Konto pracodawcy


Jak działa urządzenie do ważenia kontenerów na wózkach kontenerowych Hyster?

Urządzenia do ważenia kontenerów można instalować na dedykowanych wózkach kontenerowych Hyster® oraz na wózkach typu  ReachStacker. Umożliwia to zweryfikowanie wagi brutto kontenera (ang. Verified Gross Mass, VGM), czego wymaga wprowadzona w życie konwencja SOLAS.

Stosowanie nowych systemów Hyster® Static i Static Plus nie zabiera dużo czasu, jest proste i ma niewielki wpływ na przepływ obsługiwanych kontenerów. W celu uzyskania wagi VGM za wybraniem jednego przycisku operator uruchamia zaprogramowany wcześniej cykl podnoszenia. Na wyświetlaczu w kabinie operator wózka kontenerowego wprowadza po prostu dane identyfikujące kontener, na którym system umieszcza zweryfikowaną wagę brutto kontenera, wraz z godziną wykonanej operacji.
Dane o VGM można zapisać na pamięć zewnętrzną typu pendrivie lub wydrukować na drukarce, w którą wyposażona jest kabina operatora. W niektórych modelach wózków dostępne są także opcje 3G i WiFi, umożliwiające transfer danych do systemu operacyjnego terminala. Dla jeszcze większej elastyczności system może wyświetlić wagę brutto, tarę i ciężar netto. Oba systemy, instalowane w używanych maszynach Hyster® i montowane fabrycznie w nowych wózkach kontenerowych, wykorzystują technologię hydraulicznego wykrywania obciążenia, przez co są łatwe w utrzymaniu i zgodne z wytycznymi OIML R51 dla klasy Y(b).

System ważenia „Static Plus” zalecany jest do stosowania w krajach, w których obowiązują przepisy Legal for Trade*, we wszystkich nowych i stosowanych dotychczas wózkach do obsługi pełnych kontenerów Hyster®. Rozwiązanie to zostało opracowane we współpracy z firmą Trimble i jest oparte na systemie Trimble Loadrite L2180. Firma Trimble jest wiodącym dostawcą wewnętrznych rozwiązań ważących, które zwiększają wydajność dla szerokiego wachlarza aplikacji.
Operatorzy stosujący system „Static Plus” po prostu podnoszą ładunek na 5 sekund. Stosowanie omawianych tu systemów nie zaburza przepływu pracy, jako że ważenie kontenerów może być przeprowadzane w czasie, gdy wózki manipulują ładunkami. Ponadto pomiary systemów są bardzo rzetelne, z błędem ważenia <1% wagi ładunku. Systemy umożliwiają także ustawienie niestandardowych pól, takich jak ID kontenera, jego miejsce docelowe, lokalizacja i inne.

W krajach, w których nie obowiązują regulacje prawne dopuszczające urządzenia ważące do użytku „ Legal for Trade” stosować można statyczne („Static”) systemy ważenia.  W przypadku tej opcji kierowca podnosi kontener za pomocą całkowicie wsuniętego wysięgnika, który jest wychylany do góry pod kątem 25-30 stopni, po czym waga zostaje zweryfikowana w ciągu 15 sekund. System jest zostały opracowane specjalnie z myślą o stosowaniu w większości modeli Hyster® ReachStacker, wyprodukowanych maksymalnie pięć lat temu.

Po więcej szczegółów zapraszamy do kontaktu z lokalnym przedstawicielem Hyster, którego można znaleźć na stronie: www.zeppelin-polska.com lub na www.hyster.pl.

*Regulacje „Legal for Trade” wymagają, aby uszczelnione podzespoły ważące i każdy wózek były lokalnie certyfikowane przez upoważniony organ certyfikujący, z koniecznością powtarzania procesu certyfikacyjnego raz lub dwa razy do roku.

(red)

kobiety w logistyce
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2018”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
Dobre auto z drugiej ręki – jak je rozpoznać w gąszczu ofert?
Jak skutecznie zarządzać „ogonem zakupowym”? - case study
Jakie są prawa i obowiązki pracowników przy kontrolach zwolnień lekarskich
Jak sprzedać ofertę pracy dla handlowca?
Koszty wdrożenia cyfrowego tacho
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Nowe drogi ekspresowe zmieniają rynek magazynowy
Niepokojące sygnały z rynku transportu lotniczego cargo
Polscy przewoźnicy obawiają się wejścia w życie pakietu mobilności - kto zadba o ich interesy w Brukseli?
Spada liczba upadłości firm
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Autonomiczny transport pomiędzy centrum logistycznym a portem - to już możliwe!
Dachser o transporcie towarów niebezpiecznych z nowymi przepisami
Renault Trucks świętuje 125 lat historii wprowadzając nową limitowaną edycją T ...
Emirates SkyCargo zwiększa możliwości przewozu farmaceutyków
Nowy oddział Raben w Kielcach
ID Logistics - dynamiczny wzrost w pierwszym kwartale 2019
Estafeta nowym partnerem GLS w Ameryce
25 lat Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych!
Mianowano nowego prezesa zarządu Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC