Dodaj ogłoszenie o pracy


Morska Agencja Gdynia udostępniła kalkulator stawek frachtu morskiego

Poszukując oferty na transport morski, często klienci nie orientują się w cenach frachtów morskich i stawek spedycyjnych, bo też i nie mają takiej wiedzy, jak to wyliczyć. Zaś firmy spedycyjne niechętnie dzielą tą wiedzą i raczej nie upubliczniają zakresu cen za frachty i marże spedycyjne. Morska Agencja Gdynia (MAG) wyłamuje się z tego schematu i uruchomiła kolejny kalkulator stawek frachtu morskiego.

Na specjalnej stronie internetowej gdyńska firma uruchomiła kalkulator stawek morskich całokontenerowych. Narzędzie zawiera trzy etapy, przez które przechodzi klient obserwując jakie koszty składają się na transport morski na wybranej przez niego trasie z portu A do portu B. Kalkulator ten znajduje się na stronie www.kontener.pl i jest już drugim z narzędzi MAG. Wcześniej firma udostępniła podobny przelicznik dla ładunków mniejszych niż pełen kontener (dla drobnicy), dostępny pod adresem www.drobnicamorska.pl.
- Jesteśmy pierwszą firmą spedycyjną w Polsce która tak otwarcie podchodzi do tematu stawek morskich. Uważamy że należy podążać drogą armatorów, którzy nie mają problemu z upublicznianiem swoich tabel cenowych. Dodatkowo po otwarciu naszego pierwszego kalkulatora wiemy, że był to pomysł który się sprawdza. Teraz każdy importer ma możliwość zweryfikowania cen jakie oferują mu firmy spedycyjne – mówi Michał Laskowski Koordynator ds. e-biznesu w Morskiej Agencji Gdynia. Wyobraźmy sobie również sytuację, gdy przedsiębiorca ma pomysł sprowadzić do Polski produkt, który zamierza dystrybuować. Importer zna cenę zakupu, ale nie może oszacować opłacalności biznesu bez poznania kosztów transportu. Teraz za pomocą kalkulatorów stawkę poznaje w przeciągu minuty – dodaje Laskowski.

(źr. MAG)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.