Konto pracodawcy


Renault Trucks stworzył narzędzie do racjonalnej techniki jazdy

 

 

Renault Trucks rozszerzył Optifleet o nowe narzędzie do wsparcia jazdy racjonalnej dla kierowców transportu dalekobieżnego. Pozwala ono kontrolować i indywidualnie oceniać umiejętności oraz sposób korzystania z ciężarówki. Całość oparta jest na algorytmie bazującym na 20-letnim doświadczeniu Renault Trucks w szkoleniach z jazdy racjonalnej.
Na końcowy wynik zużycia paliwa ma wpływ wiele parametrów, które są niezależne od zachowań kierowcy, na przykład: ładunek, przebieg trasy, natężenie ruchu. Renault Trucks opracowało nowe narzędzie, które szacuje styl jazdy opierając się na obiektywnych kryteriach i parametrach. Jest zintegrowane w module raportowania „Check” systemu telematycznego Optifleet i pozwala lepiej analizować umiejętności kierowców obniżając tym samym koszty.
Dzięki przejrzystemu interfejsowi użytkownika można przedyskutować wyniki i zaoferować szkolenie ekonomicznej jazdy tym, którzy potrzebują wsparcia. Francuska firma Inter-Légumes testuje nowy system w rzeczywistych warunkach pracy na 55 pojazdach Renault Trucks T. - Ta nowa funkcja Optifleet czyni komunikację z kierowcami i ich kontrolę zdecydowanie łatwiejszą. To znacznie więcej, niż prezentacja suchego wyniku zużycia paliwa. Wyraźnie wskazuje, czy kierowca dokłada wszelkich starań by pojazd był maksymalnie wydajny, pozwalając jednocześnie na przedyskutowanie wyników w oparciu o obiektywne parametry – wyjaśnia Christophe Boulicaut, wewnętrzny instruktor w Inter-Légumes. - Ponadto mogę łatwo sprawdzić wyniki każdego kierowcy – to tylko kilka kliknięć – i zidentyfikować obszary wymagające szkolenia i reakcji. Co miesiąc publikuję klasyfikację kierowców i nagradzam najlepszych.
Analizowane kryteria nie odnoszą się do wielkości zużycia paliwa, ale do czynników, na które ma wpływ kierowca niezależnie od przewożonego ładunku, trasy czy warunków ruchu. To pozwala obiektywnie i sprawiedliwie oceniać technikę jazdy opierając się wyłącznie na umiejętnościach prowadzącego pojazd. System dokonuje oceny stylu jazdy opierając się na trzech głównych kryteriach:
-przewidywanie (ruch bezwładny pojazdu i używanie układu hamulcowego)
-właściwe wykorzystywanie charakterystyki pojazdu (czas pracy w zielonej strefie obrotomierza i skrzynia Optidriver w trybie „auto”)
-czas pracy na biegu jałowym
Dodatkowo system przyznaje punkt ujemny za aktywację z trybu “Power” (kick-down) oraz za wchodzenie w zakres niebezpiecznej prędkości obrotowej silnika. Raport jest częścią modułu „Check” telematyki Optifleet i jest zupełnie gratis dla wszystkich posiadających odpowiednią subskrypcję. Wcześniej uruchomione abonamenty na moduł „Check” będą automatycznie zaktualizowane i wzbogacone o system punktacji kierowców.

(źr. Renault Trucks)

 

 

 

kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wieziesz ładunek do UK – pamiętaj o akredytacji w Border Force
Zgłoszenie celne a komunikaty IE599 i IE45 - o czym przedsiębiorca wiedzieć powini ...
Efekt pakietu mobilności – jak się do tego przygotować?
Zaległy urlop tylko do 30 września, udzielany także bez zgody pracownika
Rząd wprowadza pakiet Slim VAT – co to oznacza dla przedsiębiorców?
Jak wyłapać „czarne owce” – czy kontrole pracowników na home office będą s ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Przemysł w Europie będzie potrzebował ponad 11,5 mln mkw. powierzchni magazynowej
Nieruchomości magazynowe napędzają rynek inwestycyjny
COVID-19 przyspieszy rozwój sektora e-commerce w Europie o rok
Podatkowe znaki bezmyślności czyli banderole
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker Technology Center Warsaw wyróżnione Great Place to Work
Brambels wdraża nowatorskie regeneratywne łańcuchy dostaw
DHL Express drugi wśród najlepszych miejsc pracy na świecie
Dachser poszerza ofertę połączeń czarterowych w okresie szczytu paczkowego
Volvo Trucks rozpoczyna klienckie testy elektrycznych samochodów ciężarowych
Praca zdalna zostanie, ale nie zastąpi biur, gdyż są nam potrzebne bardziej, niż ...
Poczta Polska rozbudowuje sieć automatów paczkowych
Andrzej Klimek nowym dyrektorem w zespole Fracht FWO Polska
Opłaty na Węgrzech będzie można już rozliczać za pomocą DKV Box Europe
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC