Konto pracodawcy


Nowoczesna giełda transportowa powinna ułatwiać i automatyzować pracę

Giełdy transportowe oferują różne sposoby wystawiania ładunków. Niewiele z nich natomiast dostarcza rozwiązania, które znacznie ułatwiają i automatyzują pracę. Duża ilość telefonów, kontakty na komunikatorach oraz maile, które trzeba wysyłać, aby pozyskać przewoźnika angażują spedytorów i zleceniodawców i wymagają dużych nakładów czasu i pracy. Automatyzacja pracy poprzez wykorzystanie systemów IT pozwala na skrócenie komunikacji między zleceniodawcą a firmą transportową. Takie rozwiązania proponuje nowoczesna giełda Infracht, która ma na celu przede wszystkim ułatwić i przyspieszyć pracę pracownikom branży transportowo - spedycyjnej.

Jaka stawka za transport?
Zdarzają się sytuacje, że spedytor czy zleceniodawca wysyła towar na nowej relacji. Pojawia się wówczas problem związany z ceną, która byłaby adekwatna do przewozu ładunku w interesujący nas rejon. Kwestia negocjacji i rozmów z przewoźnikami  na temat ceny staje się wówczas problematyczna. Infracht wprowadził nowy sposób wystawiania ładunku, który rozwiązuje ten problem - zapytanie ofertowe. Wystawiając ładunek przez zapytanie ofertowe, wprowadzasz podstawowe informacje na temat ładunku. Innowacyjność tego rozwiązania polega na tym, że przewoźnicy składają zleceniodawcy oferty, określając ceny, za które są w stanie przewieźć wystawiony przez zleceniodawcę towar. Oferty są widoczne tylko dla podmiotu zlecającego transport. Zleceniodawca może, ale nie musi podawać kwoty sugerowanej. Otrzymując kilka ofert od przewoźników, zleceniodawca ma realną możliwość rozeznania rynku oraz tego, jak kształtują się ceny na wybranej trasie. Funkcja ta  jest niezwykle przydatna, nie tylko w momentach, kiedy mamy wątpliwość dotyczącą właściwej ceny za transport, ale także wtedy, gdy po prostu chcemy otrzymać dobrą ofertę.

Najlepszy  przewoźnik
Wiemy już, że zleceniodawca wystawiający ładunek przez zapytanie ofertowe otrzymuje oferty cenowe od zainteresowanych przewoźników. Może on wybrać najlepszą ofertę, z pośród tych zaproponowanych, biorąc pod uwagę cenę, zaufanie do kontrahenta czy fakt, że już kiedyś z  nim współpracował. Decyzję podejmuje zgodnie z własnymi preferencjami. Najlepsza oferta nie jest równoznaczna z najniższą ceną. Jeżeli zleceniodawca uzna, że np. przewoźnik dał wyższą cenę, ale ma do niego większe zaufanie, może bez żadnych przeszkód zaakceptować jego propozycję. Korzystając z platformy zleceniodawca zawsze ma wgląd do dokumentów przewoźników, którzy złożyli mu ofertę. Może się z nimi zapoznać w dowolnym momencie.

Status złożonych ofert zawsze „pod ręką”
Oferty  złożone przez przewoźników wyświetlają się w formie listy w szczegółach wystawionego przez zleceniodawcę ładunku dzięki czemu status złożonych ofert zleceniodawca ma zawsze „pod ręką”. Jednym kliknięciem może zadecydować którą ofertę zaakceptuje.  Przewoźnik którego oferta została zaakceptowana natychmiast otrzyma maila informującego o tym.  

Dlaczego warto?
Zapytanie ofertowe to wyjątkowy sposób na nawiązanie współpracy z przewoźnikami, ponieważ daje pełen ogląd związany z sytuacją na rynku oraz aktualnymi cenami za przewóz na określonych odcinkach. Dodatkowo ułatwia zarządzanie ofertami i gromadzi je wszystkie w jednym miejscu, w szczegółach danego ładunku,  tak abyś miał stały dostęp do uporządkowanych informacji na temat statusu złożonych ofert. Platforma Infracht stale się zmienia  i dostosowuje do oczekiwań użytkowników. Już niebawem na platformie dostępny będzie dla Państwa system giełdy prywatnej „Zaufani Partnerzy”, który jeszcze bardziej ułatwi i przyśpieszy pracę.

(więcej na www.infracht.com)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile Polska zarobi na rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku?
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
Co czeka logistykę, produkcję i handel w 2020 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GEFCO z certyfikatem GDP dla transportu drogowego
DPD Polska partnerem logistycznym Federacji Polskich Banków Żywności
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
Nowy dyrektor pionu operacyjnego VIVE Textile Recycling
BIK w 2019 roku podpisał umowy najmu na 40 tys. mkw. powierzchni magazynowej
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
W 7R Park Tczew powstaje kolejny BTS – tym razem dla POLOmarket
Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC