Konto pracodawcy

Renault Trucks bliskie rozwiązania maksymalnie obniżającego zużycia paliwa w autach ciężarowych

Renault Trucks kontynuuje badania nad poprawą efektywności energetycznej pojazdów ciężarowych. Innowacyjny projekt FALCON powstał w celu opracowania kompletnej kombinacji do przewozu ładunków ciężkich, aby znaleźć możliwości maksymalnej redukcji zużycia paliwa, a tym samym emisji CO2.

Niższe zużycie paliwa stanowi podstawę rozwoju pojazdów Renault Trucks, które mają być ośrodkami zysku dla przewoźników. Wraz z projektami Optifuel Lab 1 oraz Optifuel Lab 2, oraz z ostatnim projektem Urban Lab 2 dotyczącym pojazdów dystrybucyjnych, Renault Trucks podejmuje się opracowania nowej, eksperymentalnej kombinacji, która ma zużywać 13 proc. mniej paliwa niż standardowy zestaw ciągnięty przez Renault Trucks T.
Projekt FALCON (Flexible & Aerodynamic Truck for Low CONsumption - Elastyczna i Aerodynamiczna Ciężarówka o Niskim Zużyciu) prowadzony jest przez Renault Trucks wraz z grupą partnerów tj. Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, Benomad, Styl'Monde, Polyrim, Enogia, IFPEN, École centrale de Lyon (LMFA) oraz IFSTTAR (LTE; LESCOT). Projekt jest wspierany finansowo przez państwo francuskie za pośrednictwem funduszu FUI Regions. Założenia projektu to osiągnięcie zwrotu inwestycji przez klientów w ciągu dwóch lat przy normalnych warunkach eksplantacji, oraz rozpoczęcie produkcji seryjnej w perspektywie średniookresowej. Modyfikacje skupiają się na optymalnej aerodynamice ciężarówki wraz z naczepą, oponach o niskim oporze toczenia i funkcjach wspierających racjonalną jazdę, a także na funkcjach zarządzania paliwem wraz z ulepszonym układem przeniesienia napędu, wykorzystującym nowej generacji system odzyskiwania ciepła Rankine i zoptymalizowane środki smarne. Z wyjątkiem systemu Rankine, technologia ta ma zostać włączona do pojazdów demonstracyjnych i testowana w rzeczywistych warunkach pod koniec 2018 roku.
Projekt Falcon, który ma zakończyć się w 2020 r., to dla Renault Trucks nowe „laboratorium na kołach”. Służyć ma ono nie tylko opracowaniu  technologii zmniejszającej zużycie paliwa przez samochody ciężarowe, ale także pomóc w dostosowaniu do wymogów przyszłych przepisów UE dotyczących emisji CO2 pojazdów ciężarowych, oraz ich pojemności, wymiarów i opon.

(źr. Renault Trucks)

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
Jakie świąteczne wydatki przedsiębiorcy mogą rozliczyć w kosztach?
Nowe przepisy uregulują kwestię adresów na zwolnieniach lekarskich
Jak sprawdzić brokera usług kurierskich i nie stracić na paczkach?
Co nas czeka w cyberbezpieczeństwie w 2019 roku?
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Co zdominuje transport w 2019 roku?
Zmiany w ustawie o prawie lotniczym ułatwią realizację CPK
Motywacja tylko w korporacjach? Większość firm MŚP dostrzega korzyści z motywowania kadr, ale ponad 20 proc…
Plaga manipulacji tacho to problem, z którym musi zmierzyć się branża transportowa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Rusza rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w Porcie Gdańsk
Netto Polska i Frigo Logistics rozszerzają współpracę
Rusak Business Services otworzył nowy skład celny, podatkowy oraz magazyn krajowy
Zmiany w zarządach Grupy DB Cargo Polska
Grupa Raben uruchomiła nowe narzędzie do śledzenia przesyłek w czasie rzeczywisty ...
Trzy nowe Dragony w taborze STK
Fracht FWO Polska podsumował ostatnie 12 miesięcy i przedstawia plany na 2019
InPost obsłużył ponad 86 mln przesyłek w 2018 roku
Agility zainwestuje 100 mln USD w cyfrową platformę logistyczną Shipa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC