Konto pracodawcy


Volvo Trucks wprowadza nowy interfejs usług cyfrowych

Nowy portal skupiający cyfrowe usługi i funkcje w ramach jednolitego interfejsu - Volvo Connect, klienci Volvo Trucks będą mogli w pełni wykorzystać zalety cyfryzacji i komunikacji.

Szeroki zestaw usług elektronicznych i zdalnych został zgrupowany w jednym, przyjaznym dla użytkownika portalu - Volvo Connect. System zostanie uruchomiony we wrześniu 2018 r. Będzie regularnie rozwijany i aktualizowany w nadchodzących latach. – Poza zarządzaniem flotą i planowaniem obsługi technicznej, wspieranych będzie wiele innych aspektów działalności transportowej, w tym dotyczących administracji i przestrzegania przepisów prawa. Volvo Connect będzie także platformą sprzedaży, umożliwiającą zamawianie i aktywację dodatkowych usług. Użytkownicy zyskają możliwość dostosowania interfejsu do własnych potrzeb, tak aby najważniejsze dla nich informacje i usługi były szybko i łatwo dostępne - wyjaśnia Carina Holm, menedżer projektu ds. Volvo Connect.

Dane w chmurze
Dodatkowo Volvo Trucks wprowadza Data Access (dostęp do danych w chmurze), umożliwiające przechowywanie danych pojazdu i dostęp do nich za pośrednictwem chmury, w oparciu o protokół rFMS (Remote FMS). Dzięki temu możliwa jest integracja tych danych z systemami administracyjnymi klienta i wykorzystywanie ich w celu zarządzania flotą bez względu na markę i model pojazdu. W grupie pozostałych wdrażanych usług cyfrowych znajduje się m.in. Dynafleet Safety Service (Raport Bezpieczeństwa Dynafleet) – ułatwiający klientowi monitorowanie stylu jazdy kierowców i działania aktywnych systemów bezpieczeństwa – oraz Vehicle Status (Stan Pojazdu) – nadzorujący kluczowe podzespoły pojazdu w celu łatwiejszej identyfikacji potencjalnych usterek, które mogą wymagać naprawy natychmiastowej lub podczas następnej obsługi technicznej.
– Nowe platformy programowe, np. w obszarach współużytkowania pojazdów czy planowania podróży, kreują nowe modele biznesowe i zachowania konsumenckie – mówi Karin Falk, wiceprezes ds. usług i cech użytkowych. – We współczesnej branży transportowej ciągle istnieje duży potencjał w zakresie zwiększenia przejrzystości, efektywności i wydajności. Połączenie komunikacji z analizą danych otwiera nowe możliwości wspierania naszych klientów.
Biorąc pod uwagą szybkie tempo zmian, portal Volvo Connect został pomyślany jako rozwiązanie długofalowe. W miarę udostępniania kolejnych funkcji i informacji oraz opracowywania nowych cyfrowych usług, zarówno przez Volvo Trucks, partnerów branżowych, jak i zewnętrznych dostawców oprogramowania. Wprowadzanie Volvo Connect i powiązanych z nim usług na poszczególnych rynkach będzie przebiegać według indywidualnych harmonogramów.
Volvo Connect grupuje cyfrowe i zdalne usługi w ramach wspólnego interfejsu, ułatwiając tym samym dostęp do danych, wiadomości i funkcji niezbędnych do efektywnego, bieżącego zarządzania działalnością. Oto przykłady funkcji, jakie zostaną udostępnione:
•    Dynafleet, nowo zaktualizowana wersja opracowanego przez Volvo Trucks systemu zarządzania flotą.
•    Kalendarz Serwisowy, aplikacja do przeglądania harmonogramu planowej obsługi technicznej pojazdu.
•    Dostęp do Danych, nowa usługa, umożliwiająca przechowywanie danych pojazdu i dostęp do nich za pośrednictwem chmury.
•    Raport Bezpieczeństwa Dynafleet, aplikacja umożliwiająca monitorowanie i identyfikację zdarzeń kluczowych z punktu widzenia bezpieczeństwa, takich jak gwałtowne hamowanie czy zapięcie pasa bezpieczeństwa, które następnie mogą być wykorzystane w celu szkolenia kierowcy.
•    Stan pojazdu, usługa monitorująca kluczowe podzespoły pojazdu oraz identyfikująca potencjalne usterki, które mogą wymagać naprawy natychmiastowej lub podczas następnej obsługi technicznej.
•    Zarządzanie Zasobami, przegląd zasobów we flocie, uwzględniający nie tylko pojazdy.
•    Historia Serwisowa, przegląd historii napraw pojazdu, wraz ze szczegółowym wykazem czynności, wykonanych w autoryzowanej stacji obsługi Volvo.

(źr. Volvo Trucks)

kobiety w logistyce
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2018”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
Dobre auto z drugiej ręki – jak je rozpoznać w gąszczu ofert?
Jak skutecznie zarządzać „ogonem zakupowym”? - case study
Jakie są prawa i obowiązki pracowników przy kontrolach zwolnień lekarskich
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Tureckie sklepy powalczą o polskich klientów - debiutują zagraniczne platformy handlowe
Alimenciarze zza kółka nie uciekną od płatności
Co raz mniej upadłości firm – w maju 2019 spadek o 4,5 proc.
Przejścia graniczne pod kontrolą - NIK zbiera opinie internautów
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
FM Logistic ogłasza wyniki za rok 2018/19
Dachser otworzył kolejny oddział w Azji Południowej
Accolade zapowiada budowę kolejnych powierzchni magazynowych w Polsce
M7 przejęło Eurologis Centrum Logistyczne
Poczta Polska testuje RFID w identyfikacji przesyłek
Agility partnerem logistycznym wyścigów Porsche Carrera Cup Asia
FM Logistic rozbuduje dla Polpharmy swoje największe centrum dystrybucji farmaceutyk ...
Wyróżnienie dla ID Logistics w 24. Rankingu Firm TSL
JYSK zwiększa powierzchnię magazynową do 80 tys.mkw
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC