Dodaj ogłoszenie o pracy


Co tym razem pokazano na corocznym Dniu Innowacji DHL?

DHL, świętował właśnie coroczny Dzień Innowacji. Tegoroczne wydarzenie podkreśliło dynamikę branży oraz wyzwania, zarówno z perspektywy społecznej, jak i technologicznej, takie jak rosnące zapotrzebowanie na nowe zrównoważone rozwiązania, a także dominującą rolę automatyzacji w przyszłych łańcuchach dostaw.

 

W czasie ostatnich miesięcy DHL zamieściło ogólnoświatowy apel dotyczący pomysłów na zrównoważone innowacyjne koncepcje biznesowe oraz prototypy w obszarze robotyki. Z ponad 80 zgłoszeń z 33 krajów do wyzwania Fair & Responsible Logistics, wyłoniono trzech finalistów: z Niemiec, Chile i Singapuru, którzy zaprezentowali swoje pomysły publiczności. Pomysł Anne Gross innowacyjnego rozwiązania dotyczącego pakowania, nazwanego „Air Parcel”, wygrał nagrodę w wysokości 5 tysięcy euro oraz zaangażowanie DHL we wspólne pilotowanie pomysłu. Wyróżniono także przedsiębiorstwo start-up z Francji za pomysły na polu sprawiedliwej i odpowiedzialnej logistyki (Fair & Responsible Logistics) oraz robotyki. Przedsiębiorstwo Smart zostało wyróżnione za najbardziej innowacyjne rozwiązanie dla klientów.

DHL rzuciło również wyzwanie wiodącym instytutom na całym świecie oraz start-upom, polegające na zbudowaniu prototypu samojeżdzącego wózka dostawczego. Podczas Dnia Innowacji wybrani finaliści przekazali swoje prototypy do testów na torze zewnętrznym. Prototyp francuskiej firmy Effidence zwyciężył w wyzwaniu robotyki DHL dzięki głosom eksperckiego jury i publiczności. Zwycięski zespół został nagrodzony 10 tysiącami euro oraz możliwością testowania i dalszego rozwijania prototypu przy współpracy z DHL. Frank Appel, dyrektor zarządzający Grupą Deutsche Post DHL, nagrodził Smart w dziedzinie najbardziej innowacyjnego rozwiązania dla klientów za „Smart Ready to Drop”, rozwiązania dostaw „ostatniej mili”. Smart współpracuje z DHL Parcel w celu rozwoju usługi umożliwiającej posiadaczom aut Smart na dostarczenie paczek do bagażników ich aut. Aktualnie w Stuttgarcie prowadzone są testy beta, następny etap testów prowadzony będzie w Kolonii i Berlinie.

Kluczowym elementem w przekonaniu kogoś do uwierzenia w dany pomysł lub nawet w jego zainwestowanie, jest możliwość zaprezentowania tego pomysłu. Podczas Dnia Innowacji DHL trzy wiodące przedsiębiorstwa start-up zaprezentowały swoje rozwiązania przed Alexem von Frankenberg (High-Tech Gründerfonds), Peerem Bentzen (Grupa Deutsche Post DHL) oraz znanym niemieckim inwestorem Frankiem Thelen podczas DHL Shark Tank. Projekt Celluveyor z powodzeniem zdobył zaufanie „rekinów biznesu” oraz publiczności i został wyróżniony prezentacją w „Galerii sław start-up” w Centrum Innowacji, która jest widoczna dla tysięcy starszych profesjonalistów w zakresie logistyki w różnych regionach i branżach.
 - Dzień Innowacyjności to nie tylko dostarczanie inspiracji, lecz również platforma wymiany pomysłów. Ważne jest, aby rozpoznawać i wspierać te innowacje; czekamy na wprowadzenie w życie niektórych zaprezentowanych pomysłów - wyjaśnił Matthias Heutger, wiceprezes DHL Customer Solutions & Innovation.

(źr. DHL)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.