Konto pracodawcy


Pojazdy Renault Trucks z silnikami gazowymi Euro 6 już w sprzedaży

Sprężony gaz ziemny (CNG) to sprawdzone paliwo, w połączeniu z dojrzałą technologią silnikową, zapewnia małą emisję zanieczyszczeń: spaliny są niemal całkowicie wolne od cząstek stałych, dymu i zapachu. Co więcej, w warunkach eksploatacji miejskiej pojazd gazowy zapewnia zasięg porównywalny z pojazdem napędzanym silnikiem wysokoprężnym.
Renault Trucks od 2004 r. opracowuje i sprzedaje pojazdy dystrybucyjne zasilane sprężonym gazem ziemnym. Obecnie firma wprowadza do swojej oferty model Renault Trucks D Wide CNG, wyposażony w nowy 9-litrowy silnik gazowy o mocy 320 KM, spełniający normę emisji spalin Euro 6. Pojazd jest dostępny w dwóch konfiguracjach: 19 t 4x2 i 26 t 6x2.
Model D Wide CNG Euro 6
Najnowszą propozycją Renault Trucks jest model D Wide CNG Euro 6, który może być zasilany zarówno gazem ziemnym, jak i biogazem (biometanem). Biogaz jest paliwem odnawialnym, pozyskiwanym z materiałów organicznych, którego spalaniu towarzyszy znacznie mniejsza emisja CO2, w porównaniu z olejem napędowym. Dlatego pojazdy zasilane biogazem są szczególnie predestynowane do użytkowania na obszarach miejskich i podmiejskich. Są chętnie wybierane przez lokalne władze do zastosowań, takich jak utrzymanie czystości ulic, wywóz śmieci czy transport dystrybucyjny.
Renault Trucks D Wide CNG jest wyposażony w nowy, 6-cylindrowy silnik NGT9 Euro 6, o pojemności skokowej 9 litrów i mocy maksymalnej 320 KM. Zapewniając dynamikę i komfort jazdy porównywalne ze swoim odpowiednikiem zasilanym olejem napędowym, jednostka ta rozwija większy moment obrotowy (1356 Nm) i jest bardziej cichobieżna. Renault Trucks D Wide CNG jest dostępne w dwóch konfiguracjach: podwozie samochodu ciężarowego 4x2, 19 t i podwozie samochodu ciężarowego 6x2, 26 t.
Z gazowym silnikiem Renault Trucks D Wide CNG Euro 6 współpracuje w pełni automatyczna skrzynia biegów Allison serii 3200, dostosowana do specyfiki transportu komunalnego. Podobnie jak w przypadku wersji wysokoprężnej, skrzynia biegów D Wide CNG posiada funkcję automatycznego przechodzenia z położenia neutralnego w tryb jazdy i na odwrót. Dzięki temu kierowca może np. aktywować układ wywrotu bez konieczności manualnego przełączania skrzyni biegów w położenie neutralne.
Zależnie od potrzeb, Renault Trucks D Wide CNG może być wyposażone w jeden dwóch zestawów zbiorników gazu sprężonego pod ciśnieniem 200 bar: sześć butli o łącznej pojemności 600 l (90 kg) lub osiem butli o łącznej pojemność 800 l (120 kg). W celu dostosowaniu pojazdu do standardów stosowanych przez europejskich dostawców gazu, pojazd D Wide CNG jest wyposażony przyłącze tankowania typu NGV1 lub NGV2. Stalowe butle wytrzymują ciśnienie 500 bar – 2,5-krotnie większe od ciśnienia nominalnego – a ich trwałość użytkowa przekracza 20 lat. Pojazdy Renault Trucks D Wide CNG są produkowane w Blainville-sur-Orne, w departamencie Calvados, w Francji. Obsługę serwisową zapewnia europejska siec serwisowa Renault Trucks.
Branżę gazową wspiera Unia Europejska, która we wrześniu 2014 r. uchwaliła przepisy mające na celu zapewnienie odpowiedniej liczby stacji paliwowych oferujących gaz ma obszarze całej Europy.

(źr. Renault Trucks)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
10 wskazówek GEFCO - jak dobrze przygotować firmę na Brexit
Leasing samochodów 2019 - jak zmiany w prawie wpłynęły na rynek
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
Co czeka logistykę, produkcję i handel w 2020 roku?
Jak zadbać o komfortowe i twórcze środowisko pracy
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
Nowy dyrektor pionu operacyjnego VIVE Textile Recycling
BIK w 2019 roku podpisał umowy najmu na 40 tys. mkw. powierzchni magazynowej
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
W 7R Park Tczew powstaje kolejny BTS – tym razem dla POLOmarket
Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?
Just-in-time w dużym rozmiarze - dedykowany transport lotniczy do elektrowni w Austr ...
Hillebrand przejmuje kolejne spółki
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC