Dodaj ogłoszenie o pracy


Jak działa urządzenie do ważenia kontenerów na wózkach kontenerowych Hyster?

Urządzenia do ważenia kontenerów można instalować na dedykowanych wózkach kontenerowych Hyster® oraz na wózkach typu  ReachStacker. Umożliwia to zweryfikowanie wagi brutto kontenera (ang. Verified Gross Mass, VGM), czego wymaga wprowadzona w życie konwencja SOLAS.

Stosowanie nowych systemów Hyster® Static i Static Plus nie zabiera dużo czasu, jest proste i ma niewielki wpływ na przepływ obsługiwanych kontenerów. W celu uzyskania wagi VGM za wybraniem jednego przycisku operator uruchamia zaprogramowany wcześniej cykl podnoszenia. Na wyświetlaczu w kabinie operator wózka kontenerowego wprowadza po prostu dane identyfikujące kontener, na którym system umieszcza zweryfikowaną wagę brutto kontenera, wraz z godziną wykonanej operacji.
Dane o VGM można zapisać na pamięć zewnętrzną typu pendrivie lub wydrukować na drukarce, w którą wyposażona jest kabina operatora. W niektórych modelach wózków dostępne są także opcje 3G i WiFi, umożliwiające transfer danych do systemu operacyjnego terminala. Dla jeszcze większej elastyczności system może wyświetlić wagę brutto, tarę i ciężar netto. Oba systemy, instalowane w używanych maszynach Hyster® i montowane fabrycznie w nowych wózkach kontenerowych, wykorzystują technologię hydraulicznego wykrywania obciążenia, przez co są łatwe w utrzymaniu i zgodne z wytycznymi OIML R51 dla klasy Y(b).

System ważenia „Static Plus” zalecany jest do stosowania w krajach, w których obowiązują przepisy Legal for Trade*, we wszystkich nowych i stosowanych dotychczas wózkach do obsługi pełnych kontenerów Hyster®. Rozwiązanie to zostało opracowane we współpracy z firmą Trimble i jest oparte na systemie Trimble Loadrite L2180. Firma Trimble jest wiodącym dostawcą wewnętrznych rozwiązań ważących, które zwiększają wydajność dla szerokiego wachlarza aplikacji.
Operatorzy stosujący system „Static Plus” po prostu podnoszą ładunek na 5 sekund. Stosowanie omawianych tu systemów nie zaburza przepływu pracy, jako że ważenie kontenerów może być przeprowadzane w czasie, gdy wózki manipulują ładunkami. Ponadto pomiary systemów są bardzo rzetelne, z błędem ważenia <1% wagi ładunku. Systemy umożliwiają także ustawienie niestandardowych pól, takich jak ID kontenera, jego miejsce docelowe, lokalizacja i inne.

W krajach, w których nie obowiązują regulacje prawne dopuszczające urządzenia ważące do użytku „ Legal for Trade” stosować można statyczne („Static”) systemy ważenia.  W przypadku tej opcji kierowca podnosi kontener za pomocą całkowicie wsuniętego wysięgnika, który jest wychylany do góry pod kątem 25-30 stopni, po czym waga zostaje zweryfikowana w ciągu 15 sekund. System jest zostały opracowane specjalnie z myślą o stosowaniu w większości modeli Hyster® ReachStacker, wyprodukowanych maksymalnie pięć lat temu.

Po więcej szczegółów zapraszamy do kontaktu z lokalnym przedstawicielem Hyster, którego można znaleźć na stronie: www.zeppelin-polska.com lub na www.hyster.pl.

*Regulacje „Legal for Trade” wymagają, aby uszczelnione podzespoły ważące i każdy wózek były lokalnie certyfikowane przez upoważniony organ certyfikujący, z koniecznością powtarzania procesu certyfikacyjnego raz lub dwa razy do roku.

(red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.