Konto pracodawcy


Monopol giełd transportowych złamany - skorzystają na tym przewoźnicy i spedytorzy!

Chociaż sytuacja na rynku transportowym jest obecnie oceniana jako bardzo dobra, nie brakuje ładunków i zleceń na przewozy, to branża boryka się z wieloma problemami. Jednym z nich jest niedobór kadrowy. W przypadku zawodowych kierowców oficjalne źródła podają, że ich deficyt w Polsce sięga nawet 100 tysięcy. Znacznie mniej mówi się o braku spedytorów, chociaż i tutaj pracodawcy z branży TSL mają coraz większy problem, tym bardziej, że wymagania względem tego zawodu rosną.

Spedytorzy, zwłaszcza drogowi, nie zajmuję się już wyłącznie organizacją przewozu i utrzymania portfolio przewoźników, ale często stawiani są w roli handlowca odpowiadającego za pozyskanie nowych klientów dla firmy. Zwłaszcza małe i średnie firmy poszukują spedytorów o profilu handlowym, licząc na to, że spedytor posiadający umiejętności sprzedażowe, przyczyni się do rozwoju bazy klientów. Od kandydata na to stanowisko wymaga się zarówno umiejętności w pozyskiwaniu nowych kontaktów, jak również zbudowania długotrwałej relacji biznesowej, zapewniającej rozwój współpracy na długie lata. Chcąc osiągnąć ten cel, pracodawca powinien zapewnić spedytorowi zaplecze w postaci odpowiednich narzędzi pracy. Z pewnością dużym ułatwieniem jest korzystanie z giełd transportowych. Jednakże, gdy przyjrzymy się polskiemu rynkowi, zauważymy, że nie oferuje on zbyt szerokiego wyboru. Rynek giełd transportowych jest hermetyczny, a wszystkie działają na podobnych zasadach. Jednak w ostatnim czasie  pojawiło się nowe rozwiązanie, którym jest Transportowa Platforma Aukcyjna Infracht. Co ciekawe, platforma powstała w oparciu o doświadczenie założyciela firmy, który kilka lat pracował jako spedytor.

Co to jest Infracht?
Infracht jest serwisem bezpłatnym dla przewoźników, dzięki czemu liczba zarejestrowanych użytkowników systematycznie rośnie. A jak wiadomo, obszerna baza przewoźników jest niezbędna do sprawnej i efektywnej pracy firm spedycyjnych zlecających transport. Giełda wprowadziła niespotykane dotychczas w branży TSL - w kanale B2B - rozwiązanie, jakim jest brak abonamentu. Jest to istotny atut, gdyż, jeżeli firma zlecająca transport używa kilku giełd transportowych, opłaty za korzystanie z tych narzędzi mogą sięgać nawet kilku tysięcy złotych rocznie. Twórcy Infracht wyszli naprzeciw firmom, które nie chcą ponosić dodatkowych kosztów stałych związanych z korzystaniem z narzędzi, jakimi są platformy transportowe. Infracht nie obliguje do wykupu abonamentu. Na Infracht można wystawiać indywidualne zlecenia transportowe lub korzystać z atrakcyjnych 30 dniowych pakietów. Dodatkowo serwis wprowadził wiele udogodnień pozwalających na ograniczenie wykonywanych telefonów do przewoźników. Wszystkie szczegóły zlecenia znajdują się w systemie. Po wystawieniu ładunku, informacja o nim trafia do setek przewoźników w jednym czasie, co daje realną szansę na sprawne zorganizowanie przewozu. Przewoźnik ma możliwość zaakceptowania zlecenia poprzez opcję „Kup Teraz” lub licytację. Licytacja na zasadzie aukcji odwróconej generuje oszczędności na poziomie 20 proc. kosztów.  To dla firm wyjątkowo atrakcyjny sposób na pozyskanie taniego transportu, ponieważ angażuje przewoźników w licytację i oferowanie korzystnych cen za przewóz towaru. Spedytor nie musi osobiście negocjować stawek, a mimo tego otrzyma dobrą ofertę.  

Miara efektywności
Obecnie użytkownicy giełd transportowych coraz chętniej korzystają z rozwiązań efektywnościowych i coraz rzadziej angażują się w projekty, w których nie ma możliwości mierzenia skuteczności podjętych działań. W związku z tym twórcy Infracht zaproponowali rozwiązanie, w którym spedytorzy i zleceniodawcy płacą niską prowizję (ok. 2 proc.) tylko w momencie, gdy osiągają realną korzyść z używania systemu, czyli wtedy, gdy znajdują transport dla swojego zlecenia. Nie ma opłat, gdy firma nie zyskuje realnych korzyści. Istnieje również możliwość korzystania z atrakcyjnych 30-dniowych pakietów. W przypadku gdy spedytor użytkuje system z pozycji przewoźnika– nie ponosi żadnych opłat. Twórcy Infracht, zapewniają też o bezpieczeństwie transakcji dokonywanych na ich platformie. Skuteczność zapewniają najnowsze technologie umożliwiające weryfikację kontrahentów. - Zdajemy sobie sprawę, że nie jest możliwe wykluczenie wszystkich nadużyć, jednak dołożyliśmy wszelkich starań, aby zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników korzystających z naszej platformy poprzez weryfikację najważniejszych dokumentów firm transportowych i zlecających transport – mówi Miłosz Królczyk, założyciel firmy Infracht.

Korzyści i sukcesy
Jak twierdzą twórcy Infracht, korzyści dla zleceniodawców i spedytorów są znaczące. Przede wszystkim mają oni dostęp do szerokiej bazy sprawdzonych przewoźników, a także nie są zobligowani do opłat abonamentowych. - Wiemy już, że możliwe jest stworzenie nowego serwisu transportowego przemyślanego w taki sposób, aby ułatwić i zoptymalizować pracę przewoźników, zleceniodawców i spedytorów. Zachęcamy przewoźników, zleceniodawców i spedytorów do rejestracji na infracht.com – podsumowuje Miłosz Królczyk, założyciel firmy Infracht.

Więcej na temat możliwości skorzystania z Infracht na stronie: www.infracht.com

(red.)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Pakiet mobilności – jeszcze nie wszystko stracone
Ponad 530 mld euro wydaje się w UE na zlecenia transportu towarów
Sezon urlopowy - trudny czas dla kierowców ciężarówek
Tureckie sklepy powalczą o polskich klientów - debiutują zagraniczne platformy handlowe
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker w Polsce otwiera nowy magazyn dla Nissens Automotive
Myto w Niemczech – pojazdy na gaz zwolnione z opłat!
Dachser prowadzi badania nad możliwościami wykorzystania sztucznej inteligencji
Już wkrótce Czechy zmienią system myta
Padł historyczny rekord w przeładunkach Portu Gdańsk
Akademia Logistyki DHL zgromadziła rekordową liczbę uczestników
15 lat Kolei Mazowieckich
Kuehne + Nagel przejmuje kolejne spółki i rozszerza wachlarz usług
Od magazyniera po managera - ID Logistics prowadzi wielką rekrutację 800 osób na r ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC