Dodaj ogłoszenie o pracy


Renault Trucks stworzył narzędzie do racjonalnej techniki jazdy

 

 

Renault Trucks rozszerzył Optifleet o nowe narzędzie do wsparcia jazdy racjonalnej dla kierowców transportu dalekobieżnego. Pozwala ono kontrolować i indywidualnie oceniać umiejętności oraz sposób korzystania z ciężarówki. Całość oparta jest na algorytmie bazującym na 20-letnim doświadczeniu Renault Trucks w szkoleniach z jazdy racjonalnej.
Na końcowy wynik zużycia paliwa ma wpływ wiele parametrów, które są niezależne od zachowań kierowcy, na przykład: ładunek, przebieg trasy, natężenie ruchu. Renault Trucks opracowało nowe narzędzie, które szacuje styl jazdy opierając się na obiektywnych kryteriach i parametrach. Jest zintegrowane w module raportowania „Check” systemu telematycznego Optifleet i pozwala lepiej analizować umiejętności kierowców obniżając tym samym koszty.
Dzięki przejrzystemu interfejsowi użytkownika można przedyskutować wyniki i zaoferować szkolenie ekonomicznej jazdy tym, którzy potrzebują wsparcia. Francuska firma Inter-Légumes testuje nowy system w rzeczywistych warunkach pracy na 55 pojazdach Renault Trucks T. - Ta nowa funkcja Optifleet czyni komunikację z kierowcami i ich kontrolę zdecydowanie łatwiejszą. To znacznie więcej, niż prezentacja suchego wyniku zużycia paliwa. Wyraźnie wskazuje, czy kierowca dokłada wszelkich starań by pojazd był maksymalnie wydajny, pozwalając jednocześnie na przedyskutowanie wyników w oparciu o obiektywne parametry – wyjaśnia Christophe Boulicaut, wewnętrzny instruktor w Inter-Légumes. - Ponadto mogę łatwo sprawdzić wyniki każdego kierowcy – to tylko kilka kliknięć – i zidentyfikować obszary wymagające szkolenia i reakcji. Co miesiąc publikuję klasyfikację kierowców i nagradzam najlepszych.
Analizowane kryteria nie odnoszą się do wielkości zużycia paliwa, ale do czynników, na które ma wpływ kierowca niezależnie od przewożonego ładunku, trasy czy warunków ruchu. To pozwala obiektywnie i sprawiedliwie oceniać technikę jazdy opierając się wyłącznie na umiejętnościach prowadzącego pojazd. System dokonuje oceny stylu jazdy opierając się na trzech głównych kryteriach:
-przewidywanie (ruch bezwładny pojazdu i używanie układu hamulcowego)
-właściwe wykorzystywanie charakterystyki pojazdu (czas pracy w zielonej strefie obrotomierza i skrzynia Optidriver w trybie „auto”)
-czas pracy na biegu jałowym
Dodatkowo system przyznaje punkt ujemny za aktywację z trybu “Power” (kick-down) oraz za wchodzenie w zakres niebezpiecznej prędkości obrotowej silnika. Raport jest częścią modułu „Check” telematyki Optifleet i jest zupełnie gratis dla wszystkich posiadających odpowiednią subskrypcję. Wcześniej uruchomione abonamenty na moduł „Check” będą automatycznie zaktualizowane i wzbogacone o system punktacji kierowców.

(źr. Renault Trucks)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.