Dodaj ogłoszenie o pracy


Widlaki Toyoty nominowane do nagrody „międzynarodowe wózki roku”

Wózek Toyota Traigo 48 i BT Staxio, model SPE 140L, obydwa wyposażone w baterie litowo-jonowe, mają szansę zostać „międzynarodowymi wózkami Roku”. Te dwie klasy czołowych produktów Toyota Material Handling, które zostały wprowadzone pod koniec 2015 roku, otrzymały nominację do nagrody IFOY 2016. Jury międzynarodowego konkursu IFOY nominowało 13 wózków i rozwiązań dla intralogistyki, spośród sześciu producentów. Łącznie do konkursu przystąpiło w tym roku 16 firm, przedstawiając bardzo szeroki wachlarz produktów.

Toyota Traigo 48 z baterią litowo-jonową, model 8FBEK16T, otrzymał nominację w kategorii wózków z przeciwwagą o udźwigu do 3.5 ton. Ten bardzo zwrotny wózek posiada udźwig do 1.6 tony i wysokość podnoszenia do 7.5 m. W kategorii wózków magazynowych „podnoszących”, nominację otrzymał wózek BT Staxio, model SPE 140L, z baterią litowo-jonową. Ten podnoszący wózek z platformą, osiąga prędkość do 10 km/h i wysokość podnoszenia do 4.5 m.
Obydwa wózki wyposażone w baterie litowo-jonowe, posiadają możliwość szybkiego ładowania, eliminując potrzebę posiadania baterii zapasowych i ich wymianę, a przy tym oszczędność do 30 proc. energii elektrycznej. Mając na uwadze te zalety Toyota Material Handling Europe rozszerzyła ofertę wózków z bateriami litowo-jonowymi.

Międzynarodowe jury i dziennikarze z branży intralogistycznej wybiorą zwycięzcę, bazując na wynikach tygodniowych testów IFOY, które będą miały miejsce od 18 do 25 lutego w Hanowerze w Niemczech. Zwycięzca zostanie ogłoszony 31 maja, podczas uroczystej gali otwarcia targów CeMAT w Hanowerze.

(źr. Toyota Material Handling Europe)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.