Konto pracodawcy


Samochody ciężarowe i osobowe mogą ostrzegać się nawzajem przed niebezpieczeństwami na drodze

Volvo Trucks wprowadza na rynek opartą na chmurze danych usługę Connected Safety, dzięki której samochody ciężarowe Volvo oraz samochody osobowe Volvo mogą automatyczne ostrzegać siebie nawzajem przed niebezpieczeństwami w ruchu drogowym. W ramach pionierskiej współpracy dwóch niezależnych producentów pojazdów umożliwia wymianę danych dotyczących zagrożeń na drodze między ich samochodami osobowymi i ciężarowymi w czasie rzeczywistym.


Usługa Connected Safety (Skomunikowane Bezpieczeństwo) dla samochodów osobowych została wprowadzona na rynek przez Volvo Cars w 2016 r. Obecnie Volvo Trucks uruchamia własny wariant tej usługi, co oznacza, że teraz samochody ciężarowe i osobowe mogą ostrzegać siebie nawzajem o potencjalnych zagrożeniach. Jest to możliwe, ponieważ obie firmy wymieniają się między sobą danymi dotyczącymi bezpieczeństwa, przechowywanymi we własnych chmurach danych. – Poszerzanie obszaru współpracy między poszczególnymi uczestnikami rynku jest jednym z najważniejszych czynników w dążeniu do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jeżeli więcej pojazdów będzie w stanie, w czasie rzeczywistym, wymienić ze sobą dane o sytuacji drogowej, zmaleje ryzyko wypadków. Dzięki Connected Safety torujemy drogę przyszłości, z nadzieją, że przyłączą się do nas kolejni producenci pojazdów – mówi Carl Johan Almqvist, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i produktów w Volvo Trucks.
Connected Safety opracowano w celu wysyłania ostrzeżenia do znajdujących się w pobliżu innych skomunikowanych pojazdów, gdy kierowca włączy światła awaryjne. - Wydane z wyprzedzeniem ostrzeżenie daje kierowcom znajdujących się w pobliżu samochodów osobowych i ciężarowych równe szanse na zmniejszenie prędkości, podjęcie działań odpowiednich do warunków na drodze i uniknięcie wypadku – wyjaśnia Carl Johan Almqvist.
Z czasem usługi w chmurze mogą zostać wzbogacone o kolejne funkcje zwiększające bezpieczeństwo. – Ponieważ technologia ciągle jest udoskonalana i coraz więcej pojazdów jest skomunikowanych z systemem, informacje przekazywane w czasie rzeczywistym staną się ważnym uzupełnieniem różnorodnych inteligentnych systemów bezpieczeństwa i wspierających pracę kierowcy, dostępnych w naszych samochodach ciężarowych. Connected Safety zaznacza początek nowego etapu w naszych działaniach na rzecz promowania bezpiecznej jazdy i zapobiegania wypadkom – mówi Emanuele Piga, dyrektor działu rozwiązań biznesowych i rozwoju nowych usług w Volvo Trucks.
Początkowo Volvo Trucks wprowadzi usługę Connected Safety w nowych samochodach ciężarowych na terenie Szwecji i Norwegii, gdzie produkty zarówno Volvo Trucks, jak Volvo Cars mają znaczny udział w liczbie rejestrowanych corocznie nowych pojazdów.

Connected Safety w pojazdach Volvo Trucks
Po włączeniu świateł awaryjnych samochód ciężarowy wysyła za pośrednictwem połączonego z internetem telefonu komórkowego kierowcy sygnał do chmury danych Volvo Trucks. Stamtąd informacja ta trafia do odpowiedniej usługi Volvo Cars, po czym jest przekazywana do wszystkich pojazdów osobowych zbliżających się do miejsca, w którym znajduje się pojazd z włączonymi światłami awaryjnymi. System ten zostanie udostępniony w Szwecji i Norwegii w 2018 r. Connected Safety ma zastosowanie do pojazdów Volvo FH16, Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX wyposażonych w zintegrowany system informacji i rozrywki Volvo Trucks, zależnie od specyfikacji i wybranych usług.

(źr. Volvo Trucks)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile Polska zarobi na rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku?
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
Co czeka logistykę, produkcję i handel w 2020 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GEFCO z certyfikatem GDP dla transportu drogowego
DPD Polska partnerem logistycznym Federacji Polskich Banków Żywności
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
Nowy dyrektor pionu operacyjnego VIVE Textile Recycling
BIK w 2019 roku podpisał umowy najmu na 40 tys. mkw. powierzchni magazynowej
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
W 7R Park Tczew powstaje kolejny BTS – tym razem dla POLOmarket
Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC