Konto pracodawcy


Szwajcarzy chcą zbudować system podziemnego transportu towarów

Cargo Underground – tak nazywa się futurystyczny projekt podziemnego systemu transportu towarów, który chce zbudować Szwajcaria. Czy powstanie kolejna gałąź transportowa? Wszystko wskazuje na to, że tak. Plany Szwajcarów zakładają uruchomienie pierwszej linii Cargo Underground do 2030 r. Już znaleźli się pierwsi inwestorzy, którzy zadeklarowali finansowanie w wysokości 107 milionów franków szwajcarskich (CHF) i stworzenie konsorcjum - Cargo Sous Terrain. Główni jego akcjonariusze to Migros, Coop, Swisscom, Swiss Post, Credit Suisse, Zürcher Kantonalbank, Mobiliar i Helvetia, a także zagraniczni partnerzy Dagong Global Investment Group z Chin i Meridiam z Francji.

Całkowity koszt pierwszej fazy inwestycji szacuje się na 3,5 mld franków szwajcarskich, z czego 71 proc. zaplanowano na budowę tunelu, 282 mln CHF na planowanie, 344 mln CHF na budowę dziesięciu węzłów do załadunku i rozładunku i 410 mln CHF na zakup pojazdów. Pomysł powstał już w 2013 roku, a stworzenia projektu podjęła się firma Meridiam z Paryża, która specjalizuje się w opracowywaniu, finansowaniu i zarządzaniu długoterminowymi projektami infrastruktury publicznej oraz chiński Dagong Global Investment Holding Group. Pierwszy zaplanowany odcinek mający około 66,7 km połączy Härkingen / Niederbipp i miasto Zurych. Później planuje się stworzenie kompleksowej sieci między Bodensee we wschodniej Szwajcarii a Jeziorem Genewskim w zachodniej Szwajcarii, z odgałęzieniami do Bazylei i Luzern. Tunele mają być budowane na głębokości do 50 metrów o średnicy 6 metrów. W tunelach zostaną umieszczone tory, po jednym w każdym kierunku i środkowy pas techniczny. Droga ta będzie w pełni zautomatyzowana i gotowa do obsługi bezzałogowych pojazdów, które będą mogły transportować europalety i kontenery. Za pomocą ramp lub wyciągów pojazdy napędzane indukcją elektromagnetyczną będą ładować i rozładowywać się automatycznie.

Mniej TIR-ów na drogach
Szwajcaria, która była pionierem w zakresie przenoszenia naczep samochodowych z dróg na pociągi, oszacowała że wielkość przewozów towarowych w tym kraju wzrośnie o 45 proc. między 2010 a 2030 r. Stąd pomysł na nowe rozwiązanie – nową gałąź transportową. Nowatorski plan zakłada budowę sieci podziemnych tuneli lub rur, gdzie wagony podróżować będą z prędkością od 30 km do 60 km / godzinę, przewożąc ładunki na paletach i w kontenerach w ramach zintegrowanego i w pełni zautomatyzowanego systemu logistycznego działającego przez całą dobę. Celem budowy Cargo Underground jest zmniejszenie liczby ciężarówek o 20 proc. na zatłoczonych drogach w kraju i zagwarantowanie terminowych dostaw do punktów sprzedaży detalicznej w centrach miast. Organizacje przedsiębiorców opracowują obecnie projekty ustaw, które miałyby regulować ten rodzaj transportu.  
(red/ za Lloyd's Loading List)

kobiety w logistyce
Ellina Lolis country managerem JF Hillebrand – operatora logistycznego rynku napojów i alkoholi
Polka awansowała w globalnej strukturze Grupy GEFCO
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Do czego polski przewoźnik ma najwięcej pytań?
Dachser radzi jak przygotować się na twardy Brexit
Jak przygotować kierowcę do kontroli?
Prowadzisz magazyn – lepiej sprawdź czy masz instrukcję bhp prac transportowych
Jak obniżyć koszty operacyjne firm?
Duże zmiany na rynku transportów do 3,5
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja polskiego transportu drogowego będzie słabnąć?
Cofnięty licznik plagą na polskim rynku samochodów używanych?
Czy na rynku nieruchomości logistycznych czekają nas kolejne rekordy – Prologis prognozuje rok 2019
10 lat rynku magazynowego w Polsce i 10 zmiennych, które znaczyły najwięcej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker modernizuje sieć krajową wdrażając 800 nadwozi wymiennych
Gefco uruchomiło przewozy kolejowe towarów ADR do Chin
Agility podsumowało 2018 rok
Prologis stworzył nowy rodzaj umowy najmu powierzchni magazynowej
7R ruszyło z kolejną inwestycją na Śląsku
Robot zamiast kuriera - FedEx Express wprowadza nowe rozwiązanie w dostawach ze skle ...
Ladies' Winter Tea 2019
W porcie gdańskim powstanie nowoczesna przestrzeń dla startupów, edukacji młodzie ...
Rail Cargo Group wybrał Spedcont na operatora przeładunków połączenia Polska-Tur ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC