DHL, świętował właśnie coroczny Dzień Innowacji. Tegoroczne wydarzenie podkreśliło dynamikę branży oraz wyzwania, zarówno z perspektywy społecznej, jak i technologicznej, takie jak rosnące zapotrzebowanie na nowe zrównoważone rozwiązania, a także dominującą rolę automatyzacji w przyszłych łańcuchach dostaw.
W czasie ostatnich miesięcy DHL zamieściło ogólnoświatowy apel dotyczący pomysłów na zrównoważone innowacyjne koncepcje biznesowe oraz prototypy w obszarze robotyki. Z ponad 80 zgłoszeń z 33 krajów do wyzwania Fair & Responsible Logistics, wyłoniono trzech finalistów: z Niemiec, Chile i Singapuru, którzy zaprezentowali swoje pomysły publiczności. Pomysł Anne Gross innowacyjnego rozwiązania dotyczącego pakowania, nazwanego „Air Parcel”, wygrał nagrodę w wysokości 5 tysięcy euro oraz zaangażowanie DHL we wspólne pilotowanie pomysłu. Wyróżniono także przedsiębiorstwo start-up z Francji za pomysły na polu sprawiedliwej i odpowiedzialnej logistyki (Fair & Responsible Logistics) oraz robotyki. Przedsiębiorstwo Smart zostało wyróżnione za najbardziej innowacyjne rozwiązanie dla klientów.
DHL rzuciło również wyzwanie wiodącym instytutom na całym świecie oraz start-upom, polegające na zbudowaniu prototypu samojeżdzącego wózka dostawczego. Podczas Dnia Innowacji wybrani finaliści przekazali swoje prototypy do testów na torze zewnętrznym. Prototyp francuskiej firmy Effidence zwyciężył w wyzwaniu robotyki DHL dzięki głosom eksperckiego jury i publiczności. Zwycięski zespół został nagrodzony 10 tysiącami euro oraz możliwością testowania i dalszego rozwijania prototypu przy współpracy z DHL. Frank Appel, dyrektor zarządzający Grupą Deutsche Post DHL, nagrodził Smart w dziedzinie najbardziej innowacyjnego rozwiązania dla klientów za „Smart Ready to Drop”, rozwiązania dostaw „ostatniej mili”. Smart współpracuje z DHL Parcel w celu rozwoju usługi umożliwiającej posiadaczom aut Smart na dostarczenie paczek do bagażników ich aut. Aktualnie w Stuttgarcie prowadzone są testy beta, następny etap testów prowadzony będzie w Kolonii i Berlinie.
Kluczowym elementem w przekonaniu kogoś do uwierzenia w dany pomysł lub nawet w jego zainwestowanie, jest możliwość zaprezentowania tego pomysłu. Podczas Dnia Innowacji DHL trzy wiodące przedsiębiorstwa start-up zaprezentowały swoje rozwiązania przed Alexem von Frankenberg (High-Tech Gründerfonds), Peerem Bentzen (Grupa Deutsche Post DHL) oraz znanym niemieckim inwestorem Frankiem Thelen podczas DHL Shark Tank. Projekt Celluveyor z powodzeniem zdobył zaufanie „rekinów biznesu” oraz publiczności i został wyróżniony prezentacją w „Galerii sław start-up” w Centrum Innowacji, która jest widoczna dla tysięcy starszych profesjonalistów w zakresie logistyki w różnych regionach i branżach.
- Dzień Innowacyjności to nie tylko dostarczanie inspiracji, lecz również platforma wymiany pomysłów. Ważne jest, aby rozpoznawać i wspierać te innowacje; czekamy na wprowadzenie w życie niektórych zaprezentowanych pomysłów - wyjaśnił Matthias Heutger, wiceprezes DHL Customer Solutions & Innovation.
(źr. DHL)