Użytkownicy systemu viaTOLL mogą teraz korzystać z bezpłatnego narzędzia mobilnego dostępnego dla urządzeń z systemem Android oraz iOS. Dzięki aplikacji można między innymi sprawdzać stan salda, doładować konto i wyszukiwać Miejsca Obsługi Klienta.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wraz z operatorem systemu viaTOLL przeprowadzają badania wśród użytkowników systemu opłat drogowych aby zdefiniowali konkretne potrzeby. Ostatnie badania pokazały szerokie wykorzystanie przez kierowców oraz firmy transportowe urządzeń mobilnych. Stąd GDDKiA i viaToll zdecydowali o rozpoczęciu prac nad specjalną aplikacją, przeznaczoną do zarządzania kontem w ramach systemu viaTOLL. W ostatnim czasie oprogramowanie pomyślnie przeszło szereg testów i od 18 listopada zostało oficjalnie udostępnione na platformie dystrybucji dla urządzeń z systemem operacyjnym Android – Google Play oraz iOS – Apple iTunes.
Aplikacja będzie oferować następujące funkcjonalności:
- dostęp do informacji o stanie salda konta przedpłaconego (w tym anonimowego konta viaAUTO),
- możliwość doładowania konta przy pomocy karty płatniczej lub flotowej,
- wytyczanie trasy do najbliższego Miejsca Obsługi Klienta,
- zestawienie podstawowych informacji o umowie.
Dodatkowo aplikacja została wyposażona w szereg funkcjonalności, które mają zapewniać najwyższy poziom ochrony zarówno danych osobowych, jak i samych transakcji doładowania konta. Programiści zastosowali między innymi mechanizm automatycznego wylogowania po ustalonym czasie, szyfrowane połącznie SSL oraz blokowanie na 30 min. po 20 nieudanych próbach logowania.
Obecnie aplikacja mobilna viaTOLL jest dostępna dla urządzeń z systemem Android (min. wersja 2.3) oraz iOS (wersja min. 7.0). Można z niej korzystać zarówno na smartfonach, jak i tabletach. Równolegle prowadzone są prace nad wersją dla urządzeń z systemem Windows.
źr. viaTOLL
wszystko o rynku usług i pracy w logistyce