Konto pracodawcy


Telematyka a puste przebiegi

Puste przebiegi to odwieczny problem branży transportowej. Według danych statystycznych GUS („Transport - wyniki działalności w 2016 r.), stanowią one 33 proc. wszystkich przejazdów w Polsce oraz 15 proc. przejazdów międzynarodowych. Ja można je ograniczyć?

Metodą, jeszcze do niedawna uznawaną za jedną ze skuteczniejszych w redukcji tzw. pustych przebiegów, było korzystanie z giełd transportowych. Umożliwiały one szybkie znalezienie dodatkowego ładunku, nawet przy niedużych odległościach, pominięcie pośredników, a także pozyskanie nowych partnerów biznesowych. - Obecnie, z giełd transportowych korzystają najczęściej firmy posiadające flotę do 20 pojazdów. Głównym kryterium wyboru na aukcjach jest oczywiście cena za kilometr, co doprowadziło do tzw. „wojny cenowej”. W efekcie, część przedsiębiorców, zamiast realizować nierentowne frachty, wybiera przestój bądź przejazdy bez załadunku, tak by dojechać do zlecenia, na którym są w stanie zarobić znacznie więcej – twierdzi Kamil Korbuszewski z GBOX.

W raz z rosnącą konkurencją i rosnącymi firmami transportowaymi, na znaczeniu zaczęła zyskiwać telematyka oraz systemy do zarządzania transportem (tzw. TMS). Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, przewoźnicy otrzymują precyzyjne dane o wykorzystaniu swojej floty. Informacje te pochodzą bezpośrednio z użytkowanych pojazdów, dzięki czemu przedsiębiorcy mają wiedzę o każdej zainwestowanej „złotówce”, każdym przejechanym kilometrze i każdej kropli spalonego paliwa. Jak twierdzą twórcy takich systemów, telematyka pozwala na redukcję przestojów bądź pustych przebiegów już na etapie planowania, zanim kierowca wyruszy w długą, międzynarodową trasę. Z badania przeprowadzonego wśród użytkowników systemu telematycznego GBOX Light oraz GBOX Assist, blisko 20 proc. przedsiębiorców wskazało, że wdrożenie tych rozwiązań pozwoliło na redukcję ponad połowy przejazdów bez ładunku. - Dzięki podglądowi na całą flotę na mapie online, spedytorzy mogą efektywnie wykorzystywać pojazdy, planując trasy z uwzględnieniem realnych informacji i redukując „puste kilometry”. To również narzędzie analityczne, dzięki któremu weryfikując historię, przedsiębiorca może policzyć, ile kosztowały go przejazdy bez ładunku w danym okresie rozliczeniowym i od razu podjąć kroki, by wyeliminować takie sytuacje w przyszłości – wylicza Korbuszewski.

Korzystanie z nowoczesnych urządzeń telematycznych może przynieść nie tylko korzyści finansowe dla przewoźnika, ale także istotnie wpłynąć na zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza. Jak pokazują wyniki badania GBOX, ponad połowa firm korzystających z telematyki zauważa mniejsze zużycie paliwa, nawet do 30 proc. rocznie.

(red./źr. GBOX)

kobiety w logistyce
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Osoby fizyczne mają złożyć PIT do 30 kwietnia, odroczenia płatności dla pracoda ...
Koronawirus - KE opublikowała wytyczne dla transportu
Koronawirus: Jakie wyzwania stoją przed pracownikami?
Holandia wprowadza obowiązek zgłaszania pracowników delegowanych w kabotażu
Duńska płaca minimalna obejmie transport kombinowany i kabotaż
Eksport alkoholi do Rosji - Hillebrand o wymogach i znalezieniu kontrahenta
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Covid-19 – osłabienie walut wpływa na rynek nieruchomości
Jak utrzymać ciągłość łańcuchów dostaw na rynku beverage w czasach epidemii?
Potrzebne są regulacje pracy zdalnej w przepisach Kodeksu pracy
Koronawirus wymusi uregulowanie prawne pracy zdalnej?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Agility dostarcza ponad 500 ładunków do Omanu
Emirates zawiesiły większość lotów pasażerskich, połączenia cargo bez zmian
Dachser rozszerza most powietrzny do Chin
Rynek magazynowy odporny na koronawirusa?
CEVA Logistics wyczarterowała 86 frachtowców aby wesprzeć łańcuchy dostaw
Lublin w czołówce miast CEE
Grupa Fracht uruchamia regularne loty cargo na trasie Europa - USA
GEFCO Polska uruchamia regularne przewozy do Maroka
Omega Pilzno zwiększa flotę o 50 nowych ciągników siodłowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC