Konto pracodawcy


Samochody ciężarowe i osobowe mogą ostrzegać się nawzajem przed niebezpieczeństwami na drodze

Volvo Trucks wprowadza na rynek opartą na chmurze danych usługę Connected Safety, dzięki której samochody ciężarowe Volvo oraz samochody osobowe Volvo mogą automatyczne ostrzegać siebie nawzajem przed niebezpieczeństwami w ruchu drogowym. W ramach pionierskiej współpracy dwóch niezależnych producentów pojazdów umożliwia wymianę danych dotyczących zagrożeń na drodze między ich samochodami osobowymi i ciężarowymi w czasie rzeczywistym.


Usługa Connected Safety (Skomunikowane Bezpieczeństwo) dla samochodów osobowych została wprowadzona na rynek przez Volvo Cars w 2016 r. Obecnie Volvo Trucks uruchamia własny wariant tej usługi, co oznacza, że teraz samochody ciężarowe i osobowe mogą ostrzegać siebie nawzajem o potencjalnych zagrożeniach. Jest to możliwe, ponieważ obie firmy wymieniają się między sobą danymi dotyczącymi bezpieczeństwa, przechowywanymi we własnych chmurach danych. – Poszerzanie obszaru współpracy między poszczególnymi uczestnikami rynku jest jednym z najważniejszych czynników w dążeniu do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jeżeli więcej pojazdów będzie w stanie, w czasie rzeczywistym, wymienić ze sobą dane o sytuacji drogowej, zmaleje ryzyko wypadków. Dzięki Connected Safety torujemy drogę przyszłości, z nadzieją, że przyłączą się do nas kolejni producenci pojazdów – mówi Carl Johan Almqvist, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i produktów w Volvo Trucks.
Connected Safety opracowano w celu wysyłania ostrzeżenia do znajdujących się w pobliżu innych skomunikowanych pojazdów, gdy kierowca włączy światła awaryjne. - Wydane z wyprzedzeniem ostrzeżenie daje kierowcom znajdujących się w pobliżu samochodów osobowych i ciężarowych równe szanse na zmniejszenie prędkości, podjęcie działań odpowiednich do warunków na drodze i uniknięcie wypadku – wyjaśnia Carl Johan Almqvist.
Z czasem usługi w chmurze mogą zostać wzbogacone o kolejne funkcje zwiększające bezpieczeństwo. – Ponieważ technologia ciągle jest udoskonalana i coraz więcej pojazdów jest skomunikowanych z systemem, informacje przekazywane w czasie rzeczywistym staną się ważnym uzupełnieniem różnorodnych inteligentnych systemów bezpieczeństwa i wspierających pracę kierowcy, dostępnych w naszych samochodach ciężarowych. Connected Safety zaznacza początek nowego etapu w naszych działaniach na rzecz promowania bezpiecznej jazdy i zapobiegania wypadkom – mówi Emanuele Piga, dyrektor działu rozwiązań biznesowych i rozwoju nowych usług w Volvo Trucks.
Początkowo Volvo Trucks wprowadzi usługę Connected Safety w nowych samochodach ciężarowych na terenie Szwecji i Norwegii, gdzie produkty zarówno Volvo Trucks, jak Volvo Cars mają znaczny udział w liczbie rejestrowanych corocznie nowych pojazdów.

Connected Safety w pojazdach Volvo Trucks
Po włączeniu świateł awaryjnych samochód ciężarowy wysyła za pośrednictwem połączonego z internetem telefonu komórkowego kierowcy sygnał do chmury danych Volvo Trucks. Stamtąd informacja ta trafia do odpowiedniej usługi Volvo Cars, po czym jest przekazywana do wszystkich pojazdów osobowych zbliżających się do miejsca, w którym znajduje się pojazd z włączonymi światłami awaryjnymi. System ten zostanie udostępniony w Szwecji i Norwegii w 2018 r. Connected Safety ma zastosowanie do pojazdów Volvo FH16, Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX wyposażonych w zintegrowany system informacji i rozrywki Volvo Trucks, zależnie od specyfikacji i wybranych usług.

(źr. Volvo Trucks)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
W Gdyni powstanie nowa droga do portu
CEVA Logistics i Miele przedłużają współpracę
VIVE Logistics nawiązało współpracę z Jeronimo Martins Polska
Największy magazyn centralny PepsiCo pracuje już na pełnych obrotach
DB Schenker otworzył w Sosnowcu magazyn Container Freight Station
ID Logistics wzmacnia współpracę z Lindt&Sprüngli
LPP wykorzystuje sztuczną inteligencję do kompletacji zamówień internetowych
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC