracja tych danych z systemami administracyjnymi klienta i wykorzystywanie ich w celu zarządzania flotą bez względu na markę i model pojazdu. W grupie pozostałych wdrażanych usług cyfrowych znajduje się m.in. Dynafleet Safety Service (Raport Bezpieczeństwa Dynafleet) – ułatwiający klientowi monitorowanie stylu jazdy kierowców i działania aktywnych systemów bezpieczeństwa – oraz Vehicle Status (Stan Pojazdu) – nadzorujący kluczowe podzespoły pojazdu w celu łatwiejszej identyfikacji potencjalnych usterek, które mogą wymagać naprawy natychmiastowej lub podczas następnej obsługi technicznej.
– Nowe platformy programowe, np. w obszarach współużytkowania pojazdów czy planowania podróży, kreują nowe modele biznesowe i zachowania konsumenckie – mówi Karin Falk, wiceprezes ds. usług i cech użytkowych. – We współczesnej branży transportowej ciągle istnieje duży potencjał w zakresie zwiększenia przejrzystości, efektywności i wydajności. Połączenie komunikacji z analizą danych otwiera nowe możliwości wspierania naszych klientów.
Biorąc pod uwagą szybkie tempo zmian, portal Volvo Connect został pomyślany jako rozwiązanie długofalowe. W miarę udostępniania kolejnych funkcji i informacji oraz opracowywania nowych cyfrowych usług, zarówno przez Volvo Trucks, partnerów branżowych, jak i zewnętrznych dostawców oprogramowania. Wprowadzanie Volvo Connect i powiązanych z nim usług na poszczególnych rynkach będzie przebiegać według indywidualnych harmonogramów.
Volvo Connect grupuje cyfrowe i zdalne usługi w ramach wspólnego interfejsu, ułatwiając tym samym dostęp do danych, wiadomości i funkcji niezbędnych do efektywnego, bieżącego zarządzania działalnością. Oto przykłady funkcji, jakie zostaną udostępnione:
•    Dynafleet, nowo zaktualizowana wersja opracowanego przez Volvo Trucks systemu zarządzania flotą.
•    Kalendarz Serwisowy, aplikacja do przeglądania harmonogramu planowej obsługi technicznej pojazdu.
•    Dostęp do Danych, nowa usługa, umożliwiająca przechowywanie danych pojazdu i dostęp do nich za pośrednictwem chmury.
•    Raport Bezpieczeństwa Dynafleet, aplikacja umożliwiająca monitorowanie i identyfikację zdarzeń kluczowych z punktu widzenia bezpieczeństwa, takich jak gwałtowne hamowanie czy zapięcie pasa bezpieczeństwa, które następnie mogą być wykorzystane w celu szkolenia kierowcy.
•    Stan pojazdu, usługa monitorująca kluczowe podzespoły pojazdu oraz identyfikująca potencjalne usterki, które mogą wymagać naprawy natychmiastowej lub podczas następnej obsługi technicznej.
•    Zarządzanie Zasobami, przegląd zasobów we flocie, uwzględniający nie tylko pojazdy.
•    Historia Serwisowa, przegląd historii napraw pojazdu, wraz ze szczegółowym wykazem czynności, wykonanych w autoryzowanej stacji obsługi Volvo.

(źr. Volvo Trucks)

kobiety w logistyce
Transformacje na 9. Forum Kobiet w Logistyce!?
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2021”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co, jeśli mleko się wylało…
Jak wysyłać częściej i nie płacić więcej? Hillebrand o łańcuchach dostaw w b ...
Polski Ład może zmobilizować do przejścia na samozatrudnienie?
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
reklama
Jaki szablon CV wybrać do podania o pracę w logistyce?
L4 tuż przed odejściem z pracy - jakie konsekwencje może tworzyć?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja branży transportowej a inflacja
Jakie zmiany wywoła elektromobilność w branży TSL?
Zatory płatnicze w MŚP – które branże i regiony potrzebują wsparcia?
Biznes sięga chmur
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Ruszyła budowa Prologis Park Warsaw – Żerań
Emirates inwestują 1 mld USD w nowe samoloty cargo i przebudowę samolotów pasażer ...
FedEx Express zwiększa przepustowość sieci lotniczej przed szczytem sezonu wysyłk ...
Trans.eu ogłasza nowe produkty i wielkie plany ekspansji
Konsumenci chętnie kupują w sieci „z drugiej ręki”
Valery Muyard nowym prezesem Renault Trucks Polska
Kuehne+Nagel jako pierwszy oferuje zrównoważone paliwo dla wszystkich przesyłek w ...
Boże Narodzenie – wzmożony popyt i wyjątkowe wyzwanie dla branży logistycznej
W 2021 roku elektryczna flota InPost przekroczy 300 aut
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC